Lotnisko w Modlinie: "Pas był błędnie wykonany. Pojawiły się złuszczenia - najpewniej z powodu mrozu"

23.12.2012 10:43
Odśnieżanie pasa startowego na lotnisku w Modlinie

Odśnieżanie pasa startowego na lotnisku w Modlinie (fot. Lotnisko Modlin)

- Bardzo ubolewamy nad tym zamieszaniem, które się zdarzyło - mówił na dzisiejszej konferencji prasowej prezes lotniska w Modlinie Piotr Okienczyc. I dodał, że zamknięty decyzją nadzoru budowlanego pas startowy najprawdopodobniej został źle zbudowany. - Wyszły błędy w wykonaniu - stwierdził. Dlaczego akurat teraz beton zaczął się łuszczyć? - Winny jest najpewniej mróz - odpowiedział Okienczyc.
- Wczoraj w godzinach popołudniowych wojewódzki inspektor nadzoru budowlanego wydał decyzję o wyłączeniu z użytkowania części betonowej drogi startowej. Decyzja ta została natychmiast wykonana i lotnisko od wczoraj działa na drodze startowej o długości 1420 m - mówił prezes portu w Modlinie. Jak dodał, powodem decyzji o zamknięciu pasa było pojawienie się złuszczeń betonu.



- Wyszły błędy w wykonaniu - zaznaczył Okienczyc. Dodał, że prowadzone są ekspertyzy mające wyjaśnić, "co jest przyczyną aż takich uszkodzeń". Czy mróz mógł wpłynąć na pękanie betonu? Prezes przyznał, że najprawdopodobniej właśnie tak było. - Ale czekamy jeszcze na ostatnią ekspertyzę - zaznaczył.

Modlin obsługiwał kilka tysięcy pasażerów dziennie. Teraz startują i lądują tam tylko małe samoloty biznesowe, którym wystarcza krótszy pas startowy. Wszystkie maszyny pasażerskie zostały przekierowane na warszawskie Lotnisko Chopina. Kiedy sytuacja wróci do normy?

"Intensywne działania"

- Rozpoczęliśmy intensywne działania. W poniedziałek na pas wchodzi wykonawca, firma Erbud, który zacznie naprawę. W ramach gwarancji jest on zobowiązany do wykonania pełnych napraw - zapewniali dzisiaj przedstawiciele lotniska w Modlinie. - Trudno powiedzieć, kiedy będzie można z powrotem uruchomić lotnisko - mówił Piotr Okienczyc. I dodał, że wciąż czeka na pismo nadzoru budowlanego z pisemnym uzasadnieniem decyzji o zamknięciu pasa. - Erbud? Mają się wziąć do pracy! - skwitował dopytywany.

Zamknięty pas startowy to duże straty dla lotniska w Modlinie. Według Okienczyca dziennie odprawiano tam około 5 tys. pasażerów. - Zamknięcie pasa dotknie jakieś 35-40 tysięcy pasażerów. Szacujemy, ile wyniosą straty. Przez najbliższe dni pewnie stracimy kilkaset tysięcy złotych - mówił prezes.

Pasażerowie, którzy mieli lecieć z Modlina, są przewożeni autobusami na Lotnisko Chopina. - Koszty tych dojazdów ponosi linia lotnicza, która będzie próbowała przenieść je na nas, a my najprawdopodobniej na wykonawcę. Taki łańcuszek - stwierdził Okienczyc. I zapewnił, że robi wszystko, żeby "pasażerowie w tej trudnej sytuacji byli dopieszczeni". W nocy na lotnisku były tłumy zdezorientowanych pasażerów:



Na najważniejsze pytanie - kiedy lotnisko znów będzie przyjmować duże samoloty? - Okienczyc odpowiedzi nie zna. - To kwestia najbliższych dni. Ale raczej już nie w tym roku, tylko na początku przyszłego. Mamy nadzieję, że mróz nie przeszkodzi - stwierdził.

Zobacz także
Komentarze (236)
Zaloguj się
  • hersz_grycmann

    Oceniono 1 raz 1

    A czy pas startowy był pokropiony przez jakiegoś biskupa? To może był pokropiony niedbale i trzeba kropić jeszcze raz?
    Trzeba pamiętać, że technik budowlany w Polsce ma za sobą w szkole ok. 120 godzin nauki fizyki i ok. 800 godzin nauki religii (już od przedszkola). Dlatego wiara w cuda jest w Polsce o wiele mocniejsza, od znajomości praw przyrody.

  • kornblum

    Oceniono 4 razy 4

    Partaczami są psedo-fachowcy z firmy ERBUD, notowanej na giełdzie. Zarząd tych partaczy, to: Dariusz Grzeszczak i Józef Adam Zubelewicz (link: www.erbud.pl/realisation/by_bussiness/7/detail/194/ ). Rada nazdzorcza partaczy, to: Udo Berner, Józef Olszyński, Albert Durr, Zofia Dzik, Gabriel Główka, Lech Wysokiński, Michał Otto. DNO I BRAK ODPOWIEDZIALNOŚCI!!! - Czy cenzura gazety znowu to usunie?

  • kornblum

    Oceniono 4 razy 4

    Szmaciarze a nie dziennikarze z gazety - usuwają wpisy o firmie ERBUD, która zrobiła tą fuszerkę!!! Dziennikarskie dno!!!

  • jan12121

    Oceniono 1 raz 1

    Popatrzyłem na stronę ERBUD-a - robili taką robotę pierwszy raz w historii. Podobne to są drogi - kilka dróg dojazdowych i kilka remontów dróg krajowych. Poza tym kubaturówka.
    No to nie dziwota, że padło, zwłaszcza jak teraz na mróz się to zwala. Żenada - ale nie tylko dla formy ERBUD, bo to jasne, ale głównie dla inwestora, bo jakie dał kryteria w przetargu, jak ktoś bez żadnego doświadczenia wchodzi na tak kosztowne i trudne roboty.
    Jak zaczynałem karierę drogowca w latach 70. to moim szefem był gość po podstawówce i kursie strzałowego. Skreślił z projektu ... odwodnienie. Coś mi tu pachnie podobnie, tyle że pewnie medadżerowie są po studiach. Pewnie po politologii... to takie modne...

  • marekmarek44

    Oceniono 1 raz 1

    Obiecanych cudów brak,za to moc egipskich plag.Plagi Tuska,plagi tuska,plagi tuska......
    Zapadanie się ziemi w Wawie i Ostrowcu,stadion zamieniający się w pływalnię, autostady kończące się w polu,policja bijąca niewinnych ludzi,dla wymuszenia zeznań,a teraz nowy pas startowy do remontu.

  • a.k.traper

    Oceniono 2 razy 2

    Każdy motyw jest dobry by zrzucić odpowiedzialność za własną nieudolność, raczej komuś się skora na d...ie marszczy niz mróz beton złuszczył, przecież były juz temperatury dość niskie a i nadzór nad konstrukcją i realizacją pasa to chyba bardziej złożony niż budowa chodnika przez działki?
    Różnie firmy kombinują ale w tym przypadku za dużo by ryzykowali by taka uchę odwalić, sama kaucja gwarancyjna jest spora, podobne firmy budują na Alasce, na Syberii i jakoś funkcjonuje tylko akurat w Modlinie dali sam "chudziak" i mase samopoziomującą, no wprost kabaret.:)))
    Ktos tu pisał, że w budowlance wiekszość inżynierów to nieuki i lenie, otóż nieprawda, to praca często poza domem i wymagająca odporności psychicznej ale i wiedzy inżynierskiej, oprócz tego ciągłe nowości wymagaja uzupełniania wiedzy, także zmiany w przepisach budowlanych i bezpieczeństwa.
    Ja mam wrażenie, że "cwaniaczki" z zarządu chcą zrzucić swoje niedaczne działania na całkiem inne przyczyny, nie wierzę by w takiej inwestycji zrobiono sobie kuku z premedytacją, tym bardziej firma znana z różnych projektów w kraju i za granicą.

  • amron53

    Oceniono 2 razy 2

    ...a był jakiś nadzorca budowlany, czyli inspektor nadzoru? czy budowa "szła" na dziko? a może "musiała" pójść, bo był nacisk z góry...

  • macius261

    0

    Kolejna ofiara ustawy o przetargach - tak to jest jak zawsze musi wygrać najtańsza oferta

  • wieguz

    Oceniono 4 razy 4

    Już w 2007 roku Gazeta.pl krytykowała nepotyzm Platformy:
    "Nowym wiceprezesem spółki Port Lotniczy Warszawa Modlin (właściciel 300 hektarów ziemi w Modlinie, ma zrealizować inwestycję wartą ok. 260 mln zł) został 31-letni Marcin Kierwiński. Lotnisk dotychczas nie budował, tylko partię. Jest jednym z najbardziej wpływowych działaczy warszawskiej Platformy, sekretarzem warszawskiej i mazowieckiej organizacji, stołecznym radnym."
    Polecam cały artykuł: warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,86767,4441320.html
    Jeżeli dla PO i Tuska ważniejsza od kwalifikacji jest, tak jak było za komuny, przynależność partyjna to co się dziwić, że wszystko jest spartaczone skoro panuje totalna niekompetencja.
    Pretensje za tak nieudolne rządy kolesiów możemy mieć tylko do tych, którzy głosują na cwaniaków, których jak to kiedyś powiedziała do agenta "Tomka" posłanka Sawicka: " Jak wygramy to będziemy kręcić lody"!

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najczęściej czytane

Najnowsze informacje