UOKiK: Podczas fuzji Pekao naruszył interesy klientów

Zdaniem UOKiK podczas fuzji banków Pekao i BPH doszło do naruszenia interesów konsumentów - pisze "Parkiet". W urzędzie dobiega końca postępowanie w tej sprawie. Wkrótce bank pozna zarzuty.
Były liczne naruszenia - mówi gazecie prezes UOKiK Małgorzata Krasnodębska-Tomkiel. - Ciągle wyjaśniamy, czy miały one charakter indywidualny czy systemowy. Od tego zależą dalsze losy postępowania. Będziemy musieli jednak dowieść nie tylko naruszenia zbiorowych interesów konsumentów, ale również powołać się na konkretny przepis, który został złamany.

UOKiK wszczął postępowanie w kwietniu tego roku, po tym, jak do urzędu wpłynęło dużo skarg, głównie od klientów z wchłoniętych przez Pekao oddziałów BPH. Klienci skarżyli się, że mimo dwóch lat przygotowania nie byli właściwie informowani o szczegółach fuzji.

Klienci mieli też wiele problemów związanych z nieprawidłowym działaniem systemu informatycznego. Inwestorzy indywidualni, którzy w wyniku fuzji zostali przeniesieni do biura maklerskiego Pekao, przez kilka dni nie mieli dostępu do swoich rachunków maklerskich. Przy wypłacie pieniędzy w bankomacie, klienci otrzymywali informację, że "saldo na r5achunku wynosi 0 zł", a kasjerzy w oddziałach nie mogli znaleźć w systemie informacji o klientach.

Liczba dnia - najciekawsze dane gospodarcze i ciekawostki na Twoją stronę! Ściągnij nasz gadżet .