CBS kupuje radiostację internetową Last.fm

Mimo plotek, że to Viacom kupi Last.fm za 450 milionów dolarów, okazuje się, że amerykańska stacja CBS kupuje serwis za 280 mln.
Internetowa rozgłośnia Last.fm dopasowuje się do słuchacza. Serwis tworzy szczegółowe profile gustu muzycznego każdego z użytkowników, pokazując ich ulubionych artystów oraz autorów na specjalnej spersonalizowanej stronie.

CBS ogłosiła w środę, że kupuje Last.fm za 280 mln dolarów - donosi blog mashable.com.

Na obniżenie ceny popularnego serwisu z pewnością wpłynęły kłopoty radiostacji internetowych. Największy konkurent Last.fm - serwis Pandora - niedawno został zmuszony do zamknięcia się dla użytkowników spoza Stanów Zjednoczonych. W dodatku amerykański prawodawca uznał, że takie serwisy powinny płacić wyższe tantiemy, co - o ile przepis nie zostanie uchylony - grozi szybkim upadkiem wielu mniejszych rozgłośni.

Last.fm jest serwisem brytyjskim i nie przeżywa tak ciężkich chwil jak amerykańskie radiostacje.

- Last.fm jest jedną z najlepszych i najszybciej rozwijających się społeczności internetowych - powiedział Leslie Moonves z CBS gazecie " Los Angeles Times". - Co więcej, demografia serwisu idealnie współgra z planem CBS by przyciągnąć młodszych widzów i słuchaczy - tłumaczy Moonves.

Obserwatorzy podkreślają, że ostatnie zakupy amerykańskiej stacji odzwierciedlają gwałtowną zmianę strategii. Korporacja CBS posiada najstarszą telewizję w USA i jedną z największych amerykańskich stacji radiowych.