BBC uruchamia kanały w YouTube

Brytyjska stacja publiczna podpisała wczoraj umowę z YouTube. W najpopularniejszym serwisie z plikami wideo BBC uruchomi trzy kanały z własnymi produkcjami
Z jednej strony BBC chce wykorzystać popularność YouTube, by wypromować swoje programy, z drugiej - by sięgnąć po dodatkowe pieniądze z reklamy. Zgodnie z umową powstaną trzy kanały - dwa rozrywkowe (BBC i BBC Worldwide) i jeden informacyjny (BBC News).

Internauci będą mogli obejrzeć w BBC zwiastuny programów, które stacja nadaje na antenie, oraz kulisy powstawania serialu "Dr Who" czy pracy korespondentów BBC w Iraku. "BBC Worldwide" będzie pokazywał kilkuminutowe archiwalne filmiki, m.in. fragmenty takich programów jak "Top Gear", "Spooks" czy cykl filmów przyrodniczych Davida Attenborough.

Z kolei BBC News ma oferować ok. 30 krótkich klipów dziennie z informacjami dziennikarzy BBC. Jako jedyny nie będzie dostępny dla osób z Wlk. Brytanii. A to dlatego, że serwisie znajdą się reklamy - BBC, które finansowane jest głównie z abonamentu Brytyjczyków, w publicznych kanałach reklam umieszczać nie może.