Jak wygrać z dużą korporacją? Znany bloger zrobił awanturę na Facebooku

27.10.2012 23:33
Jakub Górnicki z transparentem dla Play

Jakub Górnicki z transparentem dla Play (fot. Facebook)

"Bardzo fajny case jak przez FB można załatwić coś z dużym korpo, jaka jest siła upierdliwych blogerów i jak można wyjść z twarzą z sytuacji" - tak jednym zdaniem internauta opisał na Facebooku historię Jakuba Górnickiego. Mężczyzna cztery dni czekał, aż nowy operator przeniesie do siebie jego stary numer.
"Mój numer miał być przeniesiony do Play z wtorku na środę - to się nie stało. Przez dwa dni mówiono mi, że to wina poprzedniego operatora - ale okazało, że to tylko kłamstewka konsultantów, bo przedstawiono mi jasne dowody, że to nieprawda. W umowie jest mowa o maks. 24 godzinach, już nie wspomnę o tym, że wszyscy zapewniali mnie, że jak tylko dojdzie kurier, to całość będzie skonfigurowana i działająca. Za takie działanie są ustawowe kary naliczane dla Was co jeden dzień" - takie oświadczenie napisał na Facebooku Jakub Górnicki.

Awantura o przeniesienie numeru

Górnicki to bloger i podróżnik. Nie krył, że sprawa mocno utrudnia mu życie. Wdał się w ostry dialog z prowadzącymi facebookowe profile telefonii Play, którzy zapewniali go, że pracują nad problemem i niedługo będzie rozwiązany. Ale też wikłali się w polemiki z innymi użytkownikami, którzy zaczęli komentować mocno nagłośnioną sprawę. W pewnej chwili jeden z autorów profili Play napisał, że "nie ma kryzysu", a sprawa niedługo będzie rozwiązana.

"Nie ma kryzysu?? od srody rana nie moge wykonywac polaczen, logowac sie do banku, wysylac przelewow, sprawdzic SMSow, korzystac z internetu, odbierac polaczen, mam jakas ultra droga tymczasowa taryfe. Od srody - moja dzialalnosc jako osoby samozatrudnionej jest niemozliwa. I nie ma kurwa kryzysu? I jeszcze usmiechy, cierpliwosc i analiza????" - odpalił w odpowiedzi Górnicki (pisownia oryginalna - red.). I opublikował swoje zdjęcie z transparentem o mocno nieprzychylnej dla Play treści.

Człowiek kontra firma. Facebook jako ring do walki

Werbalna potyczka w internecie trwała kilka godzin. Wśród komentarzy przeważały niekorzystne dla operatora. "Cudownie, że prowadzicie działania na fejsie, szkoda, że nie bardzo wam wychodzi rozwiązywanie prawdziwych kłopotów ludzi, którzy mieli nieszczęście zdecydować się na wasze usługi". "Nieźle jak widzę, można sobie firmowo strzelić w stopę na fejsie" - pisali internauci. Sprawa zainteresowała nawet konkurencyjną firmę Orange, która zaproponowała blogerowi wizytę na swoim profilu w dziale obsługi klienta. Ale i konkurentowi się oberwało - ludzie natychmiast zaczęli komentować, że i w Orange przytrafiły im się niemiłe przygody.

Sprawę zamknął rzecznik Play. Nawiązując do akcji z plakatem Górnickiego opublikował na Facebooku swoje zdjęcie z transparentem zapewniającym, że telefon blogera już działa i wszystko jest w porządku. Potwierdził to sam bloger. A ludzie komentowali dalej. "Bardzo fajny case jak przez FB można załatwić coś z dużym korpo, jaka jest siła upierdliwych blogerów i jak można wyjść z twarzą (rzecznik play) z sytuacji" - podsumował jeden z internautów.



Zobacz także
Komentarze (145)
Zaloguj się
  • nie_mam_facebooka

    Oceniono 382 razy 348

    Uroczy język. A może by szanowny autor zechciał te "case", "korpo" przetłumaczyć na język polski. Będą z tego niezłe "memy". Chyba się zbuntuję i przeniosą mojego fona do innego korpo i napiszę o tym na blogu. Z takimi dziennikarzami to na pudelka. Też chcę być z zawodu podróżnikiem, ale żadne korpo nie chce być moim sponsem. Chyba z rozpaczy zjem nioki czy gnoczi i napiszę o tym na fejsie. Problem w tym, że sam fejsa nie mam, choć wiem, że czasem to się do czegoś przydaje. Np:

    www.facebook.com/pages/Spójrz-dziecku-w-oczy/284745994969906

  • auslander1

    Oceniono 118 razy 108

    IMO tez uwazam, ze szkoda,ze na Orange nei trafilo.... zle wspomnienia.
    Ale swoja droga, to czy w Polscetrzeba byc slawnym i miec kumpli na FB zeby cos zalatwic drogie koroporacje?
    To nieco nienormalne. Bo jesli klient wam wisi chocby 1 PLN, to zaraz sie zaczyna blokowanie,, wzywanie, itp a jesli WY komus wisicie regulaminowa usluge, czy poinformowanie .... to czekaj glupi kliencie.
    Troche rozsadku!

    -----------------------------------------
    emigracyjny.blogspot.de

  • g0sciu

    Oceniono 165 razy 99

    wzruszyla mnie twoja historia... elzbieta jaworowicz powinna sie tym zajac. naprawde sprawa kluczowej wagi.

  • drbatman

    Oceniono 125 razy 85

    znowelizować prawo karne by pozbawienie dostępu do telefonu i internetu potraktować jako próbę zabójstwa.

  • tymon99

    Oceniono 167 razy 79

    jeśli zrobił awanturę na fejsbuku, to znaczy, że internet jednak miał.

  • mirek11768

    Oceniono 71 razy 63

    Wszyscy operatorzy są siebie (h....a) warci

  • mordred

    Oceniono 26 razy 20

    Hmmmmm, jak widać wszystkie sieci mają coś za uszami. Ja od wczoraj ostro szarpię Virgina. I za olanie mnie, kiedy z MOJEJ winy przedłuża się przeniesienie numeru. Absolutnie nie wykazali chęci pomocy w rozwiązaniu problemu. Ale dopiero dziś wpadłem na perełkę. Zamieszczę link do dyskusji, o tym, jak Virgin rozpoczął konkurs dla "kreatywnych, młodych ludzi".
    www.facebook.com/VirginMobilePolska/posts/416214648432879?notif_t=feed_comment

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX