Wydajemy setki milionów dolarów na jedzenie z automatów

Maszyna zamiast sklepu. W tym roku kupimy w ten sposób napoje czy przekąski za niemal 200 mln złotych - czytamy w "Rzeczpospolitej".
W tym roku wydamy w automatach 10 proc. więcej niż w 2007 roku. W ubiegłym roku największym wzięciem cieszyły się napoje gorące, na które wydaliśmy 84,2 mln zł, niamal 70 mln zł przeznaczyliśmy na napoje w puszkach i butelkach. 30-proc. udziały w rynku ma Coca-Cola - czytamy w "Rzeczpospolitej".

W czołówce sprzedaży znajduja się: Twix, Snickers, Bounty. Pojawiaja sienowe formy sprzedaży w automatach np. automaty z kawą wprowadzone przez Nestle i Clear Channel. We Włoszech sa już testowane maszyny do sprzedaży wina.

Liczbę automatów szacuje się w Polsce na 30 tys. Rynek ma wielki potencjał rozwoju, bo w o wiele mniejszych Czechach jest ich 20 tys.