Wiosną remont generalny pasa startowego w Modlinie

02.01.2013 21:55
Sprzęt czyszczący na lotnisku w Modlinie

Sprzęt czyszczący na lotnisku w Modlinie (Fot. Lotnisko Warszawa/Modlin)

Wiosną zerwana zostanie wadliwa część pasa startowego lotniska w Modlinie i położona nowa - dowiedziało się nieoficjalnie Polskie Radio. Na czas remontu lotnisko znów zostanie zamknięte.
Jak mówi Sławomir Adam z Urzędu Lotnictwa Cywilnego na razie w Modlinie trwa łatanie dziur w pasie specjalnymi żywicami. Dzięki temu samoloty będą mogły znów lądować na podwarszawskim lotnisku od wtorku 8 stycznia. Ale o takim terminie przedstawiciele ULC, którzy codziennie wizytują plac budowy, mówią jedynie nieoficjalnie.

Dopiero wiosną koniec z prowizorką

Ale obecne łatanie pasa to tylko prowizorka. Wiosna trzeba będzie zamknąć lotnisko i przeprowadzić remont generalny pasa. Koszt remontu pasa ma ponieść wykonawca robót, firma Erbud - informuje nieoficjalnie Polskie Radio.

Zdaniem ULC pęknięcia pasa spowodowało użycie materiałów, które nie powinny być składnikami jego nawierzchni. Żywice, którymi teraz pas jest łatany, sprowadzono z USA i Czech. Ubytki w newralgicznych miejscach są uzupełniane mieszanką amerykańską. W Stanach Zjednoczonych jest ona używana do naprawy pasów startowych na lotniskach wojskowych. Inne pęknięcia uzupełniane są czeską, natomiast szczeliny na poboczach pasa zalewane są masą bitumiczną. Przedstawiciele zarządu lotniska w Modlinie nie chcą mówić o dacie wznowienia startów i lądowań po prowizorycznym załataniu pasa.

Doradca zarządu Edyta Mikołajczyk mówi tylko, że prace powinny się zakończyć w najbliższy piątek 4 stycznia. Tego samego dnia będą też złożone dokumenty do Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego i do ULC. Najpierw zgodę na użytkowanie musi wydać wojewódzki inspektor, a na tej podstawie ULC wydaje certyfikację. Wszystko to nastąpi prawdopodobnie w pierwszej połowie przyszłego tygodnia.

Przekierowania na Okęcie

Port lotniczy w Modlinie, budowany według zasady "szybko i tanio", zaczął się sypać już kilka miesięcy po oficjalnym otwarciu. 22 grudnia lotnisko zostało zamknięte dla samolotów pasażerskich, bo na betonowych 500-metrowych końcówkach jedynego pasa pojawiły się dziury w nawierzchni. Tego typu ubytki mogą poważnie zagrażać bezpieczeństwu startów i lądowań. Dlatego obecnie dostępna jest tylko półtorakilometrowa asfaltowa część pasa. Mogą na niej lądować jedynie niewielkie samoloty, w Modlinie ostatnio rzadko widywane. Samoloty linii korzystających do tej pory z tego lotniska zostały przekierowane do innych portów lotniczych, głównie na Lotnisko Chopina na Okęciu.

Zobacz także
Komentarze (98)
Zaloguj się
  • dziadekjam

    Oceniono 1 raz 1

    Ale o co chodzi? Przecież to unikalne na skalę światową tępo budownictwa!
    Lato - oddanie pasa startowego do użytku.
    Zima - wyłączenie pasa startowego z użytku.
    Wiosna - remont generalny pasa startowego...
    Ciąg dalszy :
    - Lato - oddanie pasa startowego do użytku.
    - Zima - wyłączenie pasa startowego z użytku
    Ciąg dalszy jak wyżej...

  • big_gadu

    Oceniono 2 razy 2

    Za komuny dla wojska budowano masowo lotniska betonowe !
    Budowaly je zwykłe przedsiebiorstwa budowy dróg w danym regionie kraju,
    od razu budowali je fachowcy i te pasy startowe sa aż do teraz dobre,
    jak tam pracowałem to poznałem tam fachowca co w Afrika Korps budował pasy !
    Tych ludzi już nie ma !

    Modlin można spokojnie zamknąć,
    cały pas trzeba zedrzeć i od nowa wylać - to 2 lata roboty,
    od razu dać mu długość 2800 metrów i 60 metrów szerokość,

    tylko jest drobny problem z mgłą !
    A ILS nie ma !

    oczywiscie nikt nie winien !

  • wivaldibb

    0

    polska specjalność - łatanie dziur

  • chris_yyz

    0

    Wszystko ladnie, ale ja mam pytanie czy pas byl poswiecony. Jesli tak to nalezy wyciagnac konsekwencje w stosunku do KK, ktory uzywa nieskutecznych metod.

  • demolca

    Oceniono 1 raz 1

    Pas w Modlinie to dopiero początek.

    Przypominam, że mamy jeszcze tzw. przejezdne autostrady, szybko budowane, żeby media zdążyły pochwalić za Euro.

  • merkury-3

    0

    W polsce tuska nadzor budowlany i 700 tys reszty urzedasow jest od gnebienia uczciwych nierobstwa i czesto brania lapowek a nie rzetelnego nadzoru nad inwestycjami

  • kain_brat_abla

    Oceniono 1 raz 1

    [budowany według zasady "szybko i tanio"] - jeżeli przy budowie elektrowni atomowej będą te same kryteria...

  • 24jannormalny

    Oceniono 1 raz 1

    gdzie był nadzor budowlanny,ku... banda nierobow,ku... jak mozna bylo do tego dopuscic,powiesic ich za jaja i obciazyc kosztami

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najnowsze informacje