Boeing znalazł sposób na naprawienie dreamlinerów? Japończycy podpowiadają jak

20.02.2013 19:17
Boeing 787 Dreamliner

Boeing 787 Dreamliner (Fot. HEINZ-PETER BADER REUTERS)

- Boeing jest blisko rozwiązania problemu z uziemionymi w styczniu nowoczesnymi samolotami Dreamliner. Ogniwa w akumulatorach są zbyt blisko siebie, dlatego się przegrzewają - mówi agencji Reutera osoba z otoczenia firmy.
Reuters dodaje, że jego informator zastrzegł sobie anonimowość, ponieważ owe plany Boeinga są poufne.

Przedstawiciele urzędów, które uziemiły dreamlinery, nie chcą komentować sprawy. - Decyzja o powrocie samolotów do latania zapadnie, gdy Boeing udowodni, że rozwiązanie problemu działa - zastrzegła Kelly Nantel z amerykańskiej Narodowej Rady Bezpieczeństwa Transportu. - W dalszym ciągu szukamy przyczyny problemu - dodała.

- Logiczną decyzją Boeinga w takim wypadku byłoby rozdzielenie ogniw cienkimi płytkami ceramicznymi i dodanie otworu wentylacyjnego w obudowie akumulatora - powiedział agencji profesor Kiyoshi Kanamura, pracownik Uniwersytetu Tokijskiego.

W kwietniu polecą?

Prezes Air India, które mają 6 Boeingów 787 i zamówiły kolejnych 21, powiedział dziś, że ma nadzieję, iż w kwietniu samoloty będą już latać. - Poczyniono spore postępy. Jesteśmy w bliskim kontakcie z naszymi klientami od początku problemów - dodał rzecznik Boeinga

Władze lotnicze w Stanach Zjednoczonych, Japonii, Indiach, Chile i UE zdecydowały w czwartek zatrzymać na ziemi wszystkie samoloty Boeing 787 z powodu wątpliwości dotyczących bezpieczeństwa akumulatorów zamontowanych w tych maszynach. Decyzję taką wywołała seria usterek technicznych z udziałem dreamlinerów. Oznacza to, że bezterminowo uziemiono ponad połowę z dostarczonych do tej pory 50 maszyn, w tym 24 japońskie i dwie polskie.

Zobacz także
Komentarze (40)
Zaloguj się
  • topiramax

    Oceniono 2 razy 2

    To może znajdą sposób na nasz Parlament, jak usprawnić, udoskonalić, ....lub w ogóle uruchomić myślenie.

  • tryndyrynda

    Oceniono 4 razy 4

    W porównaniu do całości konstrukcji akumulator wydaje się być, w fazie projektowania, niegodną specjalnej troski duperelą. Jest to przykład, również natury ogólnej na to, że niedocenione szczegóły mogą zaprzepaścić nawet najlepsze przedsięwzięcia. Widać to zbyt często w naszych polityczno- gospodarczych poczynaniach.

  • go_navy

    Oceniono 4 razy 4

    ponieważ owe plany Boeinga są poufne

    Owy styl jest rodem z gimnazjum Panie Redaktorku.

    Czy nie można po prostu napisać "ponieważ plany te są poufne"? Skąd ta chora moda na OWE, OWY itd?

  • 1234qwerty

    0

    Tam by się nasz wódz 1000lecia przydał. On by wytłumaczył ciemnej masie o co w tym wszystkim biega. A te matoły z Boeninga nie wiedzą jak się robi ćma cmę ćmi i wszyscy (no prawie) się cieszą i biją brawa.

  • przechrztaimason

    Oceniono 3 razy 3

    Mści sie rezygnacja z prototypów. Jak widać symulacje i obliczenia nie zastąpią prototypu testowanego na wszelkie sposoby w realnych sytuacjach. To co przechodzą deamlinery to typowe "choroby wieku dziecięcego" nowych konstrukcji. problem polega na tym, że pieniądze zaoszczędzone na egzemplarzu testowym obijają sie czkawką i wielokrotnie większymi wydatkami na naprawę egzemplarzy seryjnych, że juz o odszkodowaniach nie wspomnę.

  • pogromca_gamonia

    Oceniono 10 razy 4

    Straszny szmelc z tego 787, z jednym wyjatkiem...

    No, bo trzeba przyznac ze wklad Geniusza Biniendy w Dreamlinera ( a mianowicie projekt zawiasów w klapie od sracza w tym samolocie) jak dotychczas sprawdzil sie bez zarzutu !

  • coppermind

    Oceniono 4 razy 2

    płytki aluminiowe, bo mają odprowadzać ciepło a nie izolować ogniwa i je tym samym dogrzewać.

    dlaczego nie użyją sprawdzonych i bezpiecznych Li-po tylko bomby Li-ion ?

  • stachkaz47

    Oceniono 5 razy 5

    Proponuję wykonać najnowocześniejszą próbę BRZOZY /Tzw próba Macierew-Kacza/
    Jeśli zetnie półmetrową brzozę i poleci dalej to MOŻE LATAĆ i jest nowoczesny.
    Brzóz u nas ci pod dostatkiem.

  • 2560a

    Oceniono 5 razy -1

    - Boeing jest blisko rozwiązania problemu z uziemionymi w styczniu nowoczesnymi samolotami Dreamliner.
    --nielot i nowoczesny.....czy nie chodzi oto by najpierw byl zdolny do latania a pozniej nowoczesny? problem latania powinien byc rozwiazaniem przed wejsciem na rynki.
    dobrze ze producenci samochodow maja inna filozofie.
    " doskonala okazja. nowoczesne auto . piekne,. szybkie. tylko nie jezdzi."

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najnowsze informacje