Kobieta w staniku reklamuje dachówki. "Prosty przekaz. Ma trafić do dekarzy"

Billboard z reklamą dachówek

Billboard z reklamą dachówek (Fot. Sebastian Wierciak, TOK FM)

Opalona kobieta w samym staniku i hasło "blachodachówka szwedzka". W taki sposób swój produkt reklamuje firma z Płocka. - Do dekarzy trafia "prosty przekaz" - tłumaczy dyrektorka ds. marketingu firmy, która promuje się na billboardzie. - Najłatwiej jest pokazać goły tyłek, żeby zwrócić na siebie uwagę - komentuje spec od reklam.
Agnieszka Korolczuk, dyrektor marketingu w firmie Bud Mat, tłumaczy, że "odbiorcami tej reklamy jest bardzo specyficzna grupa, dekarze". - Ich uwagę trzeba jakoś przykuć. Pani na plakacie nie dość, że jest piękna, to jeszcze opalona na brązowo, a przecież reklamuje brązową blachodachówkę - pani dyrektor dziwi się zainteresowaniu.

Ten billboard zwala z nóg

Reklama ma trafiać do dekarzy, ale trafia także do innych, a może raczej w innych. Jadący powoli motocyklista omal się nie przewrócił na widok reklamy. - Gdybym jechał szybciej, to chyba spadłbym z motocykla. Tak mi głowę w kasku wykręciło - mówi pan Krzysztof, którego zapytaliśmy o wrażenia. Dekarzem nie jest. Co na temat reklamy sądzą inni? - To, niestety, typowe w Polsce - oburza się kobieta w średnim wieku. - Zadaszenie ma ładne - ironizuje kobieta z dzieckiem. - Może to jest jakiś sposób. Ale niekoniecznie skłania mnie do tego, żeby zaraz tam polecieć i kupić tonę dachówki - dodaje jej mąż.

"To coś obniża rangę branży"

Specjalista ds. reklamy Zbigniew Skarul patrzy na ten billboard z zażenowaniem. - Nie jestem w stanie uwierzyć w ogóle, że ktoś wymyślił coś tak absurdalnego, bezsensownego, głupiego, seksistowskiego, a przede wszystkim nieskutecznego - denerwuje się Skarul.

Jego zdaniem tego typu reklamy obniżają rangę i wartość branży reklamowej. - Najłatwiej jest pokazać goły tyłek, żeby zwrócić na siebie uwagę. Ale to naprawdę nie jest metoda na budowanie własnego wizerunku i wiarygodności - podsumowuje wyraźnie zdegustowany.

Dyrektor ds. marketingu producenta blachodachówki szwedzkiej Agnieszka Korolczuk przekonuje, że w sprzedaży liczy się otwartość, a reklama nie jest niesmaczna, bo pani na billboardzie jest piękna. - Teraz eksponujemy piękne kobiety. Innym razem jakość i rodzinę - kwituje.

Jak Ci się podoba reklama dachówek?
Zobacz także
  • Nienawidzę, gdy proszę o danie bez pikli, a dostaje z piklami "Nienawidzę, gdy...". Poruszająca reklama konfrontuje biedę Haitańczyków z "problemami Pierwszego Świata"
  • Poprzednia reklama firmy Monika Kuszyńska na billboardach reklamuje rajstopy: Mam poczucie misji
  • Fragment plakatu promującego kontrowersyjny program islandzkiej TV Islandzka telewizja przeprasza za reklamy z "Polakiem"
Komentarze (20)
Kobieta w staniku reklamuje dachówki. "Prosty przekaz. Ma trafić do dekarzy"
Zaloguj się
  • fedorczyk4

    Oceniono 7 razy 5

    No rzeczywiscie,bo innego przekazu polski facet, dekarz, mlynarz, czy kierownik to juz nie zrozumie. Z utesknieniem czekam na bilbord z facetem w stringach ktory reklmowal by podpaski.

  • his_dudeness

    Oceniono 3 razy 1

    Ogólnie w Polsce rynek reklamy jest niekontrolowany i po prostu śmieszny aż do bólu.
    Dziś rano kupiłem sobie chleb, wróciłem do domu i włożyłem do chlebaka. Jakiś czas potem chciałem sobie zrobić kromki i zauważyłem coś, co wcześniej nie rzuciło mi się w oczy - torba papierowa, w której mi sprzedali chleb miała jakieś nadruki. Przyjrzałem się bliżej i nie wierzyłem oczom, reklamy !
    Blacharka samochodowa, obróbka graficzna, fryzjer, obsługa muzyczna wesel, firma budowlana itp.
    Może z takiego papieru robili te torby i przypadkiem trafiło na jakiś arkusz z reklamami ?
    Otóż na samym dole był napis, pisownia oryginalna:
    "Twoja bezpłatna biodegradowalna torba na pieczywo.
    IDEALNE MIEJSCE NA TWOJĄ REKLAMĘ !!! (NAKŁAD 50 TYS.)"

    Cóż torba bezpłatna, ciekawe czy reklama też.
    Nie wiem jak jest za granicą, ale w Polsce gdzie nie spojrzysz rozklejone są reklamy, ulotki, różnorakie foldery a podróż autem czy autobusem jakąś ruchliwą drogą to kolejne tysiące bilbordów i tandetnych płacht rozłożonych na każdej płaskiej powierzchni. Kto nie widział blacharzy reklamujących się rozbitymi autami na słupach przy drodze ? A większość tych reklam w swej treści prymitywna.
    A jeszcze jest internet i tutaj też wszystkie chwyty dozwolone.

  • sluziniec

    Oceniono 5 razy 1

    Nie, ta pani nie jest piękna.

  • last.j23

    Oceniono 2 razy 0

    A co, mają pokazać dekarza w staniku?

  • ulebyk

    Oceniono 2 razy 0

    Żenujące wyszukiwanie problemów przez michnikowszczyznę, chyba tylko po to by kolejny powód do wypowiedzi i zarobiena kilku groszy miała jakaś ich kumpela Środa czy inna Szczuka (obie z kobietami nie mające wiele wspólnego)

  • 104i9

    Oceniono 2 razy 0

    Specjalista ds. reklamy Zbigniew Skarul -------żal ci dupę sciska!!!!!!!!!!!!!!!!

  • archimago7

    Oceniono 4 razy 0

    Może chodzi o to, że większość dekarzy chętnie by tę pannę pokryła ?
    Inaczej związek ładnych cycków z pokryciem blaszanym wydaje mi się nikły.

  • naz_niepoprawna

    Oceniono 6 razy 0

    Dobrze, że ta dyrektorka od marketingu cycków nie wywaliła, bo sprzedaż mogłaby siąść.

  • rawahecht

    Oceniono 4 razy 0

    Blachodachówka szwedzka, jednokomórkówka polska,
    no ta Isia z But Mat.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najnowsze informacje