House rusza z kontrowersyjną kampanią reklamową

"Pokój dziewic. Jak pukać, to palcem!" - takie hasła reklamowe wykorzystywane są w najnowszej kampanii odzieżowej marki House (firma Artman) - donosi "Presserwis". Billboardowa wersja reklamy już sprowokowała skargi.
Zawieszki z cytowanym przez "Presserwis", hasłem pojawią się na drzwiach w akademikach. Firma Artman SA promuje w ten sposób najnowszą kolekcję odzieży młodzieżowej na okres wiosenno-letni.

Ponadto kampania zaprojektowana przez agencję Koledzy Strategia Kreacja pojawi się na kilkuset billboardach w całej Polsce, w 12 tytułach prasowych i w internecie. Niektóre billboardy, przedstawiające młode postacie w modlitewnych pozach w rękach i hasłem "Strzeż mnie, Ojcze" już wiszą na ulicach.

Na stronie internetowej promującej kampanię uwagę przyciąga kontrowersyjna ustawa "O promocji dziewictwa i miłości czystej na 69 sposobów" promująca seks bez tracenia cnoty, co stanowi centralny punkt kampanii reklamowej marki odzieżowej.

Nietrudno zgadnąć, że celem reklam jest wywołanie kontrowersji. House znany jest między innymi z reklam wyśmiewających "moherowe berety". Dla tej kampanii opracowano nawet grę internetową w technologii flash, przedstawiającą m.in. radio, które "ma ryja". Motywem przewodnim obecnej kampanii jest specyficznie rozumiane promowanie dziewictwa. Oczywiście w tle przewijają się modne ubrania.

"Cnota jest sexy i pobudza kreatywnie, a dziewictwo to bardzo pożądany skarb - tak samo jak nasze ciuchy" - twierdzi firma.

House otwarcie przyznaje, że liczy na to, że kampania wywoła burze w mediach i społeczeństwie. Oburzenie może wywoływać nie tyle sam temat, co sposób w jaki jest on poruszany. Epatowanie seksualnością w reklamach nie jest niczym nowym. Delikatną kwestią są natomiast sprawy wiary. Na traktujących o seksie plakatach można zobaczyć m.in. różaniec. Choć House nie wspomina o tym, to właśnie odwoływanie się do religii i jednoczesne nakłanianie do seksu ma budzić największe emocje.

Firma zachęca także publiczność do kręcenia promujących cnotę wideoklipów i wysyłania ich do firmy.

Zobacz filmik promujący dziewictwo przesłany do House przez uczestników konkursu:



Wbrew założeniom jej twórców kampania może mieć krótki żywot. Wykorzystanie na plakatach symbolu religijnego - różańca - sprawiło, że kampania nie zdążyła jeszcze nabrać rozpędu, a do Komisji Rady Reklamy już wpłynęła pierwsza skarga. Juliusz Braun, dyrektor generalny Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy powiedział, że złożyła ją osoba prywatna.

Konsument twierdzi, że nie można wykorzystywać skojarzeń religijnych do celów komercyjnych. Rada rozpatrzy skargę w ciągu miesiąca. Jeśli uzna jej zasadność media lub ich część mogą odmówić firmie Artman udziału w kampanii.

Dziś opublikujemy na stronie komentarz Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy w Polsce.