Nowe banki chcą podebrać konkurencji bogatych klientów

Jesienią czeka nas bankowa ofensywa - na przełomie sierpnia i września zadebiutować ma Allianz Bank, dwa-trzy miesiące później - Alior Bank. Obie instytucje biorą na cel tę samą grupę klientów - osoby relatywnie zamożne, przedsiębiorcze, aktywnie korzystające z wielu usług finansowych - pisze "Parkiet".
- Chodzi o ludzi mających miesięczny dochód rzędu kilku tysięcy złotych i jednocześnie aktywnie korzystających z różnych usług - wyjaśnia "Parkietowi" Mateusz Ostrowski, analityk Open Finance. "Szefowie nowo powstających instytucji nie ukrywają, że zamierzają podbierać klientów innym instytucjom finansowym.

Potwierdzają to sami bankowcy: - Naszą ofertę będziemy kierować do osób, które korzystają z usług bankowych i są w stanie docenić ich wysoką jakość - mówi gazecie Paweł Miller, prezes Allianz Banku.

Zarówno Alior, jak i Allianz zamierzają zdobyć w sumie około 1,2 mln klientów w ciągu pierwszych trzech lat. Jak? Prezes Alior Banku Wojciech Sobieraj wymienia trzy warunki sukcesu: produkt, serwis i cena. Zapewnia, że żadnego z nich jego bank nie zaniedba. Do tego Alior zamierza znaleźć się w pierwszej dziesiątce instytucji finansowych pod względem wydatków na marketing.

W obliczu zagrożenia nowymi konkurentami, ING Bank Śląski, Multibank, Inteligo i Bank Zachodni ruszają ze specjalnymi programami lojalnościowymi.