Media Trendy: deszcz nagród dla "Gazety"

19.03.2007 00:00
Dwie nagrody i cztery wyróżnienia zdobyła "Gazeta Wyborcza" w konkursie innowacji w mediach przeprowadzonym podczas tegorocznych Media Trendów.
Konferencja Media Trendy odbywa się od siedmiu lat, a od tego roku jej organizatorem jest Stowarzyszenie Agencji Reklamowych. Grand Prix zdobyły agencja reklamowa DDB Warszawa (za akcję "Tyskie Flagi" przeprowadzoną dla Kompanii Piwowarskiej podczas mundialu) oraz Grupa ITI (za uruchomienie platformy cyfrowej N). Nagrodę w kategorii "człowiek mediów" otrzymali ex-aequo Piotr Walter i Anna Lubowska, prezes domu mediowego Mediaedge:cia, za medium roku uznano TVN, za wydarzenie roku - przejęcie RMF FM przez grupę wydawniczą Bauer.

Konferencji towarzyszył też dwa konkursy - innowacji w mediach oraz innowacji w planowaniu mediów.

W tym pierwszym, w kategorii "Marketing społeczny" nagrodę zdobyła akcja katowickiego oddziału "Gazety Wyborczej". Na przełomie czerwca i lipca przez tydzień wydanie "Gazety" w Katowicach poprowadził Artur Rojek - lider zespołu rockowego Myslovitz. Celem było zebranie 20 tys. zł dla chorego Piotrusia, którego okaleczono w szpitalu.

Jurorzy wyróżnili też "Krzesła do nauki" - inną akcję społeczną przeprowadzoną przez oddział w Katowicach, której celem było zebranie pieniędzy na stypendia dla zdolnych, ale ubogich studentów ze Śląska; oraz "Uczniów z klasą" - ogólnopolską akcję "Gazety", w której udział wzięło 20 tys. uczniów realizujących kilka tysięcy własnych projektów (od teatrzyku cieni po szkolną akcję krwiodawstwa). W ten sposób kategoria "Marketing społeczny" w konkursie została zdominowana przez "Gazetę Wyborczą".

Kolejną nagrodą, tym razem w kategorii innowacyjna zmiana, jury uhonorowało niestandardowe formy reklamy oferowane reklamodawcom przez dział sprzedaży "Gazety Wyborczej". Są to tzw. skrzydełka (przezroczysta okładka wielkości jednej czwartej albo jednej trzeciej strony gazetowej z nadrukiem) albo memo-stick (samoprzylepna i łatwo usuwalna kartka z nadrukiem przyklejona do strony gazetowej). Miesiąc temu pomysły te dostały się do finału międzynarodowego konkursu INMA Newspaper Marketing Awards 2007.

Wyróżnienia dostały też dwie kampanie "Gazety" w kategorii autopromocja i promocja medium - "Prenumerata teczkowa" (promocja prenumeraty w kioskach, która ponadtrzykrotnie zwiększyła liczbę prenumeratorów) oraz "Przystanek Europa" - unikalna akcja opisująca życie Polaków, którzy wybrali się do innych krajów UE za pracą. Sześciu dziennikarzy "Gazety" miało znaleźć pracę i utrzymać się za granicą. Swoje przygody opisywali nie tylko w prasie, ale i na blogach. W ramach "Przystanku Europa" w "Gazecie" wydrukowano również kilkadziesiąt tekstów czytelników.

Nagrody w konkursie innowacji w mediach zdobyły też TVP (za interaktywną wersję serialu "Oficerowie"), Radio ZET (za akcję "Ptasie Mleczko") oraz Grupa ITI (w kategorii debiut roku za uruchomienie platformy cyfrowej N).

Z kolei w konkursie innowacji w planowaniu mediów cztery statuetki przypadły domowi mediowemu MediaCom, trzy zdobył Stracom oraz jedną - agencja reklamowa DDB Warszawa.

Skomentuj:
Media Trendy: deszcz nagród dla "Gazety"
Zaloguj się

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najnowsze informacje