Groupon zwraca pieniądze klientom Alba Tour

14.07.2012 08:12
Komunikat Groupon

Komunikat Groupon (Fot. Groupon.pl)

Turyści, którzy wykupili wakacje w biurze Alba Tour, poprzez stronę Groupon.pl, mogą odzyskać pieniądze lub wybrać inną ofertę dostępną na stronie. Komunikat w tej sprawie wydał zarząd Groupon Polska. Alba Tour zawiesiło działalność w czwartek, a jego właściciel zniknął.
Zarząd Groupon Polska zapowiada na blogu pomoc dla użytkowników Groupon.pl, którzy wykupili przez tę stronę wycieczkę z biura podróży Alba Tour Polska, które dwa dni temu zawiesiło działalność. "Klienci, którzy wykupili jedną z ofert Alba Tour Polska, jednak nie wpłacili pozostałej kwoty na konto Alba Tour Polska, otrzymają pełny zwrot pieniędzy wpłaconych do Groupon Polska" - pisze w komunikacie zarząd.

Groupon zrekompensuje również straty klientom, którzy już wpłacili całą sumę na konto upadłego biura. W ciągu 30 dni mogą wybrać na blogu inny wyjazd lub też odzyskać pieniądze nie tylko wpłacone na konto Groupona, ale i Alba Tour Polska. "Opracowując powyższe propozycje, kierowaliśmy się przede wszystkim dobrem klientów oraz chęcią odzyskania ich zaufania. Wprawdzie obowiązujące przepisy obligują nas jedynie do zwrotu środków wpłaconych przy zakupie kuponu, jednak postanowiliśmy wziąć pełną odpowiedzialność za udane wakacje klientów Groupon" - tłumaczy swój krok zarząd.

W czwartek biuro Alba Tour Polska poinformowało, że zawiesiło swoją działalność i w najbliższym czasie nie będą realizowane kolejne wyjazdy. Tego dnia wielkopolski samorząd, po informacjach otrzymanych od klientów biura, zdecydował, że sprowadzi do Polski turystów, którzy przebywają w Egipcie. Nawet 3 tys. osób może być poszkodowanych przez poznańskie biuro.

Alba Tour zostało zarejestrowane na początku roku. Jego właścicielem jest obywatel Egiptu. Jak donosi Radio TOK FM, do policji wpłynęło wczoraj zawiadomienie o popełnieniu oszustwa przez firmę.

Zobacz także
Komentarze (42)
Zaloguj się
  • hlodinho

    0

    Dodałem się do poszkodowani.net . Uda nam się? Chyba jest nas co raz więcej, więc działajmy!

  • innovationweb

    0

    Najważniejsze dla nas jest to, abyśmy odzyskali stracone pieniądze! Również jestem osobą poszkodowaną.. Złączmy siły i złóżmy grupowy pozew przeciwko Alba Tour! Pozew możemy złożyć na poszkodowani.net oraz na www.facebook.com/PoszkodowaniPrzezSkyClub.

  • xiupio25

    Oceniono 2 razy 2

    Groupon to sprytny lawirant, który zgrywa takiego dobrodusznego tylko w przypadku głośnej sprawy aby zrobić sobie PR. Ja wykupiłem jedną usługę, której niestety nie udało mi się zrealizować, bo oferent nie chciał jej zrealizować zgodnie z warunkami umowy, a wręcz moje pojawienie się u niego wzbudziło zdziwienie. Na złożoną reklamację Groupon wyłgał się regulaminem, a ja zostałem z niezrealizowanym kuponem w garści.
    Odradzam ten serwis, bo regulamin został tak skonstruowany, aby Grupon za nic nie odpowiadał, a klient w razie problemów został sam z sobą. Ich hasło o "wysokiej jakości i niskiej cenie" ma chyba pomyloną kolejność przymiotników.

  • gosikk123

    Oceniono 2 razy 2

    NIEPRAWDA !!!
    Grupon wcale nie zwraca całości wpłaconych pieniędzy !!!
    Zwraca jedynie niewielką część całkowitych poniesionych kosztów. W moim przypadku nie chce zwrócić kosztów zakupu biletów lotniczych , tj, ponad 3400 zł,
    zwraca jedynie 1680 zł (koszt 2 gruponów).
    Motywuje to tym, że koszty zakupu biletów były na osobnej umowie.
    Tak, owszem, umowa była tak skonstruowana, że grupony obejmowały przedpłatę na koszt pobytu w hotelu, a na zakup biletów była osobna umowa z firmą Alba Tour, ale dla mnie te dwie umowy były ze sobą bezpośrednio związane- skoro jest pobyt w hotelu, to musi być tez przelot. Tymczasem pracownik Grupona cynicznie stwierdził, że :"mogłam sobie bilety kupic bezpośrednio u przewoźnika !!!"
    Pewnie, że mogłam !!! Wszystko mogłam zrobić bezpośrednio !!! Bilety lotnicze u przewoźnika a pobyt w hotelu mogłam zarezerwować na stronie www. hotelu. Po co w takim razie Grupon !!!
    Dlaczego miałam umowę dotyczącą zakupu biletów traktować jako podejrzaną, a umowę dotyczącą pobytu w hotelu jako godną zaufania !!!
    UWAGA TO OSZUŚCI tacy sami jak Alba Tour !!!
    Postanowiłam skorzystać z oferty zastepczej (innego wyjazdu) i podpisałam nową umowę, gdyz pracownik Grupona poinformował mnie, że w poczet nowej umowy uznają wszystkie poniesione przez mnie wydatki.
    Dzisiaj informują mnie, że większej części tych wydatków nie uznają i każą dopłacić 4000 a kwoty wpłaconej na poczet nowej umowy zwrócić nie chcą !!!

  • innovationweb

    0

    Najważniejsze dla nas jest to, abyśmy odzyskali stracone pieniądze! Również jestem osobą poszkodowaną.. Złączmy siły i złóżmy grupowy pozew przeciwko Alba Tour! Pozew możemy złożyć na poszkodowani.net oraz na www.facebook.com/PoszkodowaniPrzezSkyClub.

  • dne99

    Oceniono 2 razy 0

    Groupon jako jedyny pośrednik zajął się swoimi klientami. Wielki plus dla tej firmy. Jeśli nawet to PRowy zabieg to i tak fajnie że się postarali.

    Ja kupiłem wycieczkę we Fly.pl jak na razie od trzech dni mnie zbywają... kontakt oczywiście tylko i wyłącznie z mojej strony. Nawet nie raczyli poinformować klienta o problemie. Płaciłem za pośrednictwem fly.pl, jak mnie zapewniała konsultantka dzięki temu powinni móc kontrolować i informować mnie o statusie mojej płatności.
    Znaczną cześć pieniędzy wpłaciłem do nich dwa dni przed upadłością alba tour, więc istnieje duża szansa że nie zdążyli przesłać ich dalej... Od trzech dni nie są w stanie mi potwierdzić czy dysponują tymi pieniędzmi... Żenujące krętactwo... Jak długo trzeba czekać żeby ktoś sprawdził czy przelew został wykonany...
    Puki co czekam ale powoli tracę cierpliwość do tej firmy...

    Groupon poradził sobie z zaistniałą sytuacją... Zobaczymy jak Fly.pl rozwiązuje problemy...

  • marianobrwbrw

    Oceniono 6 razy 4

    gruopon odda pieniadze a FLY.pl ma klientow w dupie a to się na nim odbije!! Fly całkowicie umywa sie od swojego partnera handlowego jakim byl alba Tour. Gratulacje dla serwisu gruopon !! jedyni uczciwi

  • mira.bella

    Oceniono 5 razy 1

    Na grouponie trzeba dac obnizke ceny min. 50%. Groupon zabiera z tego tez min. 50%, czyli firma wycieczkowa sprzedaje wyjazd za 25% jej standardowej wartosci. Na prawde kogos dziwi, ze zbankrutowala? Oczywiscie ze to tylko kawalek oferty byl na Grouponie. Ale cos co jest praktycznie za darmo mnie by raczej przekonalo do mocnego sprawdzenia firmy. Jak widac naiwnych nie brak

  • zamknij_oczy

    Oceniono 13 razy 5

    Gropuon robi z siebie bohatera bo to dla nich baaaardzo tania reklama w TV! To złodzieje. Nie uznali mi reklamacji - ich partner odmawiał mi rezerwacji miejsc podobno z ich braku w terminach o które pytałem, chociaż w serwisach umożliwiających rezerwacje były wolne. Złodzieje połasili się na kilkaset złotych które zapłaciłem w ich serwisie za kupon, bo przecież skoro nie został wukorzystany to nie musieli dzielić się kasą z partnerem. Nie chciałem kasy - zaproponowałem zamianę na środki do wykorzystania w ich serwisie, więc nie byliby stratni. I co w zamian usłyszałem? Że nie mam żadnych praw, wykazywali zerowy poziom zaufania oi żądali billingów na potwerdzenie, że dzwoniłem. To była farsa. Zdecydowanie unikajcie Grouponu, szczególnie ofert wycieczkowych. Jedna wielka banda złodziei traktująca swoich klientów jak dojne krowy. UOKiK powinien dobrze przyjrzeć się praktykom stosowanym przez nich. Szczególnie regulaminowi w którym nie odpowadają za nic! Sprzedają usługi/towary za które nie biorą żadnej odpowiedzialności i wysyłają klientów na drzewo w razie zaistnienia problemu. Zgarniają kasę i mają klientów w głebokim poważaniu.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najnowsze informacje