Czarne skrzynki Tu-154 - pełna treść

01.06.2010 16:31
Czarne skrzynki z rozbitego TU-154M prezentowane w MAK

Czarne skrzynki z rozbitego TU-154M prezentowane w MAK (Fot. Alexander Zemlianichenko AP)

Transkrypcja rozmów załogi samolotu Tu-154M nr 101, który uległ katastrofie w dniu 10.04.2010 roku w czasie podejścia do lądowania na lotnisku Smoleńsk "Północny". (Rejestrator dźwięku MARS-BM)
Stenogram z czarnych skrzynek - strona po stronie [ZDJĘCIA]

Oznaczenia:
KWS - dowódca statku powietrznego
2P - drugi pilot
B/I - inżynier pokładowy
D - kontroler ruchu lotniczego
B/P - stewardessa
Sz.T - nawigator
A - nieokreślony rozmówca
1958, DCMHS - korespondencja innych
SP (niezr.) - niezrozumiałe
(nw) - wyrażenie niecenzuralne
TAWS - informacja głosowa TAWS

Str. 1

Czas (początek zdania)Czas (koniec zdania)RozmówcaTreść rozmowy.
10:02:48,610:02:50,1Aniezr.
10:02:51,310:02:54,6Aniezr.
10:02:54,610:02:56,4Aniezr.
10:02:59,210:03:00,4Aniezr.
10:03:08,110:03:11,6Aniezr.
10:03:12,110:03:15,6Sz.T(niezr.) Za wielką wodę...
10:03:17,410:03:19,7Sz.T(niezr.) Dowódca mówił


Str. 2

Czas (początek zdania)Czas (koniec zdania)RozmówcaTreść rozmowy.
10:03:20,110:03:21,82P(niezr.) za wielką wodę...
10:03:22,310:03:25,02P(niezr.) za wielką wodę na czterogwiazdkowego generała
10:03:30,810:03:35,22PI teraz tak zapierdala, bo musi jeszcze nalatać 40 godzin
10:03:35,810:03:43,92PNie, a jak nie może, to wiesz, wtedy zapierdala do Poznania
10:03:47,010:03:54,4Aniezr.
10:03:54,110:04:01,3ANa koniec kariery pewnie jeszcze (niezr.) za odpowiednią (niezr.)
10:04:02,410:04:09,7DDHS contact Minsk 118 correction 120, 125
10:04:04,110:04:09,6A(niezr.) dowódca nie wiedział (niezr.)
10:04:11,410:04:14,8ATo będzie... makabra będzie. Nie będzie nic widać
10:04:15,410:04:18,6DDCMH
10:04:16,710:04:17,22PCargo
10:04:19,710:04:34,2A(niezr.)
10:04:29,610:04:32,2DDCMHS
10:04:33,110:04:34,2DCMHSGo ahead


Str. 3

Czas (początek zdania)Czas (koniec zdania)RozmówcaTreść rozmowy.
10:04:34,310:04:36,8Dcontact Minsk 120, 125
10:04:39,110:04:43,0DCMHSMinsk 120, 125, DCMHS, good bye
10:04:43,510:04:44,3DBye
10:04:49,110:04:56,9A(niezr.)
10:04:5710:04:58,92PNo właśnie, nic się nie dorobił
10:04:58,810:05:06,1A(niezr.)
10:05:58,810:06:03,9DPolish Air Force, 101, Contact Minsk, 118, 975
10:06:05,010:06:09,7Sz.T118, 975, Polish Air Force 101, thank you, good day
10:06:09,910:06:10,6DBye
10:06:11,110:06:12,72P"Do swidanija" się mówi
10:06:12,710:06:14,2Sz.TWłaśnie nie wiem, czy to jest "do swidanija", czy...
10:06:14,210:06:14,62PA jak?
10:06:14,510:06:16,3Sz.TJa nie zgodziłbym się...
10:06:16,310:06:17,32P"Dobroje ranieco"
10:06:18,510:06:21,82PPowiedz tak, zobaczymy, czy się załapie (śmiech)
10:06:27,010:06:28,82PDobroje ranieco


Str. 4

Czas (początek zdania)Czas (koniec zdania)RozmówcaTreść rozmowy.
10:06:31,610:06:37,7Sz.TMinsk-Control, Polish Air Force, 101, dzień dobry, FL 3-3-0, over Minsk
10:06:38,610:06:44,3DPolish Air Force 1-0-1, Minsk-Control, dobry... Dzień dobry, Radar Contact
10:06:45,310:06:49,62P(śmiech) mówiłem (niezr.)
10:06:49,110:06:54,8DAeroflot 141, pracujcie Minsk Controla 133, 425
10:06:55,510:06:57,72PCo? Oczywiście, że nie.
10:06:56,210:06:59,6141133, 425, powtórzcie
10:06:57,610:06:59,1KWSJasiek go pytał.
10:06:59,110:06:59,32PCo?
10:06:59,710:07:00,9DPrawidłowo?
10:07:01,210:07:02,5KWCJasiek go pytał.
10:07:01,510:07:05,414133, 425, dziękuję, do widzenia, Aeroflot 141.
10:07:02,510:07:04,2A(niezr.) trzy
10:07:07,110:07:12,0DPolish Air Force 1-0-1, what FL are you going to reach to ASKIL?
10:07:08,410:07:10,1A(niezr.)


Str. 5

Czas (początek zdania)Czas (koniec zdania)RozmówcaTreść rozmowy.
10:07:12,110:07:13,6AThree tousand nine hundred
10:07:14,110:07:16,8Sz.T3900 Polish Air Force 1-0-1
10:07:16,910:07:17,6DOK.
10:07:17,810:07:19,7DReport when ready for descent
10:07:20,510:07:21,1Sz.TYeah
10:07:29,310:07:33,4A(niezr.)
10:07:34,610:07:35,62PNo pewnie
10:07:37,310:07:45A(niezr.)
10:07:48,510:07:49,22PDobra
10:07:49,310:07:50,6A(niezr.)
10:07:54,410:07:56,32PDawaj następne
10:07:56,310:07:59,7A(niezr.)
10:07:59,410:08:01,2141Mińsk Aerofłot 141
10:08:02,110:08:05,5DTak. ja pewnie przez pomyłkę. 133,55
10:08:06,110:08:09,9141133,55, z Wilnem, do widzenia, dziękuję
10:08:32,710:08:342PPostanowiliście?


Str. 6

Czas (początek zdania)Czas (koniec zdania)RozmówcaTreść rozmowy.
10:08:33,910:08:36A(niezr.)
10:08:3610:08:36,42PCo?
10:08:36,410:08:39A(niezr.) Michalak
10:08:3910:08:39,92PWiesz...
10:08:40,910:08:42,72PWiesz, co to akurat będzie (niezr.)
10:08:42,610:08:43,52PIdealnie
10:08:43,810:08:49A(niezr.)
10:08:48,910:08:50,92PWiesz co...
10:08:52,510:08:53,7KWSE tam
10:08:55,310:08:56,72P(niezr.)
10:09:17,010:09:20,5A(niezr.)
10:09:22,110:09:26,3Sz.TMińsk-Control, PLF, Polish Air Force 1-0-1, ready for descent.
10:09:27,010:09:34,2DPolish Air Force 1-0-1, now descent to FL 3900 meters
10:09:40,710:09:41,5KWSMały gaz


Str. 7

Czas (początek zdania)Czas (koniec zdania)RozmówcaTreść rozmowy.
10:09:41,710:09:42,4B/IMały gaz
10:09:47,310:09:48,1KWSI WN-y
10:09:4810:09:49,2B/ISą WN-y
10:09:49,610:09:51,5A(niezr.)
10:09:52,210:09:53,1Sz.TMogę kartę?
10:09:53,110:09:54KWSBardzo proszę
10:09:5410:09:55,2Sz.TProcedura
10:09:5610:09:57,4KWSJeszcze nieznana.
10:09:57,410:09:59,3Sz.TDane do lądowania.
10:09:59,310:10:00,62PCzęściowo zapisane
10:10:00,510:10:06,2Sz.TTKS. Mamy kurs 72, rodzaj pracy GPK.
10:10:0610:10:07,8A(niezr.)
10:10:07,210:10:10,3Sz.TRW, nastawniki. RW.
10:10:10,610:10:11,9KWS100 metrów.
10:10:12,110:10:14,1KWSKurs pasa za chwileczkę
10:10:13,910:10:15Sz.TPaliwo


Str. 8

Czas (początek zdania)Czas (koniec zdania)RozmówcaTreść rozmowy.
10:10:14,910:10:16,82POkoło 11 ton do lądowania
10:10:15,110:10:23,71958Dzień dobry, MIńska- Kontrola, Bieławija 19-58, jestem na kursie 085, nabieramy 190 poziom, podpisano 9-100
10:10:16,810:10:17,9W/IPotwierdzam
10:10:19,310:10:20,62PDobra, nie ustawiamy jeszcze
10:10:21,110:10:23,2KWSUstawimy sobie 2-5-9, z tamtej strony.
10:10:23,910:10:31,8DBiałoruski 19-85.....58, Mińsk-Kontrola, dzień dobry, kontrola wtórna, na zmienionym kursie kontynuujcie nabór 7500 metrów.
10:10:31,910:10:36,41958Na zmienionym kursie 7500 metrów nabieramy, 19-58
10:10:37,310:10:39,3Sz.T(niezr.)
10:10:40,610:10:41,6KWSNic takiego.
10:10:41,710:10:42,5Sz.TAha.
10:10:45,610:10:48,2KWSKurs pasa 2-5-9 ustawiony.
10:10:47,810:10:48,92PU mnie też.
10:10:48,910:10:50,32PU mnie też
10:10:51,310:10:52,72PJa też tak "maju".


Str. 9

Czas (początek zdania)Czas (koniec zdania)RozmówcaTreść rozmowy.
10:10:01,510:10:05,02PNie, no ziemię widać... Coś tam widać.... Może nie będzie tragedii....
10:10:07,210:10:08,72PMasz coś do pisania?
10:11:1010:11:11,8Sz.TTak, mam.
10:11:16,710:11:19,22PTo co? Powoli się szykujemy.
10:11:22,110:11:25A(niezr.)
10:11:23,210:11:29,2DGerman-Cargo 5-1-0 contact Moscow on 128,8.
10:11:29,510:11:34,2ADziś kurs, temperatura, ciśnienie (niezr.)
10:11:30,210:11:33,1510128,8, German-Cargo 5-1-0, bye-bye.
10:11:33,410:11:34,0DBye.
10:11:34,710:11:36,3W/IMogę jeszcze ciśnienie i temperaturę?
10:11:36,510:11:37,9Sz.TSkąd mam wiedzieć (niezr.)
10:11:38,510:11:42,72PNie wiem. Nie, powiedz jaka jest temperatura. Ziiimnoo. (śmiech).
10:11:43,610:11:45,9A(niezr.)
10:11:46,310:11:48,7A(niezr.)
10:11:50,810:11:51,72PZiiiiimno.


Str.10

Czas (początek zdania)Czas (koniec zdania)RozmówcaTreść rozmowy.
10:11:51,310:11:52,3A(niezr.)
10:11:52,110:11:52,72PNie.
10:12:17,110:12:19,12P(niezr.) nie?
10:12:19,910:12:20,6KWSNie.
10:12:20,710:10:12:22,62PWidzimy jeszcze?
10:12:22,310:12:27,0DBiałoruski 19-58, na zmienionym kursie kontynuujcie wznoszenie 9100.
10:12:27,910:12:33,21958Na kursie 0-85, kontynuujemy wznoszenie 9100, Bieławija 19-58.
10:12:28,910:12:31,12P(Z naborem do dziewięciu, tak?)/(Z naborem do dziewięciuset?)
10:12:31,710:12:33,2KWSDo 9100.
10:13:10,110:13:13,0A(niezr.)
10:13:28,610:13:30,12PIle?
10:13:30,210:13:32,6A2-5-2
10:13:33,510:13:35,7A(niezr.)
10:13:35,610:13:37,3B/PA nie mówiłam, że ja?


Str.11

Czas (początek zdania)Czas (koniec zdania)RozmówcaTreść rozmowy.
10:13:37,610:13:39,1A(10 godzin)
10:13:39,110:13:42,6KWSNie, Basia (niezr.)
10:13:50,210:13:59,0A(niezr.)
10:14:06,510:14:21,9DPolish 1-0... Polish Air Force 1-0-1, for information at 06:11 Smolensk visibility 400 meters fog.
10:14:22,110:14:24,3A(niezr.)
10:14:25,410:14:27,3Sz.TRoger, Polish Air Force 1-0-1
10:14:30,110:14:37, 5D(niezr.) dzień dobry, podchodzimy do punktu RATIN na 9600 metrów, na zmianę 3-4-0
10:14:37,810:14:40,2DBiałoruski 19-58, kurs ASKIL.
10:14:40,610:14:43,61958Kurs ASKIL, nabieramy 9100, Bieławija 19-58
10:14:44,210:14:50,5DAeroflot 258, Mińsk - Kontrola, dzień dobry, kontrola wtórna, kod transpondera 51-31, na zmianę jaki poziom usłyszałeś?
10:14:50,510:14:53,02853-4-0, jeśli można, Aeroflot 2-8-5
10:14:50,810:14:53,9Sz.T(niezr.)
10:14:53,910:14:54,12PCo?
10:14:54,310:14:56,4Sz.T(niezr.)


Str.12

Czas (początek zdania)Czas (koniec zdania)RozmówcaTreść rozmowy.
10:14:54,910:14:57,6DAeroflit 285 - ty, nabierajcie 340
10:14:58,610:15:03,1285Nabieram poziom 3-4-0, SQUAWK 51+31 ustawiliśmy, gotowi na LETKI
10:15:03,310:15:04,7DProszę, LETKI prosto.
10:15:05,610:15:08,2285I przyjmujemy kurs prosto na LETKI, Aeroflot 2-8-5.
10:15:07,610:15:10,0Sz.TTo tak nie za dużo, co?
10:15:11,310:15:13,6A(niezr.)
10:15:24,510:15:28,8A(niezr.)
10:15:29,210:15:33,2B/IMamy paliwo (niezr.)
10:15:42,110:15:56,1A(niezr.)
10:15:59,110:16:01,3A(niezr.)
10:16:11,910:16:17,32PA nie wiesz, czy (niezr.) z pogodą w kraju, co?
10:16:17,210:16:24,4A(niezr.)
10:16:29,710:16:33,8A(niezr.)
10:16:34,710:16:37,52PAle 10-ta i mgła?
10:16:38,110:16:41,7A(niezr.)


Str. 13

Czas (początek zdania)Czas (koniec zdania)RozmówcaTreść rozmowy.
10:16:45,610:16:48,52PDaj tę rozpiszę, (co ci wcześniej dałem)
10:16:48,810:16:52,5A(niezr.)
10:16:52,910:16:53,5AJeszcze raz
10:16:53,510:16:59,2A(niezr.)
10:16:59,710:17:11,2A(niezr.)
10:17:25,810:17:31,6DAeroflot 2-8-5, pracujcie Mińsk - Konrolta 120, 125
10:17:31,910:17:35,1285120, 125 wszystkiego dobrego, Aeroflot 285
10:17:33,910:17:38,2KWS(niezr.) Basin.
10:17:40,210:17:43,7KWSNieciekawie, wyszła mgła, nie wiadomo, czy wylądujemy.
10:17:43,610:17:47,6B/PTak? (niezr.)
10:18:09,210:18:11,4AA jeśli nie wylądujemy, to co?
10:18:14,210:18:17,1KWSOdejdziemy.
10:18:14,210:18:17,1A(niezr.)
10:18:17,210:18:20,4AJaką informację już posiadamy (niezr.) do Warszawy?


Str. 14

Czas (początek zdania)Czas (koniec zdania)RozmówcaTreść rozmowy.
10:18:19,910:18:20,9AKoło siódmej.
10:18:22,210:18:23,8AIle mamy paliwa?
10:18:24,710:18:27,92PMamy koło 13-12,5 tony.
10:18:32,110:18:48.9A(niezr.)
10:18:32,310:18:33,32PDa radę!
10:18:33,310:18:48,2A(niezr.)
10:18:49,110:18:51,9KWCMoże wylądował, może dowiedz się czy jest mgła.
10:18:51,110:18:59,7331Mińsk - Kontrola, dzień dobry, Transaero 331, podchodze do punktu ASKIL, poziom 9600, na zmianę 3-2-0.
10:18:52,910:18:58,3A(niezr.)
10:19:02,110:19:14,8DDzień dobry, Transaero 3-3-1, Mińsk -Kontrola, kontrola wtórna, zezwalam kurs na LETKI, nabierajcie poziom 3-2-0, SQUAWK 51-35.
10:19:14,010:19:16,0ARemek, (niezr.) wiesz?
10:19:15,810:19:21,8331Kurs LETKI, nabieram 3-2-0, SQUAWK 51-35, Transaero 331.
10:19:17,410:19:20,4A(niezr.)


Str. 15

Czas (początek zdania)Czas (koniec zdania)RozmówcaTreść rozmowy.
10:19:24,010:19:25,3KWSA później podejdziemy i zobaczymy.
10:19:24,810:19:26,82PPodejdziemy, zobaczymy.
10:19:43,410:19:53,42PMiałem tak, miałem tak. A jak już wylądowaliśmy (niezr.)
10:19:49,610:19:52,3A(niezr.) tylko w Gdańsku mieliśmy (niezr.), a na Gdańsku (niezr.)
10:20:07,710:20:12,22PTu jak by było 2-5-9, byłoby nawet lepiej, bo by było nie pod słońce.
10:20:12,910:20:14,3AMhm...
10:20:35,510:20:35,8KWS7-6.
10:20:36,910:20:38,1B/I7-6.
10:20:37,710:20:40,4AI jeden poziom zostaw.
10:20:44,110:20:45,8KWSA nawet 7-8.
10:20:45,910:20:47,8B/I7-8.
10:20:54,910:20:57,1AJest 7-8.
10:20:56,910:20:59,8B/PAruś, zapinamy pasy?
10:20:59,410:21:01,6KWSPasy zapinamy.


Str. 16

Czas (początek zdania)Czas (koniec zdania)RozmówcaTreść rozmowy.
10:21:08,310:21:10,6A(niezr.).
10:21:17,610:21:22,22PTy patrz po kierunku. Arek, wysokość po odległości ci czytać?
10:22:11,210:22:19,0DPolish Air Force 1-0-1, position ASKIL, contact Moscow Control on 128,8, good bye.
10:22:18,810:22:20,8A(niezr.)
10:22:19,610:22:22,6Sz.T128,8 Polish Air Force 1-0-1, thand you, bye.
10:22:28,910:22:30,7KWS(niezr.)
10:22:31,810:22:32,4ASłucham?
10:22:32,410:22:33,6A(niezr.)
10:33:34,310:22:43,0Sz.TMoscow-Control, Polish Air Force 1-0-1, good day, at FL 3900 feet, over ASKIL and we are ready for further descent.
10:22:35,210:22:36,52PW dół panie Arek.
10:22:39,810:22:40,0KWSMały gaz.
10:22:39,810:22:41,0B/IMały gaz.
10:22:43,610:22:44,6A(niezr.)


Str. 17

Czas (początek zdania)Czas (koniec zdania)RozmówcaTreść rozmowy.
10:22:45,210:22:59,1DE... PLF 1-0-1, Moscow-Control, good morning, descent to 3600 meters and then contact ... Kopcarz frequency 124,0
10:22:45,310:22:46,3A(Widać.)/(Witaj.)
10:22:46,210:22:47,6A(niezroz.)
10:23:00,410:23:07,8Sz.TDescending 3600 meters and contact 124,0. OPLF 1-0-1, thank you, bye.
10:23:00,410:23:01,2B/IDowódco.
10:23:01,110:23:01,9Sz.TDowódco.
10:23:01,810:23:08,3APanie kapitanie, czy jak już wylądujecie (niezr.), czy ja mogę się pytać?
10:23:08,410:23:09,2KWSBardzo proszę.
10:23:11,210:23:13,02P3300, tak?
10:23:12,810:23:14,9Sz.T3600 metrów.
10:23:14,710:23:15,32PZgadza się.
10:23:15,210:23:16,0A(niezr.)
10:23:16,110:23:17,6Sz.TBędziemy mówić po rusku?
10:23:17,810:23:19,9A(niezr.)


Str. 18

Czas (początek zdania)Czas (koniec zdania)RozmówcaTreść rozmowy.
10:23:20,710:23:21,7ATo jest....
10:23:21,710:23:22,4KWSTak.
10:23:26,010:23:27,42PPamiętaj, w metrach.
10:23:27,410:23:28,7A(niezr.).
10:23:29,910:23:32,4KWSKorsaż-Start, polski 101, dzień dobry
10:23:33,710:23:37,4DPolski 0-0-1 Korsaż odpowiedział
10:23:39,610:23:43,2KWSNa dalszą prowadzącą, zmniejszamy wysokość 3600 metrów.
10:23:47,310:23:53,4DPolish Foxtrot 1-0-1, pozostałość paliwa, ile macie paliwa?
10:23:55,010:23:56,9KWSPolostało 11 ton.
10:23:58,310:23:59,0KWS7-8
10:23:59,210:23:59,8B/I7-8
10:23:59,710:24:02,6DA jakie macie lotnisko zapasowe?
10:24:03,810:24:04,9KWSWitebsk, Mińsk.
10:23:08,310:24:10,0DWitebsk, Mińsk, prawidłowo?
10:24:10,710:24:11,2KWSPrawidłowo zrozumiałeś


Str. 19

Czas (początek zdania)Czas (koniec zdania)RozmówcaTreść rozmowy.
10:24:12,510:24:13,3KWS8-0
10:24:13,310:24:14,0B/I8-0.
10:24:16,310:24:19,8044Chłopaki, Rafał z tej strony, przejdźcie na 123,45.
10:24:20,710:24:22,9A(niezr.)
10:24:20,810:24:21,0KWSOK.
10:24:22,310:24:30,1DPLF 1-2-0-1, na Korsażu mgła, widzialność 400 metrów
10:24:22,910:24:23,5Sz.TJuż mam.
10:24:23,510:24:24,92PArek, ty gadaj, ja przejdę.
10:24:33,110:34:36,4KWSZrozumiałem, proszę podać warunku meteo.
10:24:37,010:24:37,42PArtur.
10:24:40,010:24:47,9DNa Korsażu mgła, widzialność 400 metrów, 4-0-0 meters.
10:24:48,110:24:49,22PArtur, jestem.
10:24:49,210:24:50,8KWSTemperaturę i ciśnienie proszę


Str. 20

Czas (początek zdania)Czas (koniec zdania)RozmówcaTreść rozmowy.
10:24:49,710:24:02,4044No witamy Ciebie serdecznie. Wiesz co, ogólnie rzecz biorąc, to pizda tutaj jest. Widać jakieś 400 metrów około i na nasz gust podstawy są poniżej 50 metrów grubo.
10:24:51,210:24:58,9DTemperatura plus 2, ciśnienie 7-45, 7-4-5, warunków do lądowania nie ma
10:25:01,110:25:10,0KWSDziękuję, no jeśli można to spróbujemy podejścia, ale jeśli nie będzie pogody, to odejdziemy na drugi krąg.
10:25:04,310:25:05,42PA wyście wylądowali już?
10:25:05,810:25:24,0044No, nam się udało tak w ostatniej chwili wylądować. No, natomaist powiem szczerze, że możecie spróbować, jak najbardziej. Dwa APM-y są, bramkę zrobili, tak że możecie spróbować, ale.... Jeżeli wam się nie uda za drugim razem, to proponuję wam lecieć na przykład do Moskwy albo gdzieś.
10:25:12,310:25:17,5D1-0-1, po próbnym podejściu wystarczy wam paliwa na zapasowe?
10:25:18,310:25:19,1KWSWystarczy
10:25:19,610:25:20,8DZrozumiałem
10:25:22,910:25:24,5KWSProszę o pozwolenie na dalsze zniżanie
10:25:24,810:25:29,62PDobra, przekażę to Arkowi, na razie, heja.


Str.21

Czas (początek zdania)Czas (koniec zdania)RozmówcaTreść rozmowy.
10:25:25,310:25:31,0D1-0-1, z kursem 40 stopni, zniżanie 1500
10:25:28,510:25:29,5044No heja
10:25:32,010:25:34,2KWS1500 z kursem 40 stopni
10:25:37,010:25:37,5KWSMały gaz
10:25:37,810:25:38,6Mały gaz
10:25:38,910:25:40,6Sz.T1500 (niezłe)
10:25:41,510:25:42,72P49
10:25:43,910:25:44,5A(niezrozumiałe)
10:25:48,710:25:51,9A(niezrozumiałe)
10:25:51,210:25:51,9AAreczku!
10:25:52,510:25:54,7AArtur tam jest.
10:25:55,010:25:56,9A(niezrozumiałe)
10:25:55,110:25:57,92PNa ich oko jakieś 400 widać, 50 metrów podstawy
10:25:57,610:25:58,3AIle?
10:25:59,010:26:02,6A400 metrów widać, 50 metrów podstawy (niezrozumiałe)


Str.22

Czas (początek zdania)Czas (koniec zdania)RozmówcaTreść rozmowy.
10:26:04,510:26:05,8A(niezrozumiałe)
10:26:05,210:26:06,92PNie, im się udało.
10:26:07,910:26:11,12PMówi też, że mgła (niezrozumiałe)
10:26:11,110:26:12,6A(niezrozumiałe)
10:26:17,110:26:18,8KWSPanie dyrektorze, wyszła mgła...
10:26:19,110:26:24,7KWSW tej chwili, w tych warunkach, które są obecnie, nie damy rady usiąść
10:26:26,010:26:30,9KWSSpróbujemy podejść, zrobimy jedno zejście, ale prawdopodobnie nic z tego nie będzie
10:26:31,610:26:34,3KWSJak się okaże (niezr.), to co będziemy robili
10:26:38,110:26:40,2KWSPaliwa nam tak dużo nie wystarczy do tego (niezr.)
10:26:43,610:26:44,8ANo, to mamy problem... (dyrektor Kazana)
10:26:44,810:26:47,3KWSMożemy pół godziny powisieć i odlecieć na zapasowe.
10:26:47,710:26:49,0AJakie zapasowe?
10:26:48,810:26:50,2KWSMińsk albo Witebsk.
10:27:03,310:26:04,22PDo ilu schodzimy?
10:27:05,110:27:05,62PSześciuset?


Str.23

Czas (początek zdania)Czas (koniec zdania)RozmówcaTreść rozmowy.
10:27:05,910:27:06,8A1500.
10:27:07,810:27:09,4A4900.
10:27:09,410:27:10,7KWSNa 7-4-5.
10:27:11,410:27:11,92PIle?
10:27:12,710:27:13,8KWS7-4-5
10:27:15,310:27:16,5A(niezr.)
10:27:17,910:27:19,62P7-4-5, tak?
10:27:19,310:27:21,1KWS2 stopnie, 7-4-5.
10:27:21,010:27:22,2A2 stopnie?
10:27:23,710:27:25,42 stopnie, 7-4-5.
10:27:25,210:27:26,5A(niezr.)
10:27:31,710:27:33,0A(niezr.)
10:27:32,910:27:34,3A(niezr.)
10:27:34,710:27:35,2AMam
10:27:45,910:27:47,8KWSSpytaj Artura, czy grube są te chmury.
10:27:50,210:27:52,62PJa nie wiem, czy oni będą, ten... Czy oni jeszcze będą.


Str.24

Czas (początek zdania)Czas (koniec zdania)RozmówcaTreść rozmowy.
10:27:52,510:27:53,52PDobra, przejdę.
10:27:55,910:27:57,22PArtur, jesteś tam jeszcze?
10:27:58,010:27:58,4A(niezr.)
10:27:58,810:28:01,5wort (?)(niezr.) zakończyłem zrzut, zniżanie na wschód.
10:28:02,510:28:04,6A(niezr.)
10:28:04,010:28:04,9wort (?)Pozwolili
10:28:06,610:28:07,3044Jestem Remek
10:28:08,210:28:12,12PA, Remuś, spytaj Artura, czy... A może ty wiesz, czy grube te chmury są
10:28:22,410:28:23,3A(niezr.)
10:28:33,310:28:34,6A(niezr.)
10:28:40,610:28:41,72PIle?
10:28:42,410:28:44,0KWS9-9, trzymaj.
10:28:44,410:28:45,12P9-9.
10:28:45,410:28:46,4A(niezr.)
10:28:47,510:28:49,0044Około 400-500 metrów


Str.25

Czas (początek zdania)Czas (koniec zdania)RozmówcaTreść rozmowy.
10:28:50,510:28:51,7Sz.TStanąć na kurs?
10:28:51,610:28:52,0KWSNie.
10:28:51,710:28:53,6Sz.TOkoło 400-500 metrów.
10:28:54,710:28:56,02PAle to grubość.
10:28:57,610:28:58,4AWidać.
10:29:00,510:29:01,1044Jesteś tam?
10:29:03,110:29:05,32PAle grubość tych chmur, 400-500 metrów?
10:29:08,410:29:11,7044Z tego, co pamiętamy, na 500 metrach jeszcze byliśmy nad chmurami.
10:29:13,510:29:16,72PA... Na 500 metrach nad chmurami... Dobra, dobra, dzięki.
10:29:17,510:29:24,0044A... jeszcze jedno... APM-y są oddalone od progu pasa jakieś 200 metrów
10:29:24,810:29:25,32PDzięki.
10:29:27,010:29:28,42PAPM'y rozstawili.
10:29:29,610:29:32,42POd progu pasa 200 metrów.
10:29:29,810:29:33,6KWSSpytaj, czy Rosjanie już przylecieli.
10:29:34,910:29:37,12PA Rosjanie już przylecieli?


Str. 26

Czas (początek zdania)Czas (koniec zdania)RozmówcaTreść rozmowy.
10:29:37,710:29:39,6A(niezr.).
10:29:40,010:29:43,0044Ił 2 razy odchodził i chyba gdzieś odlecieli
10:29:44,410:29:45,32PNo rozumiem, dzięki
10:29:46,310:29:46,92PSłyszałeś?
10:29:46,710:29:47,4KWSFajnie
10:29:47,910:29:48,7KWSKto tam?
10:29:51,010:29:51,92PU ciebie też?
10:29:53,510:29:57,6A(niezr.).
10:29:57,410:29:58,2KWSTak, (Artku)/(Bartku)?
10:29:58,110:29:58,9AOn mówi...
10:29:58,310:30:02,02PWysokościomierze 9 -9-3 / 7 - 4 -5
10:30:01,410:30:15,1Sz.TILS, niestety nie mamy. Kurs lądowania 2 -5 -9 ustawiony. ARK mamy przygotowane, 310 / 640, nastrojone. Piątka, szóstka, automat ciągu.
10:30:07,710:30:08,9KWS7-8
10:30:10,210:30:13,0KWSKorsaż, polski 101, utrzymujemy 1500


Str. 27

Czas (początek zdania)Czas (koniec zdania)RozmówcaTreść rozmowy.
10:30:14,210:30:21,0DAaa... Polski 1 -0-1, według ciśnienia 7-4-5, zniżanie 500
10:30:21,910:30:24,7KWSWedług ciśnienia 7 -4-5, schodzimy, 500 metrów, polski 101
10:30:23,010:30:24,2B/IJest 7-8
10:30:25,610:30:27,5ARobercik, ustawisz... Dziękuję.
10:30:26,410:30:29,9DPolski 1 -0 -1, Kurs 79
10:30:31,110:30:32,7KWSKurs 79, polski 101
10:30:32,710:30:45,4ANa razie nie ma decyzji prezydenta, co dalej robić. (dyrektor Kazana)
10:30:35,210:30:36,7A(niezr.).
10:30:37,910:30:43,0Sz.TYyy... Do 500 dostaliśmy zgodę, czyli do...
10:30:41,210:30:42,1KWSTak.
10:30:42,910:30:43,7KWSDo wysokości kręgu.
10:30:43,910:30:45,02PDo wysokości kręgu.
10:30:45,110:30:50,72PNajgorsze tam jest, że jest dziura, tam sa chmury i wyszła mgła...
10:30:45,310:30:48,4A(niezr.).


Str. 28

Czas (początek zdania)Czas (koniec zdania)RozmówcaTreść rozmowy.
10:30:52,610:30:53,6A(niezr.).
10:30:54,010:30:54,52PNo i...
10:30:54,410:30:55,1KWSCo z nami, Basiu?
10:30:55,510:30:58,3A(niezr.).
10:30:58,310:30:59,72PDo 500 metrów.
10:31:00,410:31:01,1KWSDobra.
10:31:01,010:31:03,4Sz.TYyy... Piątka, szóstka, automat ciągu.
10:31:03,910:31:07,2KWSPiątka, szóstka przygotowane i zostaję bez automatu.
10:31:05,910:31:07,1APodchodzi do lądowania.
10:31:07,110:31:11,12PWychodzi, że aaa... TAWS, wystarczy, żeby Ziętas wprowadził.
10:31:10,910:31:13,92P(niezr.).
10:31:19,710:31:23,7Sz.TI w tym momencie mamy 5 mil od centralnej.
10:31:28,510:31:31,1A(niezr.).
10:31:50,710:31:52,4A(niezr.).
10:31:55,310:31:56,72PTak, a jesteśmy 5 mil gdzie?


Str. 29

Czas (początek zdania)Czas (koniec zdania)RozmówcaTreść rozmowy.
10:31:56,410:31:56,9Sz.TZ boku.
10:31:57,110:31:58,72P(niezr.).
10:31:57,810:32:01,0DPLF 1-0-1, tu Korsaż.
10:32:01,410:32:02,2KWSOdpowiadamy.
10:32:02,710:32:04,5DZajęliście 500 metrów?
10:32:05,810:32:07,5KWSNa razie nie. 1000, schodzimy.
10:32:08,010:32:08,8DZrozumiałem.
10:32:12,610:32:14,4A(niezr.).
10:32:14,410:32:16,0A(niezr.).
10:32:15,710:32:17,0A(niezr.).
10:32:16,910:32:18,5A(niezr.).
10:32:55,810:32:55,9KWSPodchodzimy do lądowania. W przypadku nieudanego podejścia, odchodzimy w automacie.
10:32:58,810:33:00,3B/IW automacie.
10:33:01,410:33:03,72PDasz, Arek (niezr.).
10:33:23,610:33:24,8APaliwo.


Str. 30

Czas (początek zdania)Czas (koniec zdania)RozmówcaTreść rozmowy.
10:33:25,110:33:27,4B/IAktualnie mamy 12 ton.
10:33:29,710:33:31,3A200 metrów.
10:33:40,110:33:43,1DPLF 1-0-1, wysokość 500?
10:33:45,410:33:47,0KWSPodchodzimy do 500 metrów.
10:33:47,210:33:48,0DZrozumiałem.
10:33:57,310:33:58,9A(niezr.).
10:33:59,610:34:00,9A(niezr.).
10:34:07,310:34:08,2KWS7-0.
10:34:08,510:34:09,6B/I 7-0.
10:34:17,510:34:18,7KWSOdblokuj gazy.
10:34:18,710:34:21,5B/I7-0 ustawione I gazy odblokowane.
10:34:21,510:34:22,4KWSAutomat.
10:34:22,610:34:23,9B/II automat włączony.
10:34:27,910:34:29,4A400 redukuję.
10:34:32,810:34:33,92PJest 400.
10:34:34,310:34:35,6KWS(niezr.).


Str. 31

Czas (początek zdania)Czas (koniec zdania)RozmówcaTreść rozmowy.
10:34:3510:34:36Drugi pilot3-8-0
10:34:4310:34:44Nieokreślony rozmówcaPodwozie
10:34:4510;34:45.Sygnał dźwiękowy F=500 Hz
10.34.4710.34.48Nieokreślony rozmówca6
10:34:5010:34:53Kontroler ruchu lotniczegoPLF 4-0-1 500 Zajęliście?
10;34:5410:34:55Dowódca statkuZajęliśmy 800 metrów
10;34;5610:35:00Kontroler ruchu lotniczego500 metrów. Na wojskowym lotnisku lądowanie wykonywaliście?
10:34:5610:34:57Dowódca statkuKlapy 15
10:34:5710:34:58Nieokreślony rozmówcaZapaliła.
10:35:0210:35Dowódca statkuTak, oczywiście
10:35:0410:35:09Kontroler ruchu lotniczegoReflektory z prawej, z lewej, na początek pasa
10:35:1110:35:12Dowódca statkuZrozumiałem
10:35:111035:14Inżynier pokładowyDowódco, pokład gotowy do lądowania
10:35:1410:35:15Dowódca statkudziękuję
10:35:141035:18Kontroler ruchu lotniczego1-0-1 wykonujcie trzeci, radialna 19


Str. 32

Czas (początek zdania)Czas (koniec zdania)RozmówcaTreść rozmowy.
10:35:1910:35:21Dowódca statkuWykonujemy trzeci, polski 101
10:35:21-1035:22Nieokreślony rozmówca3-3-0
10:35:2210:35:28Kontroler ruchu lotniczegoPolski 101 i od 100 metrów być gotowym do odejścia na drugi krąg
10:35:2910:35:30Dowódca statkuTak jest
10:35:4110:35:43:Inżynier pokładowyI kran podwozia do neutrum poproszę
10:35:4610:35:52Nieokreślony rozmówca(niezrozumiałe)
10:35:5910:36:01Sz.T0-7 mil do osi
10:36:3410:36:35Sz.T)-1
10:36:3410:36:35Nieokreślony rozmówcaKlapy
10:36:3510:36:36Drugi pilotKlapy 28 (niezrozumiały)
10:36:3610:36:41Nieokreślony rozmówca(niezrozumiały)
10:36:4210:36:43Nieokreślony rozmówca(niezrozumiały)
10:36:4310:36:44Nieokreślony rozmówca(niezrozumiały)
10:36:4710:36:48Nieokreślony rozmówca(niezrozumiały)


Str. 33

Czas (początek zdania)Czas (koniec zdania)RozmówcaTreść rozmowy.
10:36:4810:36:54Nieokreślony rozmówca(niezrozumiały)
10:36:5610.36.57Nieokreślony rozmówca(niezrozumiały)
10:37;0110.37.02Pilot Jaka 40Arek, teraz widać 200
10:37:0110.37:02Dowódca statkuKlapy
10:37:0310.37.04 Drugi pilot(niezrozumiały)
10:37:0410.37.05Dowódca statkuDziękuję
10:37:1810.37.20Drugi pilot(niezrozumiały)
10:37:2310.37.25Dowódca statkuWykonujemy czwarty, polski 101
10:37:2610.37.27Kontroler ruchu lotniczego101, wykonujecie czwarty
10.37.3810.37.40Drugi pilot(niezrozumiały)
10.38.0010.38.02Drugi pilotWkurzy się, jeśli jeszcze (niezrozumiały)
10.38.0210.38.03Drugi pilot(niezrozumiały)
10.38.2010:38.22Sz.TPół mili nam zostało
10:38.3510.38.37Dowódca statkuKlapy 3-6
10.38.3710.38.38Drugi pilotI redukuję 300
10.38.4910.38.51Drugi pilotI klapy 36, mamy 2-8-0


Str. 34

Czas (początek zdania)Czas (koniec zdania)RozmówcaTreść rozmowy.
10.38.5510.38.56Drugi pilot(niezrozumiały)
10.38.5610.38.57Dowódca statkuJuż
10.38.5610.38.59Drugi pilotKlapy 36
10.39.0010.39.01Sz.TJadą
10.39.0210.39.08Sz.T: Kabina. Sterowanie przednim podwoziem mamy włączone. Mechanizacja skrzydeł.
10.39.0710.39.10Nieokreślony rozmówcaMechanizacja skrzydła przeznaczona jest do (niezroz) (głos w tle czytania karty - gen. Błasik)
10.39.0710.39.09Dowódca statkuKlapy 36
10.39.0810.39.10Kontroler ruchu lutniczego101-y, odległość 10, wejście na ścieżkę
10.39.1010.39.11Sz.TStatecznik
10.39.1210.39.13Dowódca statkuMinus 3
10.39.1310.39.15Sz. TZaciążacze przelotowe
10.39.1410.39.16Dowódca statkuOdłączone, świecą
10.39.1610.39.17Sz.TInterceptory
10.39.1610.39.18Dowódca statkuSchowane, świecą
10.39.1710.39.19Sz.TReflektory


Str. 35

Czas (początek zdania)Czas (koniec zdania)RozmówcaTreść rozmowy.
10.39.2010.39.22Dowódca statkuWłączone i wypuszczone
10.39.2210.39.23Sz.TPodwozie
10.39.2210.39.25Inżynier pokładowyWypuszczone
10.39.2310.39.25Nieokreślony rozmówca(niezrozumiałe) (Głos w tle czytania karty)
10.39.2310.39.25Sz.TWentylatory kół
10.39.2410.39.25Inżynier pokładowyWłączone
10.39.2510.39.27Sz.TI sterowanie przednim podwoziem
10.39.2610.39.28Dowódca statkuWłączone na 10
10.39.2810.39.30Sz.Tdziękuję, karta zakończona
10.39.3010.39.31Kontroler ruchu lotniczego8 na kursie i ścieżce
10.39.3310.39.35Dowódca statkuPodwozie, klapy wypuszczone, polski 101
10.39.3710.39.38Kontroler ruchu powietrznegoPas wolny
10.39.3910.39.40Nieokreślony rozmówca(niezrozumiały)
10.39.4010.39.43Kontroler ruchu powietrznegoLądowanie dodatkowo 120-3 metry
10.39. 4510.39.46Dowódca statkuDziękuję


Str. 36

Czas (początek zdania)Czas (koniec zdania)RozmówcaTreść rozmowy.
10:39:49,910:39:52,3DPodchodzicie do dalszej, na kursie i ścieżce, odległość 6.
10:39:50,210:39:58,0.Sygnał dźwiękowy, F+845Hz. Dalsza prowadzącej
10:39:52,210:39:53,7ADalsza
10:39:54,110:39:55,0KWS(niezr.)
10:39:57,110:39:59,3A400 metrów
10:40:02,610:40:15,6A(niezr.)
10:40:06,710:40:07,8TAWSTERRAIN AHEAD
10:40:13,510:40:14,6D4 na kursie i ścieżce
10:40:16,710:40:17,6KWSna kursie i ścieżce
10:40:18,610:40:20,1A(niezr.)
10:40:19,610:40:20,1Sz.T300
10:40::22,810:40:25,6A(250 metrów)
10:40:24,610:40:26,7Sz.T(250)
10:40:26,610:40:27,8D3 na kursie i ścieżce
10:40:29,610:40:30,3A(niezr.)
10:40:31,210:40:32,4DReflektory włączcie


Str. 37

Czas (początek zdania)Czas (koniec zdania)RozmówcaTreść rozmowy.
10:40:32,410:40:33,5TAWSTERRAIN AHEAD
10:40:32,910:40:33,6Sz.T200
10:40:3410:40:34,8KWSWłączone
10:40:37,110:40:38,1Sz.T150
10:40:38,710:40:39,9D2 na kursie i ścieżce
10:40:39,410:40:42,0TAWSTERRAIN AHEAD, TERRAIN AHEAD
10:40:41,310:40:42,6A100 metrów
10:40:42,610:40:42,7Sz.T100
10:40:42,610:40:44,1TAWSPULL UP, PULL UP
10:40:44,510:40:46,1TAWSPULL UP, PULL UP
10:40:46,610:40:49,2TAWSTERRAIN AHEAD, TERRAIN AHEAD
10:40:48,710:40:49,4Sz.T100
10:40:49,210:40:49,62PW normie
10:40:49,610:40:50,1Sz.T90
10:49:49,810:40:51,3TAWSPULL UP, PULL UP
10:40:50,010,40:51,3SzT80


Str. 38

Czas (początek zdania)Czas (koniec zdania)RozmówcaTreść rozmowy.
10:40:50,510:40: 51,22POdchodzimy
10:40:51,510:40:58,0.Sygnał dźwiękowy, F=400 Hz.. (Wysokość niebezpieczna).
10:40:51,710:40:53,4TAWSPULL UP, PULL UP
10:40:51,810:40:52,4SzT60
10:40:52,310:40:53,1SzT50
10:40:52,410:40:53,4DHoryzont 101
10:40:53,010:40:53,6SZT40
10:40:53,710:40:55,5TAWSPULL UP, PULL UP
10:40:54,510:40:55,2SZT30
10:40:54,710:40:56,4DKontrola wysokości, horyzont
10:40:55,210:40:56SZT20
10:40:5610:40:58,2.Sygnał dźwiękowy F=400 HzABSU
10:40:5610:40:58,1.Sygnał dźwiękowy F=800 Hz. Bliższa prowadząca
10:40:56,610:40:57,7.Sygnał dźwiękowy, F=400 Hz, ABSU
10:40:56,610:40:58,2TAWSPULL UP, PULL UP


Str. 39

Czas (początek zdania)Czas (koniec zdania)RozmówcaTreść rozmowy.
10:40:57,910:40:59,0.Sygnał dźwiękowy, F=400 Hz.. ABSU
10:40:58,610:41:00,2TAWSPULL UP, PULL UP
10:40:59,310:41:04,6.Odgłos zderzenia z drzewami
10:41:00,310:41:01,42PKurwa mać!
10:41:00,510:41:01,8TAWSPULL UP, PULL UP
10:41:02,010:41:03,4DOdejście na drugi krąg!
10:41:02,710:41:04,6AKrzyk Kurwaaaaaa......
10:41:05,4 0KONIEC ZAPISU
Oznaczenia:
KWS - dowódca statku powietrznego
2P - drugi pilot
B/I - inżynier pokładowy
D - kontroler ruchu lotniczego
B/P - stewardessa
Sz.T - nawigator
A - nieokreślony rozmówca
1958, DCMHS - korepsondencja innych
SP (niezr.) - niezrozumiałe
(nw) - wyrażenie niecenzuralne
TAWS - informacja głosowa TAWS

Zobacz także
Skomentuj:
Czarne skrzynki Tu-154 - pełna treść
Zaloguj się

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najczęściej czytane

Najnowsze informacje