Komentarze (52)
"Polska a przyszłość Unii Europejskiej? [PRZEMÓWIENIE RADOSŁAWA SIKORSKIEGO]
Zaloguj się
  • duur86

    0

    Ten gosc nie wie co bredzi!!!! O jakiej federacji tu mowa??? On mysli, ze UK czy Francja zgodza sie na to, aby calkowicie podporzadkowac swoje polityki Niemcom???Tak, byc moze Polska z tak miernym rzadem, ktory nie ma pojecia o rzadzeniu panstwem, i to bedzie na tyle. Prosze przeprowadzic referendum i sie okarze, czy ludzie zgodza sie na federacje czy nie! Wszyscy maja juz dosc tych bredni. Sikorski sie zblaznil i osmieszyl, zachodnie media nie moga w to uwierzyc, jak 'maz stanu' moze az tak sie plaszczyc na kolanach przed innym panstwem, blagajac o pomoc! Cala Europa usmiecha sie pod nosem, mowiac o tym wystapieniu, wystarczy poczytac gazety. Prosze sie raczej samemu brac do roboty a nie tylko liczyc na jalmuzne!

  • j23zyje

    Oceniono 1 raz 1

    Żałosne. Polsce potrzeba ludzi, którzy zadbają o jej interesy narodowe, twardo stąpających po ziemi (tak jak to robią Niemcy), a nie idealistów wierzących w chore utopie, którzy ponad dobrobyt tego skrawka ziemi na którym żyją, stawiają idee, które w bliżej nieokreślonej przyszłości mają doprowadzić do krainy szczęścia. Takie idee na ogół są wykorzystywane przez trzeżwe głowy dla własnych celów (patrz komunizm i mocarstwowe ambicje Rosji), a ci którzy je głoszą, w obliczu niszczęść jakie za sobą niosą, stwirdzają po czasie, że chcieli dobrze ale nie wyszło (patrz Jacek Kuroń i komunizm).

  • czarnowidz61

    Oceniono 3 razy 3

    Czy Pan Sikorski uważa Niemców za durniów !!!
    Oni pękają ze śmiechu po takim przemówieniu naiwniaka z Polski, który myśli, że myśli !!!
    Dlaczego?
    Ponieważ, STRATEGIA POLITYCZNA RZĄDU NIEMIECKIEGO po upadku muru berlińskiego ZOSTAŁA ZREALIZOWANA W 100%. To co miało się stać, to się stało, a co ma się stać to się stanie.
    Celem strategicznym było doprowadzenie do sytuacji, w której nowo przyjęte kraje unijne na kolanach poproszą Niemców o wchłonięcie ich do IV Rzeszy. Poproszą, ponieważ nie będą miały już innego wyjścia.
    Najpierw sami rozwalili swoje gospodarki i banki. Potem wydali wszystkie pieniądze na modernizację infrastruktury. Zaznaczam, wyłącznie infrastruktury!!! Tych pieniędzy już zabrakło, a starczyło tylko na rozkopanie Polski i Orliki. O tym, czy dokończymy budowę jakiejś drogi dzisiaj zadecyduje Berlin.
    Najbardziej ubawiło Niemców skomlenie Sikorskiego o przyjęcie Polski do" twardego jądra". Z czym do gości? Jakie Polska ma argumenty, żeby ktoś się z nią liczył. Co Polska wniesie do "jądra" Pusty worek?! Ale miło jest Niemcom posłuchać "mądrości" Rostkowskiego i Sikorskiego w duchu żałując, że tej metody nie można było zastosować w 1939.
    Trzeba przyznać, że za Hołd Pruski dzisiaj Niemcy odbili sobie z nawiązką. Kolo historii się zatoczyło.
    Myślę, że to koło głupoty, nie chcę myśleć, że to koło zdrady.

    Z krajów, które nie zgodzą się na aneksję, Niemcy wycofają swój kapitał. Kraje te staną się żebrakami.

  • czeresnik

    Oceniono 5 razy 1

    Dopiero teraz przeczytałem, nie miałem wcześniej czasu.

    Wyśmienite, mądre wystąpienie! Wielkie! Brawo! To jest tekst godny męża stanu. Otrzeźwiający, porządkujący, z wizją.

    Nie da się ukryć, że obecny prezydent RP nie wytrzymuje konkurencji z p. ministrem Sikorskim.

  • krycha2451

    Oceniono 6 razy 0

    Nareszcie ktoś, bardzo dobrze, że to Pan Sikorski, miał odwagę powiedzieć, bez politycznej poprawności i politycznego bełkotu, to co należało powiedzieć już dawno. Panie Sikorski, w pełni podpisuję się pod Pana wystąpieniem. Nic dodać nic ująć.
    Chorych demagogów i wszelkie miernoty polityczne niech Pan omija szerokim łukiem. To z zazdrości, że na nic, poza mantyczeniem i przypisywaniem sobie funkcji, których już dawno nie pełnią, ich nie stać.
    Chylę czoła.

  • hokusai

    Oceniono 4 razy 0

    Brawo Panie Ministrze!!!!

  • bo.nd

    Oceniono 6 razy 0

    Sikorski to maz stanu a nie Gierek maz Stanislawy niebawem bedzie sekretarzem generalnym ONZ-tu nie mowiac o tym ze bylby swietnym prezydentem .Fotyga przy nim to kurka liliput.

  • klemmm

    Oceniono 6 razy 0

    świetne wystąpienie, dużo konkretnych i błyskotliwych myśli, autentycznie jestem pod dużym wrażeniem, wyobrażacie sobie Fotygę przemawiającą w Berlinie zamiast Sikorskiego? Co to byłby za bełkot?

  • szypkidonio

    Oceniono 7 razy 3

    unia to bankrut
    nic tego nie zmieni czas w koncu to zrozumiec

  • nie-tak

    Oceniono 4 razy 0

    www.deutsche-mittelstands-nachrichten.de/2011/11/11800/
    Bankenflucht: BNP schließt alle Filialen in Griechenland
    Ucieczka banków: BNP (Paribas) zamyka wszystkie filiale w Grecji.
    ........................................
    23 stycznia BNP (Parybas) zamyka wszystkie swoje filiale w Grecji.

    www.deutsche-mittelstands-nachrichten.de/2011/11/11780/
    Wie Goldman Sachs am EFSF mitverdient
    Jak Goldman Sachs chce zarobić na EFSF (pakiet stymulacyjny).

    www.deutsche-mittelstands-nachrichten.de/2011/11/11783/
    Schwere Krawalle in Athen: „EU, IWF – raus!“
    Ciężkie rozróby w Atenach: "EU, MFW/IWF - raus"

    www.deutsche-mittelstands-nachrichten.de/2011/11/11795/
    Frankreich: „Wenn wir am Sonntag keine Lösung haben, schmilzt alles weg“
    Francja: Jak nie znajdziemy w niedziele rozwiązania, stopi (rozpadnie) się wszystko.

    www.deutsche-mittelstands-nachrichten.de/2011/11/11508/
    Société Générale empfiehlt: Gold kaufen, Euro abstoßen
    Société Générale (francuski bank) zaleca/proponuje złoto kupić, Euro odrzucić.

  • azzkickr

    Oceniono 12 razy 0

    Uwielbiam Sikorskiego. Facet jest prawdziwym mezem stanu. Nigdy nie wstydzilem sie za jego slowa, a w wiekszosci przypadkow bylem z niego dumny. Szczegolnie mieszkajac na Litwie, z ktora Sikorski gra ostro. Panie Ministrze, tak trzymac.

  • sewa1

    Oceniono 9 razy 1

    Świetne wystąpienie dające powód do dumy nam wszystkim.

  • nie-tak

    Oceniono 6 razy -2

    Cytat:
    Niektóre kraje, jak Wielka Brytania i Japonia, które są bardzo zadłużone w stosunku do swojego PKB, płacą niskie stawki kosztów obsługi długu. Inne kraje o niższym zadłużeniu - jak Hiszpania, ponoszą wysokie koszty.
    ...................................
    Dlaczego pan nie wyjaśnił dlaczego tak jest, tylko ten temat zahaczył pan pobieżnie, czyżby stały panu w drodze lobby USA?
    .......................................
    Cytat:
    Nie stało się tak samoistnie. Kolejne rządy RP podejmowały bolesne decyzje, a Polacy ponosili wiele wyrzeczeń. Prywatyzacja, reforma emerytur, otwarcie Polski na globalizację - niektórzy wyszli z tego obronną ręką, podczas gdy inni ucierpieli. Byliśmy jednym z pierwszych krajów, który wprowadził konstytucyjną "kotwicę" długu publicznego.
    ----------------------------
    Tja, słuszna ocena, nie tylko Polacy ucierpieli, ucierpieli tez ludzie na zachodzie którzy pozbyli się miejsc pracy by solidaryzować się z Polakami.
    --------------------------------
    Cytat:
    Nie spoczywamy przy tym na laurach. Gdy Premier Donald Tusk dwa tygodnie temu przedstawiał w Sejmie nowy rząd, powiedział: "Po to, aby zarówno bezpiecznie przejść przez rok 2012, ale również aby tworzyć reguły stabilnego wzrostu bezpieczeństwa finansowego, dyscypliny finansowej także na kolejne lata i dziesięciolecia, będziemy musieli podjąć działania, w tym działania niepopularne, działania, które będą wymagały wyrzeczenia i zrozumienia od wszystkich bez wyjątku".

    Już w przyszłym roku zamierzamy osiągnąć pułap 3 procent deficytu sektora finansów publicznych oraz ograniczyć dług publiczny do 52 procent PKB. Na koniec 2015 roku chcemy doprowadzić do obniżenia deficytu do 1 procenta PKB, a długu publicznego do 47 procent. Wiek przechodzenia na emeryturę, zarówno kobiet jak i mężczyzn, zostanie podwyższony do 67 roku życia. Zmniejszone zostaną przywileje emerytalne żołnierzy, policjantów i duchowieństwa. Składka rentowa będzie podniesiona o 2 punkty procentowe. Świadczenia rodzinne zostaną odebrane bogatszym i przekazane biedniejszym.
    -----------------------
    Ciekawa jestem czy dotrzyma Polska słowa.
    Wiem ze będzie to bolesne dla Polaków, my tez musieliśmy się wiele wyrzec gdy do Polski jak to powiedział bezwstydnie Jarosław Kaczyński waliły się pieniądze drzwiami i oknami. Ot solidarność Kaczyńskiego z innymi, nie wspominając już z polskim społeczeństwem. On tylko solidaryzował się z bogaczami.
    ------------------------------
    Cytat:
    Po pierwsze, prosimy Niemcy o to, aby otwarcie przyznały, że są największym beneficjentem obecnych porozumień i tym samym, że to na nich ciąży największy obowiązek, aby porozumienia te przetrwały.
    ..........................
    Ile jeszcze chcielibyście z tych Niemiec wyciągnąć, mało tego ze Niemcy otrzymywały pol Europy? Niemcy są sami zadłużeni w swoich bankach, nasze pokolenia będą te długi spłacały które robiliśmy by innych utrzymać przy "życiu". To jest solidarność, odpowiedzialność czy żebranie o więcej? Panie Sikorski rozpad Unii już się dawno zaczął, o tym wie każdy Europejczyk który rozsądnie myśli. Nieróbstwo, lekkodusznośc, brak odpowiedzialności wielu państw jak i Brukseli w dodatku atak pana przyjacieli zza oceanu jak i z wysp na Unie, na Euro doprowadziło do tego. Unia tak ale z opowiedzianymi państwami, państwami o jednakowym profilu, o jednakowych celach a nie z profilem nieróbstwa jak i braku odpowiedzialności za to co się robi.
    Niemcy, Holandia, Finlandia i paru jeszcze innych, reszta niech się w własnym sosie kisi jaki sobie sama przygotowała.

  • annacebula

    Oceniono 10 razy 0

    zgrabnie skonstruowane, ale niestety na zgrabnej retoryce nic sie nie zbuduje. Nie ma czegos takiego jak tozsamosc europejska i nie mozna Europy, Unii Europejskiej porownywac do USA z czasow ksztaltowania sie ich panstwowosci. Jestesmy przeciez 27-mioma narodami o zupelnie innych jezykach, spoleczenstwach, problemach...nie ma ogolnego poczucia jednosci, jakiejs europejskiej opinii publicznej i nie stworzy jej odgorna dyrektywa unijnych urzednikow.
    Poza tym chcialabym zeby Sikorski rownie smialo i plomiennie wypowiadal sie w obronie Polakow na Litwie i aby w rownie bezkompromisowy sposob rozmawial o naszych relacjach z Rosja... To nie jest maz stanu tylko jego podrobka...

  • nie-tak

    Oceniono 6 razy 2

    Cytat:
    państwa opiekuńcze Europy Zachodniej dopiero teraz zostały zmuszone stawić czoło rzeczywistości.
    ------------------------
    Państwo opiekuńcze panie Sikorski jest z pieniędzy społecznych ludzi pracujących którzy solidaryzują się z częścią niepracująca, jest to wielkie moralne osiągniecie Niemiec a za nimi zachodniej Europy. Wiec wara panie Sikorski od tych pieniędzy, one idą z zarobków ludzi pracujących, a nie od państwa.

  • rs_gazeta_forum

    Oceniono 10 razy 0

    Jestem pod wrażeniem. Nie wiem, jaki będzie efekt tego przemówienia, ale wydaje się, że to mocny krok w dobrą stronę.

  • nie-tak

    Oceniono 6 razy 2

    Cytat:
    Odpowiedzialność i Solidarność
    ................................
    Slogany, slogany w ustach Sikorskiego, w czym albo kim solidaryzował się Sikorski w Unii, z kim albo z czym solidaryzowała się Polska w Unii. Jaka odpowiedzialność wniosła Polska za unie i do unii, poza wyciągnięciem reki po pieniądze nic nie włożyła w rozwój unii i tu chce Sikorski mówić o odpowiedzialności i solidarności?
    Panie Sikorski puste słowa, puste gesty bez czynów i nic więcej.

  • sjm.b

    Oceniono 4 razy -4

    super fajne przemówienie - fajnie ułożone. ale czemu polska jak to mówił tusk zielona wyspa - ma rezygnowac ze swojej sytuacji aby stać się jak inni na mapie europy - czerwonym kolorem. jeszcze nigdy niemcy czy rosja nigdy niepopierali polski i polaków a to tysiąc lat - ponad - historii wzajemnosasieckim stosunków. niektóre rzeczy są tu nierealne. a może by tak jak to mówi kaczyński nie polska oddała swoją suwerenność ale np. niemcy czy hiszpania na rzeczy eksperymentu komisji europejskiej. a paradoks czy ktoś się z tym zgodzi lub nie z moją wypowiedzią jest taki (mówi to wielu praktykujących ekonomistów ale po cichu , aby się to nie rozniosło po mediach bo zostaną okrzyknieci anty eurpoejsccy) brak euro w polsce - paradoksalnie uratował i ratuje nasza sytuację ekonomiczną.

  • gabex

    Oceniono 7 razy 1

    Klasa, naprawde doskonale wystąpienie!

  • czlowiek.epoki

    Oceniono 6 razy 0

    zdecydowanie nie jest to moj ulubiony polityk, i mialbym mu wiele do zarzucenia jako ministrowi. ale to naprawde doskonale wystapienie.

  • obrain

    Oceniono 9 razy 3

    nie da sie ukryc, ze trudno jest dzisiaj o kogos lepszego na stanowisku ministra spraw zagranicznych Polski. Facet jest obyty inteligentny i wygadany - fajnie ze wlasnie ktos taki nas reprezentuje! (wreszcie, a nie jakis wycieruch zlodziej miler)

  • zbirone

    Oceniono 5 razy -1

    Piękne przemówienie, co z tego, skoro Kaczyńscy i miliony jego wyborców wierzą że problemy Niemiec ("wroga" Polski) nie odbiją się na Polsce. Przecież mamy państwo narodowe, samodzielność gospodarczą, rolniczą i surowcową oraz technologiczną no i sam Naród a do tego szczególnie sympatyzuje z nami Trójca Święta co potwierdza jeśli nie Ojciec Rydzyk to przynajmniej nasze dzieje.

  • ryszard.ignacy

    Oceniono 6 razy -4

    Radek pan, dobrze powiedziane. Zachód kosztem demoludów nowy plan Marshalla dla siebie stworzył. Gospodarka nasza już jednak zlikwidowana, Zachód doić dalej nie ma co, za problemy beztrosko stworzone odpowiedzialność przyjąć musi. Czy Szwaby głos Twój usłyszą ? Radek pan, plan B stworzyć trzeba, bo mogą UE-10 potraktować jako balast, zostawić nas swojemu losowi. Radek pan, ekspoze premiera Twego, planem B marnym jest, bierzcie się do roboty. Diagnozę dla Europy dobrą postawiłeś, zrób to teraz dla Polski, rozwiązania i przyszłość pokaż. ner

  • andrzejusa

    Oceniono 7 razy -1

    nigdy nie spodziewalem sie tak madrych slow polskiego miniistra spraw zagranicznych!!
    i TAKIEGO STANOWISKA POLSKI !!!!!

    wyjscia sa tylko dwa:

    albo razem wszyscy w europie lezymy i kwiczymy , jak zarzynane swiniaki?

    albo damy raze rade temu kryzysowi!!!!!!

    i dalej bedziemy sie wspolnie bogacic,

    a ja bede dalej przejezdzal granice polsko-niemiecka 50 na godzine!!!!

    ze o innych europejskich granicach nie wspomne!!:))))))

    brawo rzad polski ,
    brawo minister sikorski!

  • rilian

    Oceniono 9 razy 1

    chylę czoło. polityk miary światowej.

  • voyshick

    Oceniono 9 razy 1

    B-R-A-W-O!!!

  • uo.rety

    Oceniono 9 razy 1

    To było bardzo mądre i emocjonalne wystąpienie. I bardzo piękne. Gratulacje.

  • gandalph

    Oceniono 11 razy 3

    Jedno z najbardziej sensownych przemówień, jakie słyszałem w ciągu ostatnich 20-25 lat.

  • bogdan331

    Oceniono 5 razy -1

    A Władimir Władimirowicz uśmiecha się i instaluje w Królewcu radary nowego typu.W Królewcu miastu KANTA cytowanego przez Radka.

  • kibic_rudego

    Oceniono 10 razy 0

    propagandyści korporacyjnych mediów
    na sile chcą zrobić z Sikorskiego
    męża stanu.
    A on jest tylko dobry w przewałach,
    Embraer, Blackberry, remonty placówek dyplomatycznych ......

  • masakalambura

    Oceniono 6 razy -2

    Utrzymanie silnego Euro jest Polsce rzeczywiście na rękę przez najbliższych kilka lat (jeszcze ze 3). Będziemy wciąż bardziej biorcami niż dawcami waluty a mamy sporo zaległości w infrastrukturze i sami nie umiemy sobie jej budować (prawdziwe rozpoczęcie budowy dróg stało się dopiero po wejściu do Unii).

    Jednak w dalszej perspektywie oddawanie suwerenności na rzecz jakiś niewybieralnych komisarzy i jakiś jeszcze mniej wybieralnych Prezydentów Unii to troszkę za daleko. W teorii to silna Europa, w praktyce to zamordyzm bankowców (nikt jakoś nie chce mówić o kontrolowanym bankructwie, a w takim razie wierzyciele będą rządzić przez najbliższe 100 lat, bo co najmniej tyle potrwa spłata długów) zamordyzm biurokratów i służb mundurowych egzekwujących wymagania podatkowe (średni poziom podatków wynosi obecnie około 70% a to niewolnictwo) przy pomocy coraz wymyślniejszych sztuczek technologicznych.

    I to ten scenariusz przypomina tragedię o rozmiarach Apokaliptycznych a nie bankructwo którego jak ognia boją się politycy, zamiast spróbować stworzyć warunki do miękkiego jego przejścia przez całą wspólnotę, lub przynajmniej przez jej najbardziej chorą kredytowo część w celu oczyszczenia się z brudu lichwiarskiego zagmatwania świata finansów.

    Dla Polski najlepszym teraz było by przycupnięcie z boku, wyrwanie z Unii ile się da (swoisty plan Marshala dla Polski) i wpakowanie tego w, podkreślam, WSPÓLNE dobro, a następnie przygotowanie się do secesji i szukania szczęścia w wolnym świecie z wolnym rynkiem na czystych zasadach moralnych.
    Ale tego nie mógłby powiedzieć Minister Spraw Zagranicznych oficjalnie.

  • rak1963

    Oceniono 11 razy 3

    Brawo Sikorski ! Popieram tę koncepcje całkowicie bo to najlepsza opcja dla Polski i Unii Europejskiej.

  • jur56

    Oceniono 8 razy 0

    Pierwszy polski polityk , który odważył się powiedzieć prawdę o projekcie Wspólnoty Europejskiej . Sens man on tylko wtedy gdy wszyscy dążą do osiągnięcia takich samych celów tymi samymi metodami , a nie każdy po swojemu . To nie jest działalność charytatywna , czy jak chce PIS zadość uczynienie za historyczne winy . Taki był również sens referendum europejskie czy jak ktoś chce akcesyjnego w 2003r.
    Pan poseł chyba nie chce podważać jego wyniku .

  • chip.hop

    Oceniono 8 razy 4

    wyobrażacie sobie przemówienie Fotygi jak polskiego Min spraw zagranicznych, o czym by mówiła ...?

  • eva15

    Oceniono 9 razy -1

    "Stojąc tu, w Berlinie, jako Polak i Europejczyk, mówię: trzeba działać teraz."

    Czyli - Niemcy dajcie kasę! Zadłużajcie się dalej, by dawać innym. Bez tego Europa upadnie.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX