"Nowy Dzień" znika z rynku

Agora postanowiła zamknąć dziennik "Nowy Dzień". W komunikacie giełdowym spółka tłumaczy to interesem akcjonariuszy
Ostatni numer dziennika ma ukazać się w czwartek 23 lutego.

- Sprzedaż ''Nowego Dnia'' w 2005 roku kształtowała się poniżej 200 tys. egzemplarzy i wykazywała trend spadkowy (...) zarząd uznał, że odwrócenie negatywnych tendencji i osiągnięcie docelowego poziomu sprzedaży nie jest możliwe, a ponoszenie dalszych wydatków związanych z wydawaniem dziennika nie leżałoby w interesie spółki i jej akcjonariuszy - czytamy w komunikacie Agory.

''Nowy Dzień'' zadebiutował 14 listopada 2005 r. Czytelnika miała przyciągnąć niska cena (1 zł) oraz niespotykana do tej pory na polskim rynku formuła ''gazety środka'' (między tabloidami i dziennikami opinii). Nowy tytuł Agory miał osiągnąć rentowność przy sprzedaży na poziomie 250 tys. egzemplarzy. Jednak pierwsze listopadowe wyniki pokazały, że osiągnięcie tego celu nie będzie szybkie. Średnia sprzedaż ''Nowego Dnia'' w ciągu pierwszych dwóch tygodni wyniosła bowiem 212 tys. egzemplarzy. W grudniu spadła do 177,8 tys. egzemplarzy.