Borys Niemcow był cenzurowany przez Echo Moskwy? Hakerzy publikują kolejne przecieki

Borys Niemcow przed śmiercią organizował marsz rosyjskiej opozycji "Wiosna". Wcześniej w radiu Echo Moskwy nagrał jego zapowiedź. Nie została jednak wyemitowana. Hakerzy publikują dowody na to, że decyzja była konsultowana z Roskomnadzorem, rosyjskim "ministerstwem prawdy".

Polub i bądź na bieżąco!

Rosyjska anonimowa grupa hakerska Szałtaj Bałtaj opublikowała kolejny przeciek. Tym razem ujawniła korespondencję Aleksandra Żarowa, szefa Roskomnadzoru, czyli federalnej służby nadzoru w sferze łączności, technologii informacyjnych i masowej komunikacji, tzw. ministerstwa prawdy. Całość dokładnie omówił rosyjski portal Insider.

Niezależne Echo Moskwy konsultuje się z Roskomnadzorem

Radio Echo Moskwy uchodzi za niezależną stację, chociaż jest częścią holdingu Gazprom Media należącego do kontrolowanego przez państwo koncernu paliwowego Gazprom. Holding ma 66 proc. akcji rozgłośni. Pozostałe 34 proc. stanowi własność dziennikarzy Echa Moskwy.

Jak wynika z korespondencji udostępnionej przez Szałtaj Bałtaj, szefostwo rozgłośni uzgadnia z Żarowem treść publikacji na swojej stronie internetowej. Konsultuje się też w sprawie doboru pracowników. Generalny dyrektor rozgłośni Michaił Diemin, który pełni tę funkcję od roku, pisze do Żarowa: "Niech Pan spojrzy na ten materiał. Nie ma Pan uwag? Dziś usunęliśmy reklamę prenumeraty "The New Times" [niezależny tygodnik rosyjski]. Jest też pomysł, żeby Jewgienija Albac [dziennikarka radia] w najbliższym czasie nie występowała na antenie Echa".

Borys Niemcow ocenzurowany przez Echo Moskwy

Kolejny wątek dotyczy opozycjonisty Borysa Niemcowa, który został zastrzelony w Moskwie 27 lutego. Przed śmiercią organizował marsz opozycji "Wiosna", który miał się odbyć 1 marca. Wcześniej w radiu Echo Moskwy nagrał jego zapowiedź. Nie została jednak wyemitowana. W korespondencji Żarowa z Roskomnadzoru znajdujemy list od Diemina z Echa Moskwy, który przesłał mu treść nagranego przez Niemcowa tekstu do konsultacji.

Wiemy też, że przy powstawaniu nagrania Niemcow wymuszał na redaktorze naczelnym Aleksieju Wenediktowie treść zapowiedzi. Kwestia sporną, którą należało omówić z prawnikami, były słowa "władza" i "antykryzysowy". Niemcow mówił: "Musi być słowo 'władza', inaczej te zdania nie mają sensu". Wenediktow odpowiadał: "Nie mieszaj się! Tak musi być. Jak nie, to idź do prawników". Tak wynika z nagrania, które przedstawiła w internecie telewizja Dożdż dzień po zabójstwie Niemcowa. Zarejestrowano na nim kulisy powstania nagrania:



Pełna wersja ogłoszenia zaakceptowana przez Wenediktowa i prawników Echa, która została opublikowana w jednym z maili do Żarowa, brzmi: "Dzień dobry, nazywam się Borys Niemcow. Rosja jest pogrążona w kryzysie: rubel upadł, ceny wzrosły, płace się obniżyły. Przyczyną kryzysu jest obecna polityka: jej kłamliwość i bezczelność. Demokratyczne siły mają jednak program antykryzysowy. Należy zatrzymać wojnę, zwiększyć wydatki na medycynę i wsparcie dla biedniejszych, przywrócić wybory i przestać kłamać na antenie telewizyjnej. 1 marca rusza antykryzysowy marsz 'Wiosna'".

1 marca zamiast marszu opozycji "Wiosna" odbył się marsz żałobny poświęcony Borysowi Niemcowowi:



Druga część przecieków "Szałtaj Bałtaj"

To druga część przecieków na temat kondycji rosyjskich mediów. W zeszłym tygodniu grupa Szałtaj Bałtaj zhakowała korespondencję pracownika administracji prezydenta Władimira Putina, z której wynika, że Kreml bezpośrednio wpływa też na agencje informacyjne, gazety i dziennikarzy. W porozumieniu z Żarowem administracja Putina decyduje, który blog trzeba zablokować, jakie groźby pod adresem rosyjskojęzycznego BBC wystosować.

- Wcześniej jedynie mówiliśmy o tym, że Roskomnadzor zamyka strony internetowe, że układają się z nim niektóre redakcje, w tym rozgłośnia Echo Moskwy - mówi redaktor naczelny rosyjskiego portalu Insider Roman Dobrochotow na łamach portalu Radia Swoboda.

- Teraz mamy na to dowody. Może nie mają one siły prawnej, ale jest to przekonujący argument. Gdy władza się zmieni i trzeba będzie przeprowadzić lustrację tych, którzy naruszali prawo i konstytucję w kwestii cenzury, to jesteśmy przygotowani, mamy nazwiska - dodaje.

Chcesz wiedzieć więcej i szybciej? Ściągnij naszą aplikację Gazeta.pl LIVE!

Więcej o:
Komentarze (26)
Borys Niemcow był cenzurowany przez Echo Moskwy? Hakerzy publikują kolejne przecieki
Zaloguj się
  • fjestis

    Oceniono 4 razy 0

    "Niezależne" media w Rosji. To takie ruski żart. U nich przecież wszystko jest "niezależne" i "obiektywne".

  • michr

    Oceniono 11 razy -1

    A jak tam rozwija się demokracja na Ukrainie dostarczona przez Amerykanów. Jednego opozycjonistę "przekonano" aby się powiesił ( a być może pomogli mu w tym). Drugiego opozycjonistę (nazwiskiem Kałasznikow) zastrzelili aby się już nie męczył życiem, trzecim był dziennikarz który pisał nie pomyśli władz, a szczególnie nie pomyśli Prawego Sektora który faktyczne rządzi Ukrainą. No k..wa mać. standard europejski d
    o którego dąży Ukraina. Jakoż mało było o tych wydarzeniach w Gazecie Wyborczej

  • scythe_sharpening_stone

    Oceniono 11 razy -3

    Wypowiedzi parcha z FBI nie można komentować ?

  • stachkaz47

    Oceniono 12 razy 0

    Miemcow był cenzurowany a pod artykułem o błyskotliwych wypowiedziach szefa FBI na temat udziału POLAKÓW W HOLOKAUŚCIE komentarze zabronione.
    To oczywiście nie jest CENZURA.
    PLUĆ WOLNO I NALEŻY TYLKO NA WSCHÓD .PLUĆ TYLKO NA ROSJAN.
    Amerykański popapraniec może ubliżać miliomom POLSKICH OFIAR Auschwitz.
    Ale oni nie byli Żydami to się nie liczy ich martyrologia.
    To przecież były polskie obozy zagłady, a nawet Węgrów wziął z buta po ostatnich
    poczynaniach PREMIERA względem Zydowskiego Fund Walutowego .
    Niemców,Polaków i WĘGRÓW wsadził do jednego wora.

  • panzer-division

    Oceniono 22 razy 4

    "MINISTROSTWO PRAWDY"

    Tylko w śmierdzącej łajnem Kacapii jest to możliwe. ;)
    (Podobno jest również w Północnej Korei)

  • eneasz7

    Oceniono 30 razy 14

    MANIPULACJE ROSYJSKICH SŁUŻB:
    (propagandowe wyciskacze łez i motyw dziecka)

    1. Alina Kabajewa - partnerka Putina. Wykorzystywana w ostateczności celem wybielenia wizerunku Putina. Taką próbę podjęto podczas nieobecności Putina w mediach w marcu 2015 r. Puszczono wtedy informację przez tabloid szwajcarski BLICK, że przywódcy Rosji urodziło się dziecko. Każda oficjalna informacja o Kabajewej jest podejrzana.

    2. Natalia Pokłońska - osoba podstawiona na stanowisko prokuratorskie na Krymie w marcu 2014 r. Prawdopodobnie agentka ze spreparowanym wykształceniem i życiorysem. Facebook miał ją uwiarygodnić. Jej pojawienie służyło ratowaniu wizerunku Rosji po bezprawnym zajęciu Krymu przez Rosję. Rosyjskie trole tworzyły masowo memy z jej uroczym wizerunkiem.

    3. Wieselina Czerdancewa - "snajperka Wasia". Współczesna wersja tworu propagandy sowieckiej z czasów Wielkiej Wojny Ojczyźnianej Ludmiły Pawliczenko także snajperki. Prawdopodobnie to tylko pozująca do zdjęć modelka. Dorobiono jej wzruszającą opowieść o tym jak widząc ostrzelany przez Ukraińców autobus z dziećmi i kobietami, postanawia porzucić wygodne życie w Petersburgu u boku bogatego taty oficera armii i zaciąga się do oddziałów separatystycznych. Jest piękna, szlechetna, strzela tylko do mężczyzn, wypuszcza wolno ukraińskie snajperki. Widocznie wojskowe drelichy, brak mydła i wygód są atrakcyjniejsze dla 26 letniej kobiety niż bogaty Petersburg. I bynajmniej nie pojechała na wojnę za ukochanym.

    4. Galina Pyszniak - rzekoma żona tzw. separatysty ze Słowiańska. Przed kamerami TV opowiada mrożącą krew w żyłach opowieść o ukrzyżowaniu przez Ukraińców 3 letniego chłopca na oczach mamy. Żeby było straszniej chłopiec był w koszulinie, a krzyżowało go trzech rosłych facetów. Propaganda adresowana do słuchacza otępiałego alkoholem i prostaka. Historia jednak dobrze nadaje się na tzw. "wiejską legendę" (w odróżnieniu od "miejskiej legendy").

    5. MOTYW DZIECKA w rosyjskiej propagandzie: pojawia się przy osobie Kabajewej i "snajperce Wasi". Poniżej link do filmu video, na którym młodzi Ukraińcy kroją makabryczny tort w formie dziecka spoczywającego na rosysjce fladze. Chodzi o symbol "matuszki Rosjii i Rosji jako jej dzieciątka". Nikczemni ukraińscy banderowcy kanibale kroją ten tort dokonując symboliczne rozbioru Rosji. Skąd wiadomo,że to robota rosyjskich służb ? Po pierwsze Ukraińcy nie posługiwaliby się rosysjką ideą, ich tort bardziej by przedstawiał na przykład wizerunek Putina, po drugie motyw dziecka, po trzecie irracjonalność tej inscenizacji (ileż trudu musieli zadać sobie ci młodzi ludzie żeby napić się wódki).

    www.youtube.com/watch?v=8mufKDf5uIg
    6. SNOWDEN i kosmici. Dla zwolenników New World Order, Davida Acke'a i Alexa Johnsa służby przy wykorzystaniu sprawy Snowdena przygotowują materiał mający udowodnić, że USA a tym samym światem rządzi tajny rząd składający się z kosmitów. Prezydenci USA są tylko marionetkami. Manipulację "tajnym rządem" Rosja już wykorzystywała przy "Protokołach Medrców Syjonu". Wątek świetnie znany wielbicielom teorii spiskowych o masonerii. I do tej grupy jest adresowany ten przekaz rosyjskich służb. Bo dlaczego kosmitą nie jest na przykład Putin, Ławrow czy Miedwiediew, a może nawet sam Żyrynowski. Dlaczego nie przywódcy Chin ?

  • farkan

    Oceniono 18 razy 0

    Coz, Putin tak chcial i tak sie stalo, niestety.

  • foton.3

    Oceniono 29 razy -11

    Niezależność Echa Moskwy polega na tym że prezentuje żydowski punkt widzenia...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX