Obamadon - dinozaur nazwany na cześć prezydenta USA. Mają podobne zęby

11.12.2012 23:33
Naukowcy twierdzą, że dinozaur i Obama mają podobne uzębienie

Naukowcy twierdzą, że dinozaur i Obama mają podobne uzębienie (Fot. Reuters)

Naukowcy z amerykańskiego uniwersytetu Yale poinformowali o nadaniu nowo odkrytemu gatunkowi dinozaura nazwy Obamadon gracilis, na cześć obecnego prezydenta USA, często prezentującego w uśmiechu swe estetyczne uzębienie.
Obamadon to z greckiego "zęby Obamy", zaś łaciński przymiotnik gracilis oznacza "smukły".

Do niedawna uważano, że znaleziona w 1974 roku w stanie Montana skamieniałość niewielkiego owadożernego jaszczura jest szkieletem egzemplarza Leptochamops denticulatus, ale ostatnio badacze zmienili zdanie w tej sprawie, opowiadając się za odrębnym gatunkiem.

- Jaszczur ten miał bardzo długie i proste zęby, a Obama ma długie i proste siekacze oraz wspaniały uśmiech - powiedział Reuterowi paleontolog z Yale Nick Longrich. Dodał, iż z nadaniem nazwy nowemu gatunkowi czekano aż do niedawnych wyborów prezydenckich, które zapewniły Obamie reelekcję.

- Wyglądałoby na to, że go pognębiamy, gdyby przegrał i gdybyśmy nazwali po nim tego wymarłego jaszczura - zaznaczył Longrich.

Zobacz także
  • prohun1986

PO RAZ KOLEJNY "PSEUDONAUKOWA" INFORMACJA GAZETY WYBORCZEJ!

Niestety, po śmierci Karola Sabatha, który starał się trzymać w ryzach całe towarzystwo redaktorów opracowujących tematy naukowe, wszystko zaczęło się sypać. Szanowni Państwo, obamadon wcale nie był dinozaurem! Była to mała, owadożerna jaszczurka! Na zdjęciu, które jest zerżnięte stąd:

www.boston.com/news/science/blogs/science-in-mind/2012/12/10/yale-scientists-name-obamadon-slender-jawed-lizard-after-the-president/8VELtuwNDxWjbOciIsYphM/blog.html
    nawet nie jest podpisane, co jest co. A warto wiedzieć, że obamadon jest pierwszy na dole, następnie mamy dużą jaszczurkę palaeosaniwę, a na samej górze widać tyranozaura.
    Szanowna Redakcjo! Proszę poprawić tytuł i nie wprawiać ludzi w błąd! Prezydent Obama nadal czeka na nazwanie jakiegoś dinozaura jego nazwiskiem - na razie ma na koncie jaszczurkę :)

• bolek_z_motorowki

jak znajdą kiedyś brzuchatego dinozaura z wąsem będzie go można nazwać Komorozaur

• mryetan

Kim jest ten gość obok Obamadona?

• kazik2500

Brawo! Gratuluje polotu! Teraz kolej na Tuskonazaurusa -- bo taki glozny i dlapiezny!

• supertlumacz

Rażący przyklad NIEDYPLOMATYCZNEJ, SZKODLIWEJ DLA POLSKIEJ RACJI STANU wiadomości inspirowanej przez Żydów. To śmiertelni wrogowie Polski.

Nie jestem wielbicielem HBO, ale muszę przyznać że korzystnie odróżniał się w kampanii prezydenckiej od republikańskich kandydatów tym że jegoo poparcie dla Izraela nie było bezwarunkowe, przynajmniej w ramach autonomii jaką posiada USA, własność Izraela. Tylko Ron Paul był bardziej racjonalny i mniej proizraelski, ale dlatego został wyeliminowany przez media na terenie USA - nie używam określenia AMERYKAŃSKIE bo są kontrolowane przez AIPAC.

• supertlumacz

Yale to ten uniwesytet na którym ksztalcił się GWB powszechnie porownywany do małpy politicalhumor.about.com/od/funnypictures/ig/Funniest-Pictures-of-Decade/Bush-Or-Chimp-.htm

• natter2

Oceniono 1 raz -1

" Wyglądałoby na to, że go pognębiamy, gdyby przegrał i gdybyśmy nazwali po nim tego wymarłego jaszczura - zaznaczył Longrich."
    Za to teraz wygląda to tak, że włazicie mu w d**ę