Kolejne biuro podróży ma problemy. Odwołuje wycieczki

25.07.2012 15:58
Strona główna biura podróży Atena

Strona główna biura podróży Atena (Fot. Atena.oswiecim.pl)

Biuro podróży Atena z Oświęcimia odwołało organizowane przez siebie wycieczki. Małopolski Urząd Marszałkowski poinformował, że 11 klientów złożyło już reklamacje. Dotychczas biuro nie zgłosiło informacji o upadłości.
Radio RMF FM podało, że biuro Atena oferowało w internecie wycieczki w niskich cenach, czym przekonało do siebie wiele osób. W przeddzień wyjazdu turyści otrzymali jednak SMS-y i e-maile z informacją o odwołaniu imprezy.

Biuro prasowe urzędu marszałkowskiego poinformowało, że po otrzymaniu reklamacji od klientów urząd przeprowadził w lipcu dwie kontrole w Atenie. Urzędnicy nakazali zwrócić klientom pieniądze. Cztery osoby otrzymały już przelew na konto. Termin uregulowania wszelkich należności upływa w środę. Z informacji biura prasowego urzędu wynika, że żaden z klientów biura nie pozostaje poza Polską; nikomu nie trzeba w trybie awaryjnym organizować powrotu.

Przedstawiciele biura Atena są nieuchwytni. Ich telefony komórkowe są wyłączone. Na stronie internetowej biura pojawił się komunikat, że z powodu "ogromnej ilości napływających rezerwacji" ograniczony zostaje czas przeznaczony na odbieranie telefonów od klientów. W kolejnym komunikacie biuro skarży się na awarię łączy internetowych, przez co stacjonarne telefony wykorzystujące tę technologię również nie działają.

Nie są to pierwsze kłopoty Ateny. Z wpisów na internetowym forum turystycznym wynika, że podobne przypadki odwoływania wyjazdów miały miejsce także w minionych latach.

Od początku lipca tego roku trzy biura podróży zawiesiły swoją działalność, a niektórzy ich klienci mogą mieć problemy, by otrzymać stuprocentowy zwrot kosztów. Wniosek o upadłość złożył Sky Club, a firmy Alba Tour i Africano Travel z Poznania poinformowały o swoich problemach finansowych.

Zobacz także
Komentarze (29)
Zaloguj się
  • alinaw1

    Oceniono 21 razy 11

    To, że biuro odwołało wycieczki, a poszkodowani (całe 11 sztuk) są bezpieczni, cali, zdrowi w kraju, nie oznacza, że stało się coś strasznego! Nie dość, że zaufanie do branży spadło, to media podsycają spirale strachu, a groźne tytuły mają podwyższyć i tak dużą gorączkę.

  • zanimmnieznowzbanuja

    Oceniono 12 razy 10

    Hmm mnie zastanawia jedno .......... dlaczego biura podrozy plajtuja w pelni sezonu........... rozumie plajte po sezonie ale w trakcie sezonu kiedy jest najwiekszy przyplyw kasy .................. no tak wlasnie wtedy oplaca sie zbankrutowac bez sensu jest zbankrutowac i na tym nie zarobic.

  • greengardener

    Oceniono 11 razy 9

    Atena z Oświęcimia to wedle liczby ofert i wcześniej zrealizowanych wycieczek to wcale nie takie maleńkie biuro - skoro potrafili w maju czy czerwcu oferować na Gruperze, My Deal i gdzie tam jeszcze po ok. 1 000 miejsc na swoje imprezy

    Dziś czytałem fora internetowe, na których dziesiątki osób skarżyły się, że ich opłacone wyjazdy były anulowane nawet na 5-7 godzin przed zaplanowanym odlotem, a znając liczbę ofert sprzedanych przez portale zakupów grupowych - ta liczba może iść w setki

    czytałem również o tym, że biuro nagminnie poszukuje pilotów na imprezy na ogół chwilę przed jej rozpoczęciem - to już zły znak, jesli taka sytuacja dzieje się stale

    zatem panowie "przejrzysty" czy "rucki" - zanim coś skomentujecie, poczytajcie w sieci informacje

  • krzywelustro

    Oceniono 8 razy 8

    Na głównej stronie witryny internetowej ATENY widzimy dwa komunikaty:
    1. Szanowni Państwo, w związku z ogromną ilością napływających do nas rezerwacji telefony odbieramy wyłącznie w godzinach: 9:00 - 13:00. Za powstałe niedogodności przepraszamy.
    2. Szanowni Państwo, w związku z awarią internetu w biurze, telefony podłączone poprzez tę sieć również nie działają.
    Jasno więc widać, że jedynym problemem ATENY jest klęska urodzaju, jaka ją nawiedziła. Tyle pieniędzy ludziska wpłacają, że aż internet i telefony się zawiesiły!

  • zhof

    Oceniono 11 razy 7

    Czy duże czy małe nie ważne, jak czują się turyści w czasie plajty biura wiem, doświadczyłem. Podróżowałem z wydawało się sprawdzonym biurem. Nie kupowałem na Gruponie tylko w biurze i za duże pieniądze, wymarzone "wypasione" wakacje. Rozczarowanie jest straszne to można porównać tylko do uczucia po kradzieży, przekroczenie osobistych granic i poczucia bezpieczeństwa. Obrzydliwe uczucie. Pomijając straty finansowe, których i tak w pełni nie można zrekompensować - nie słyszałem o takich ubezpieczeniach. No i oczekiwanie na zwrot części poniesionych kosztów - 2 lata. Każdy wyjazd to teraz obawa czy nie splajtują w czasie mojego pobytu za granicą. Jestem za wybieraniem dużych i zagranicznych firm. Tym polskim trudno ufać. Zwykle było tak, że lawina plajt zaczynała się na koniec sezonu teraz na początku wakacji zaczęły się upadłości, czego to dowodzi? braku kompetencji w zarządzaniu?.

  • rucki

    Oceniono 14 razy 6

    nie no, teraz to już nawet biuro Kogucik z Pierdziszewa może mieć problemy, a media z tego robią temat na pierwszą stronę... żenujące

  • spluwa-orginal

    Oceniono 13 razy 5

    To biuro podrozy zamiast Atena nazywac sie powinno Puszka Pandory.

  • walkaklas

    Oceniono 3 razy 3

    Biura podróży to biznesy licencjonowane, co dają te licencje ? Dla mnie kompromitacja tego systemu

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najczęściej czytane

Najnowsze informacje