Dopalacze uszkadzają serce. Jeden weekend i 37 osób w szpitalach

09.10.2012 21:38
Zamknięty sklep z dopalaczami w Nowej Soli

Zamknięty sklep z dopalaczami w Nowej Soli (Fot. Sebastian Rzepiel / Agencja Gazeta)

Duszności, osłabienie organizmu, obrzęki w płucach - to skutki zażycia pastylek zwanych dopalaczami przez młodych ludzi z Krefeld. Lekarze stwierdzili u nich bardzo poważne uszkodzenia serca - czekają ich przeszczepy.
Lekarze szpitala Helios-Klinik w Krefeld byli zaszokowani, w jak ciężkim stanie troje młodych pacjentów zgłosiło się do szpitala. Okazało się, że dopalacze, jakie zażywali przed weekendowym rajdem po klubach, wywołały u nich poważne uszkodzenia serca. Po zapytaniach skierowanych przez lekarzy do szpitali w całych Niemczech okazało się, że kardiolodzy stwierdzili ogółem 37 podobnych przypadków. Informacje nadchodzące ze szpitali w ubiegłych tygodniach pozwalają przypuszczać, że poszkodowanych w ten sposób osób jest jeszcze więcej.

Chcieli przetańczyć całą noc

Troje pacjentów z Krefeld jest w wieku od 19 do 23 lat. U każdego z nich wystąpiły te same objawy: trudności z oddychaniem, dramatyczny spadek kondycji fizycznej i obrzęki. Stan ich był tak ciężki, że trafili do szpitala. Żaden z pacjentów nie miał wcześniej żadnych schorzeń kardiologicznych. Teraz mają ciężkie uszkodzenia serca, jak zaznacza prof. Heinrich Klues, ordynator oddziału kardiologicznego szpitala w Krefeld. W trakcie obszernych wywiadów lekarze stwierdzili jeden wspólny element u trojga pacjentów: zażywali pastylki lub inhalowali proszek, który miał działanie dopalacza. Bez uczucia zmęczenia mieli bawić się przez całą noc.

Nieodwracalne uszkodzenia

Lekarze podkreślają, że poważnemu uszkodzeniu uległo całe serce, które ma znacznie powiększone obydwie komory i obniżoną skurczliwość. Mięśnie serca są zatrute toksynami (toksyczna kardiomyopatia).

Jakie substancje czy mieszanki substancji miały tak destrukcyjne działanie, tego lekarze nie potrafią jeszcze powiedzieć. U trojga pacjentów w Krefeld stwierdzono śladową obecność amfetaminy i kofeiny. W jednym przypadku, w którym dodatkowo wystąpił zawał serca, stwierdzono także ślady zażywania kokainy. Jak potwierdziła rzeczniczka kliniki w rozmowie z Deutsche Welle, dwoje pacjentów szpitala w Krefeld czekają przypuszczalnie za dwa-trzy lata przeszczepy serca.

Poszkodowani w całych Niemczech

Sprawa nabiera takiego zasięgu, że zainteresowało się nią Niemieckie Towarzystwo Kardiologiczne. Podobne przypadki odnotowali bowiem także lekarze w Hamburgu, Hanowerze, Monastyrze, w zagłębiu Ruhry, Kolonii, Eschweiler, Stuttgarcie, Biberach, Augsburgu, Monachium, Eisenach, Meiningen, Eisleben, Halle, Brandenburgii, Berlinie i Dreźnie.

Kardiomyopatia jest schorzeniem mięśnia sercowego zakłócającym mechaniczne funkcjonowanie całego narządu. Jej objawami są duszności, spadek kondycji i obrzęki nóg. Z reguły schorzenie to występuje w następstwie infekcji, zaburzeń metabolizmu, innych chorób serca czy odziedziczonych genów oraz w wyniku długoletniego nadużywania alkoholu i lekarstw. Artykuł pochodzi z serwisu ''Deutsche Welle''



Zobacz najnowsze wideo

Zobacz także
Komentarze (39)
Zaloguj się
  • plorg

    0

    "Dopalacze uszkadzają ..."

    To chyba dobrze. Nie? Naturalna selekcja jest dobra dla społeczeństwa.
    Mniej głupków tym lepiej. Powinni przetrwać tylko najmądrzejsi.

  • obcy_element

    Oceniono 4 razy 2

    nie zabraniać! nie ratować!!

  • hen-live

    Oceniono 2 razy 2

    Jak kupuja je i zazywaja a nikt ich nie zmusza to niech zdychaja.

  • canabissativa

    Oceniono 2 razy 0

    Co za debil wstawił zdjecie Boba Marleya na sklepie z g.ównem? Dla maluczkich: Bob nie zażywał żadnych narkotyków!!!! Bob palił Zioło!!!
    Pozdro dla dzieci Jah!

  • cheffin

    Oceniono 1 raz 1

    mieszkam obok 2 szkol gimnazjalnych na poludniu niemiec, w czasie pauzy unosi sie slodkawy zapach trawy , handel kwitnie tym towarem , policja reaguje codziennie i tak przez caly rok szkony.,,,,,,,,,,,,,,,,,komentarz zbedny

  • yoonac

    Oceniono 5 razy 5

    Durni Niemcy. Mają łagodne prawo dotyczące konopi to trują się chemią. No ale spożycie prochów ma u nich długą tradycję. W końcu Blitzkrieg zawdzięczają Pervitimowi...

  • kolejnynowybezsensownylogin

    Oceniono 5 razy -1

    Jak Mengele uszkadzał serca dzieciom poprzez zastrzyk z fenolu to Niemcy nie protestowali.
    Teraz pare pseudowyluzowanych baranów zatruło się z własnej głupoty to wielkie larum.

  • syngefco

    Oceniono 2 razy 0

    "Okazało się, że dopalacze, jakie zażywali przed weekendowym rajdem po klubach, wywołały u nich poważne uszkodzenia serca"

    ... tzn. co ? wdychali spaliny z rury wydechowej ? połknęli gumę "Turbo" ? czysta żenada takie informacje.

  • login-xyz

    Oceniono 6 razy -4

    Nie ma jak to prawdziwa gandzia ze znanej uczciwej plantacji! ;) Nie chca zalegalizowac chamy z UE, to maja teraz bajzel... ;) Ja uwazalem wrecz za tragedie te rozne "ziolka" w tych sklepach z dopalaczami w Polsce. To poprostu jakies chwasty zamoczone w jakiejs nieznanej mixturze chemicznej i podsuszone i tyle. Panie Dr. Tutka z Holandii, c to za j*bana trutka? Nigdy bym tego niezapalil. Dziwie sie tej mlodziezy w Polsce, ze kupuja ta chemie w tych dopalacz-shopach! Nie macie do siebie za grosz szacunku. Widzialem co wy tam w Polsce palicie za trawke. To nazywacie trawka? To wogole jakies thc ma? Gdy byscie mieli choc troche stajla, to byscie wzieli ten woreczek do rak i powiedzili temu dilerkowi, co to mam palic, to jest ganja? Tego nie kupie. Obrucic sie i isc. Wtedy by dbali o rynek w Polsce a tak wam gowno sprzedaja w tych woreczkach! Palicie gandzie z nasionami! Ha, ha, ha! Co za syf!!! :( Trawka jest jak kawa. Chyba lubicie napic sie kawy z dobrego ziarna, prawda? Ach, no tak zapomnialem. W Polsce pija wszyscy Pedros. :(

    Dzieci macie nasrane we lbach w Polsce! Dbajcie o reputacje a nie zachowujecie sie jak qrvy i cpuny! Chyba bistorowe skarpety po ojcu jeszcze nosicie? Nic sie nie zmieniacie ludzie! :/

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najnowsze informacje