GIF nakazał wycofanie reklamy szczepionki przeciwko pneumokokom

03.04.2007 00:00
Główny inspektor farmaceutyczny Zofia Ulz zdecydowała, że reklama szczepionki przeciwko pneumokokom, przedstawiająca m.in. umierające dziecko, nie może być emitowana w mediach - poinformował PAP we wtorek rzecznik Ministerstwa Zdrowia Paweł Trzciński.
Reklama przedstawiała ciężko chore dziecko i rozpaczającą matkę. Kadrom towarzyszyło hasło: "Nie pozwól, aby twoje szczęście zniknęło".

"Reklama szczepionki została tak skonstruowana, żeby wywołać u odbiorcy strach i wrażenie, że jak nie kupi się produktu, to na pewno będzie nieszczęście. Co więcej nakłaniała do kupna produktu dostępnego tylko na receptę" - wyjaśnił Trzciński. "To niezgodne z prawem" - dodał.

Decyzja w tej sprawie została przekazana Telewizji Polskiej, która emitowała reklamę, a także producentowi szczepionki - firmie Wyeth.

Pneumokoki powodują zakażenia górnych i dolnych dróg oddechowych, mogą prowadzić do zapalenia płuc, posocznicy (sepsy), czy też groźnego zapalenia opon mózgowo-rdzeniowych. Pneumokoki wywołują wiele zagrażających życiu i zdrowiu powikłań. Jak wynika z danych WHO, infekcje pneumokokowe szczególnie zagrażają osobom powyżej 65. roku życia oraz dzieciom poniżej 2. roku życia.

Skomentuj:
GIF nakazał wycofanie reklamy szczepionki przeciwko pneumokokom
Zaloguj się

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najczęściej czytane

Najnowsze informacje