Allegro chce podbić rynki na południu Europy

24.06.2007 00:00
Serwisy w Bułgarii i Rumunii, a w Polsce być może przejęcia e-sklepów - to najbliższe plany polskiego portalu aukcyjnego Allegro.pl
Największy polski portal aukcyjny (ponad 6,5 mln użytkowników) już dziś obsługuje klientów za granicą. Od października 2003 r. działa Aukro.cz, największy w Czechach serwis aukcyjny (300 tys. użytkowników), a od grudnia 2004 r. - węgierski portal Teszvesz.hu (280 tys. użytkowników), idący łeb w łeb inną platformą aukcyjną Vatera.hu. Allegro od grudnia 2004 r. działa też w Rosji . Z jego serwisu Au-au.ru (od tego roku Aukro.ru) w lutym 2007 r. wypączkował rosyjskojęzyczny serwis dla Ukraińców (Aukro.com.ua). Rosyjskojęzyczne portale mają zaledwie 110 tys. użytkowników, ale jak zaznacza Michał Klar, dyrektor ds. międzynarodowych QXL Poland, właściciela Allegro, działają na rynku, gdzie w zasadzie nie ma konkurencji.

Teraz Allegro bierze na cel inne obiecujące rynki: Rumunię i Bułgarię. - W 8-milionowej Bułgarii jest tylko 1,5 mln internautów, ale za to nie aukcyjnej konkurencji - mówi Klar. W Rumunii działa już serwis aukcyjny (Ikazii.ro), ale rynek jest obiecujący, bo na 22 mln mieszkańców aż 6 mln korzysta z sieci.

W czerwcu pojawiły się testowe wersje serwisów Aukro.bg i Aukro.ro. - Będziemy je powoli udoskonalać, aż będą działały tak jak Allegro - wyjaśnia Klar.

Allegro nie myśli o ekspansji na Zachód. - Tam działają portale naszej spółki-matki, czyli QXL Ricardo - mówi Bartek Szambelan, rzecznik Allegro. - Poza tym ok. 6 proc. kupujących i sprzedających na Allegro to osoby spoza Polski, najczęściej są to Polacy z Wielkiej Brytanii i Irlandii.

Niewykluczone, że Allegro rozpocznie za to ekspansję w Polsce. W ubiegłym tygodniu QXL Poland kupiło platformę do budowania sklepów internetowych iStore.pl. Rzecznik spółki nie chce odpowiedzieć na pytanie czy to początek zakupów i przejmowania sklepów internetowych. Przyznaje jednak, że na Zachodzie zaledwie 20 proc. obrotów w internecie przypada na platformy aukcyjne, a reszta na sklepy. W Polsce wciąż jest to jeszcze po 50 proc.

Zobacz także
  • Seat z Allegro za złotówkę
  • Obroty Allegro równe hipermarketom
  • Allegro połknęło Ceneo
Skomentuj:
Allegro chce podbić rynki na południu Europy
Zaloguj się

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najnowsze informacje