Chaos w Warszawie: woda wdarła się na budowę stacji II linii metra

14.08.2012 06:11
Budowa II linii metra

Budowa II linii metra (Fot. Mateusz Baj / Agencja Gazeta)

Podczas budowy II linii metra na stację Powiśle wdarła się woda z podziemnego cieku. Warszawiacy muszą się liczyć z utrudnieniami przy dojeździe do pracy. Zamknięte są most Świętokrzyski i tunel na Wisłostradzie, pod Centrum Nauki "Kopernik". - Na szczęście nic nikomu się nie stało - powiedział Radiu TOK FM rzecznik prasowy II linii metra Mateusz Witczyński.
- Natrafiliśmy przy budowie połączenie pomiędzy wschodnią i zachodnią częścią stacji na ciek wodny. Ta woda z piaskiem wylała się do części stacji. Na szczęście nic nikomu się nie stało - powiedział Mateusz Witczyński.

Stacja Powiśle składa się aż z czterech kondygnacji, gdyż linia metra biegnie pod Wisłą. Zalana została najniższa kondygnacja.



Ze względów bezpieczeństwa zamknięto dwie trasy przebiegające najbliżej. Policja zorganizowała objazdy. Nie wiadomo, jak długo potrwają utrudnienia.

Autobusy linii 185 od samego rana zostają w obu kierunkach jazdy skierowane na trasę objazdową przebiegającą ulicą Dobrą (tak jak linia 118). Na trasie objazdowej obowiązują wszystkie napotkane przystanki. Funkcjonowanie przystanków Pomnik Syreny 01 oraz 02 zostaje zawieszone. Autobusy linii 102, 162, N13, N14, N63 oraz N64 kierowane są na najbliższe przejezdne ciągi komunikacyjne.

Niestety po skierowaniu ruchu ciężarówek na Pragę tworzą się tam ogromne korki, podaje "Gazeta Stołeczna".

Relacja na żywo z problemów komunikacyjnych w Warszawie po zalaniu stacji metra >>>

Zobacz także
Komentarze (121)
Zaloguj się
  • antybiurokrata

    Oceniono 22 razy 16

    Nie ciek wodny tylko marne sypkie podłoże które nie nadaje sie na tunel pod rzeka. Ten sam powód dlaczego przerwano podobny projekt rozpoczęty z drugiej strony w latach 1950-tych.

    Teraz sie będą procesować przez 10 lat kto nie przewidział ze im sie dno Wisły na łeb będzie walić podczas tunelowania i kto ma pokryc dodatkowe koszty.

    Zupełnie nie ma powodu dla ktorego metro nad korytem Wisły nie może przebiegać przez most tak jak kolejka średnicowa. Ale robienie tego z sensem (a zwlaszcza wykorzystanie istniejacej infrastruktury ktora nie jest wykorzystana nawet w 5%) nie byloby wystarczająco atrakcyjna slomiana inwestycja do krecenia lodow.

  • kac

    Oceniono 16 razy 16

    Takie rzeczy przy budowie metra w miastach graniczących z wodą niestety się zdarzają,
    wystarczy wspomnieć Nowy York, tam tek kilkukrotnie zalewało budowane stacje metra...

  • gronostaj8

    Oceniono 24 razy 14

    czy most dla metra nie wyszedł by taniej niż budowanie tunelu pod Wisłą?
    Wiem że może naiwne pytanie, ale w sumie to z tego co kojarzę to metro wsadza się pod ziemię tylko tam gdzie nie ma innego wyboru.

  • best.bacha191

    Oceniono 16 razy 14

    @kac
    "Takie rzeczy przy budowie metra w miastach graniczących z wodą niestety się zdarzają,
    wystarczy wspomnieć Nowy York, tam tek kilkukrotnie zalewało budowane stacje metra... "

    czy tez budujaca metro Kolonie, gdzie trzy lata temu, zawalil sie gmach Archiwum, 2 osoby zginely a 90% dokumentow zostalo zasypanych....

  • wipowski

    Oceniono 12 razy 12

    @zabka118 Jak masz kogoś w znajomych kto pracuje albo pracował na kopalni to się spytaj co to kurzawka właśnie ona się dostała do metra a na Śląsku jak się takie coś kopalni przytrafi to może zalać całą kopalnię.

  • valana

    Oceniono 11 razy 11

    To pewnie miało sens i się nie naśmiewam, ale naprawdę zabawnie brzmi informacja, że z powodu wody zamknięto most :)

  • konrad.ludwik02

    Oceniono 18 razy 10

    Ujawniła się zmora budowy kopalń i tuneli: kurzawka! Ale zjawisko "płynnego piasku" pod ciśnieniem dawno już zostało technicznie opanowane,więc "strachy na Lachy"!

  • martica

    Oceniono 16 razy 8

    A pomyslec ze jakby Swiecicki nie ukrecil lba pomyslowi puszczenia metra PO MOSCIE Swietokrzyskim gora, to dzis nie byloby tylu problemow. Przeciez po to ten most postawili, bo on stoi kompletnie od czapy - daleko od glownych ciagow komunikacyjnych, ruchu na nim praktycznie nie ma, a jezdnie sa tam wezsze od chodnikow i sciezek rowerowych.

    Druga linie pewnie oddadza za jakies 10 lat, to i tak dwa razy szybciej niz pierwsza...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najczęściej czytane

Najnowsze informacje