Styropian "Głucha Baba" - kontrowersyjna nazwa oburzyła internautów

23.10.2012 16:18
Producent styropianu oferuje na swojej stronie internetowej produkt, który oburzył część naszych czytelników. Chodzi o akustyczne płyty styropianowe "Głucha Baba". - To kolejny przypadek szowinizmu najniższego szczebla - pisze na Alert24.pl pan Michał. - To kompromitująca wizytówka - dodaje ekspert ze Stowarzyszenia Twoja Sprawa. Firma przekonuje, że to żart.
"Głucha Baba" to oferowane przez firmę Yetico styropianowe płyty akustyczne. Z opisu produktu dowiadujemy się, że służy on do wyciszania pomieszczeń. Jego nazwa zbulwersowała wiele osób. Ich zdaniem jest szowinistyczna.

- To kolejny dowód na to, jak mocno obecna jest w polskiej świadomości narracja wiążąca kobietę z ciałem i odmawiająca jej wszelkich innych wartości (stara-głucha-bezużyteczna) - pisze w wiadomości przesłanej na Alert24.pl nasz czytelnik Michał. - Mdli mnie już od tego - dodaje.

"Kolejny prymitywny chwyt reklamowy"

Na naszą prośbę sprawie przyjrzał się ekspert. Zdaniem Rafała Porzezińskiego ze Stowarzyszenia Twoja Sprawa taka nazwa produktu to kolejny przykład braku dobrego smaku i dowcip poniżej poziomu.

- Nie zamierzamy jednak robić z tego wielkiej sprawy, bo nie jest to najbardziej prymitywny chwyt reklamowy, jaki widzieliśmy. Po prostu przedsiębiorca sam sobie wystawił kompromitującą go wizytówkę - mówi nam Porzeziński.

"Nazwa mieści się w konwencji żartu"

O skomentowanie tej sytuacji poprosiliśmy przedstawicieli firmy Yetico. - Do tej pory nie spotkaliśmy się z negatywną reakcją dotyczącą nazwy naszego produktu - napisała w wiadomości przesłanej portalowi Gazeta.pl Marlena Branicka, kierownik działu marketingu firmy. - Nasi klienci przyjmują nazwę w sposób naturalnie spokojny puszczając do nas "oko zdrowego rozsądku i dystansu" - twierdzi.

Zdaniem przedstawicielki firmy nazwa mieści się w konwencji żartu i właśnie w taki sposób jest odbierana przez klientów. - Kampania launchowa styropianu akustycznego, o którym mowa, miała pozytywny, żartobliwy wydźwięk. Rozpętywanie burzy szowinizmu wokół tematu jest według nas nadinterpretacją - dodaje Branicka.

Zobacz także
Komentarze (106)
Zaloguj się
  • alexanderwolf

    0

    BABIA GÓRA to też przykład szowinizmu geograficznego! Trzeba teraz zmienić nazwę :) bo ktoś może poczuć się urażony i go zemdlić :)

  • ulebyk

    0

    Feminazistki i tępe strzały pokroju Środy, reklamowane przez gadzinówkę Szechtera muszą się czymś zajmować, na czymś zarabiać pieniądze to im daje pole do popisu szmatławiec koszerny.

  • wuem43

    0

    Zmienić na " przygłuchą" i będzie git.

  • andrzej.rokosz

    0

    Zakazać, wsadzić do pierdla albo najlepiej samemu iść się leczyć.

  • paragraf-22

    0

    I tak oto dzięki - delikatnie mówiąc - niezbyt mądremu panu Michałowi, wiele osób usłyszało o firmie Yetico i jej produkcie. I o to przecież chodziło.
    Hmm, a może to właśnie pan Michał wymyślił tą nazwę i sposób jej rozpowszechnienia, kto wie...

  • verte34

    Oceniono 2 razy 2

    Mnie zniesmaczyło co innego: Kampania launchowa. Kocham polski i kocham angielski, ale ich krzyżówki to potworki :(

  • mi3tek

    0

    a "siała baba mak"? dlaczego nikt nie tropi autora tego poniżającego wierszyka?

  • culebre

    0

    Ale Głucha Baba nie kojarzy się zbyt erotycznie więc, jak rozumiem, duży plusik za brak "szczucia cycem"!

  • parklife

    Oceniono 1 raz -1

    ciekawe, jak zapalczywie rzucono się tu do obrony kilku cwaniaczków, którzy jak podejrzewam tanim szwindlem odkupili fabrykę styropianu (przy produkcji którego na pewno zatrudniają również kobiety) i myślą, że ogolonymi twarzami i sportowym garniturem przykryją buractwo, które w sobie noszą. rzecz jest posta, ludzi na potrzeby wizerunku sprowadza się do przedmiotów i zamiast oburzać, rozbawia to, jak ktoś inteligentny tu napisał, miliony. te miliony nie bez powodu od dziesięcioleci tkwią w d..pie cywilizacji, na szarych prowincjach jakiejkolwiek głębszej myśli społecznej. i dobrze.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najnowsze informacje