Boeing znalazł sposób na naprawienie dreamlinerów? Japończycy podpowiadają jak

20.02.2013 19:17
Boeing 787 Dreamliner

Boeing 787 Dreamliner (Fot. HEINZ-PETER BADER REUTERS)

- Boeing jest blisko rozwiązania problemu z uziemionymi w styczniu nowoczesnymi samolotami Dreamliner. Ogniwa w akumulatorach są zbyt blisko siebie, dlatego się przegrzewają - mówi agencji Reutera osoba z otoczenia firmy.
Reuters dodaje, że jego informator zastrzegł sobie anonimowość, ponieważ owe plany Boeinga są poufne.

Przedstawiciele urzędów, które uziemiły dreamlinery, nie chcą komentować sprawy. - Decyzja o powrocie samolotów do latania zapadnie, gdy Boeing udowodni, że rozwiązanie problemu działa - zastrzegła Kelly Nantel z amerykańskiej Narodowej Rady Bezpieczeństwa Transportu. - W dalszym ciągu szukamy przyczyny problemu - dodała.

- Logiczną decyzją Boeinga w takim wypadku byłoby rozdzielenie ogniw cienkimi płytkami ceramicznymi i dodanie otworu wentylacyjnego w obudowie akumulatora - powiedział agencji profesor Kiyoshi Kanamura, pracownik Uniwersytetu Tokijskiego.

W kwietniu polecą?

Prezes Air India, które mają 6 Boeingów 787 i zamówiły kolejnych 21, powiedział dziś, że ma nadzieję, iż w kwietniu samoloty będą już latać. - Poczyniono spore postępy. Jesteśmy w bliskim kontakcie z naszymi klientami od początku problemów - dodał rzecznik Boeinga

Władze lotnicze w Stanach Zjednoczonych, Japonii, Indiach, Chile i UE zdecydowały w czwartek zatrzymać na ziemi wszystkie samoloty Boeing 787 z powodu wątpliwości dotyczących bezpieczeństwa akumulatorów zamontowanych w tych maszynach. Decyzję taką wywołała seria usterek technicznych z udziałem dreamlinerów. Oznacza to, że bezterminowo uziemiono ponad połowę z dostarczonych do tej pory 50 maszyn, w tym 24 japońskie i dwie polskie.

Zobacz najnowsze wideo

Zobacz także
Komentarze (40)
Zaloguj się
  • kamyk39

    Oceniono 35 razy 31

    Ile kosztuje parkowanie w Szikago?
    (i kto palci?)

  • wmc-33

    Oceniono 21 razy 21

    Zbyt piękne, żeby był prawdziwe. Przegrzewanie ogniw przy nominalnych obciążeniach wyszłoby znacznie wcześniej i byłoby łatwe do powtórzenia, a jak wiemy problem wcześniej nie występował, a Boeing nie umiał doprowadzić do jego wystąpienia w czasie prób już po uziemieniu najnowszych nielotów. Problem musi być poważniejszy, albo przynajmniej znacznie bardziej złożony od strony okoliczności, które go wywołują.

  • nie-tak

    Oceniono 23 razy 21

    Mitsubishi nie chce stracić na opinii wiec ratuje Boeing'a jak może ponieważ większość podzespołów w Dreamliner pochodzi japońskiej firmy.

  • m-kow

    Oceniono 27 razy 19

    No przepraszam, ale wydawało mi się, że pokazany ze dwa miesiące temu wyjarany akumulator z japońskiego Dreamlinera, to on się wyjarał właśnie z ciepła, a nie wilgoci ani przeciągu.
    Przypomina to dobrą minę do złej gry, te opowieści naukowca, bo problemem tam jest odebranie i rozproszenie nadmiaru ciepła wydzielanego przez cele akumulatora w małej i ciasnej przestrzeni i chyba ceramika pomiędzy celami niewiele tu zmieni, może tyle że technik sobie nie poparzy dłoni przy demontażu.
    A nowa konstrukcja będzie musiała przejść całą drogę testów i certyfikacji.
    Czyli pracodawca Henryki Bochniarz nadal jest w okolicach okrężnicy...

  • rabbinhood

    Oceniono 15 razy 9

    że też Duracelki sobie nie poradzą...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najnowsze informacje