Katastrofa airbusa we Francji. Władze Germanwings: Drugi pilot był bez zastrzeżeń. Możemy tylko spekulować na temat motywów

Katastrofa airbusa w Alpach została spowodowana przez drugiego pilota, który celowo rozbił maszynę. - Nie wiemy, co mogło skłonić drugiego pilota do takich działań. Jest to najstraszniejsze wydarzenie w naszym koncernie - powiedział przedstawiciel władz Germanwings.
- Po analizie rejestratora głosu z naszego lotu wynikły nieprawdopodobne okoliczności i z ogromnym zaskoczeniem musimy przyjąć do wiadomości to, że drugi pilot doprowadził do katastrofy. Kapitan opuścił kokpit i nie mógł się dostać do kabiny. Drugi pilot uniemożliwił mu dostęp i rozpoczął opadanie. Brakuje nam słów, jesteśmy zrozpaczeni - mówił przedstawiciel władz Germanwings i Lufthansy.

Lubitz był w pełni zdolny do latania

Opisano również przygotowanie drugiego pilota. Piloci koncernu przechodzili szkolenia w Bremie i Phoenix w Arizonie. Drugi pilot rozpoczął szkolenie w 2008 roku, po jego zakończeniu czekał 11 miesięcy (to standardowa procedura) i w tym czasie latał jako personel pokładowy. Od 2013 roku był pierwszym oficerem, latał jako drugi pilot airbusa a320 - poinformowano.

Po przerwie w szkoleniu Lubitz przeszedł kolejne badania, na których stwierdzono jego zdolność do latania, i kontynuował szkolenie. - Ostatecznie przeszedł nie tylko wszystkie testy medyczne, ale również szkolenia lotnicze, wszystkie sprawdzenia, był w stu procentach zdolnych do latania, bez żadnych zastrzeżeń. W jego zachowaniu nie było żadnych nieprawidłowości - dodano.

- Po wyjaśnieniach możemy tylko spekulować na temat motywów. Nie wiemy, co mogło skłonić drugiego pilota do takich działań. Jest to najstraszniejsze wydarzenie w naszym 60-letnim koncernie - stwierdził przedstawiciel Germanwings.

Pilot miał przerwę w szkoleniu

- To się zdarza, nie jest to nic szczególnego. Szczegółów nie znamy, ale nikt, kto przerywa u nas szkolenie, nie zostanie powtórnie dopuszczony bez badań lekarskich - odpowiadali przedstawiciele koncernu, pytani o przerwę w szkoleniu, którą odbywał Andreas Lubitz.

W związku z obowiązującą tajemnicą lekarską, gdyby rzeczywiście istniała przyczyna medyczna dla przerwania procesu szkolenia, wyjaśni się to dopiero w postępowaniu prokuratorskim.

- Każdy z naszych pilotów jest przygotowany do przejęcia kompetencji pilota. W tym mieści się także przygotowanie psychologiczne do wykonywania obowiązków kierowniczych - dodał jeden z przedstawicieli.

Drzwi samolotu mogły być zablokowane od środka

Przedstawiciele tłumaczyli też awaryjne otwieranie drzwi. Jeżeli któryś z pilotów w czasie lotu opuści kokpit, dzwoni do drzwi, a kolega znajdujący się w środku na kilku ekranach obserwuje, kto znajduje się przed drzwiami i czy powinien wpuścić go do środka. - Mamy zabezpieczenia, które pozwalają na dostęp, jeśli jeden pilot opuści kokpit, a drugi np. straci przytomność. Istnieje dodatkowy kod, który można wprowadzić z zewnątrz, który powoduje uruchomienie dzwonka i, jeśli nie ma reakcji ze środka, drzwi otwierają się. Ten dostęp można jednak uniemożliwić ze środka, blokując drzwi na pięć minut - wyjaśniono.

- Być może kapitan nie wprowadził tego kodu, co trudno nam sobie wyobrazić, bo każdy z nas zna ten kod na pamięć. Możliwe też, że kapitan wprowadził właściwy kod, a pilot w środku zablokował otwarcie drzwi - dodano.

- Pilot może opuścić kokpit na krótki czas, również ze względów fizjologicznych. Kapitan opuścił kabinę dopiero na wysokości przelotowej, podobnie uczymy naszych pilotów - możesz wyjść, kiedy obciążenie pracą jest najmniejsze. Kapitan odczekał i dopiero wyszedł z kabiny - wyjaśniono.

Niemiecki minister transportu o katastrofie

Po konferencji francuskiej prokuratury kolejną konferencję przeprowadził niemiecki minister transporty. - Dane pozyskane z rejestratora głosu są przenoszone na oś czasu. To pozwoli pozyskać dodatkowe informacje - powiedział minister transportu. - Jesteśmy w stałym kontakcie z Lufthansą, która aktywnie z nami współpracuje, by określić ostatecznie przyczyny katastrofy - dodał.

- To, co przedstawiła francuska prokuratura, jest niezwykle wstrząsające - stwierdził minister.

Niemiecki minister również mówił o otwieraniu drzwi. - Drzwi są tak wymyślone, aby otwarcie z wewnątrz było zawsze możliwe. Jeśli to nie jest możliwe, istnieje kod, który pozwala otworzyć drzwi od zewnątrz, chyba że zostały one celowo zablokowane. Po 11 września właśnie takie zabezpieczenia zostały zainstalowane we wszystkich samolotach - mówił.

Relacje kolegów Lubitza z aeroklubu

O drugim pilocie, który doprowadził do katastrofy samolotu, mówili koledzy z aeroklubu, do którego należał. - Nie mamy żadnego wytłumaczenia. Znaliśmy Andreasa, to jest niewyobrażalne. W zeszłym roku odnawiał u nas licencję. To był życzliwy, miły człowiek - powiedziano. Osoba z władz aeroklubu przypomniała, że zawodowi piloci są badani i podlegają mechanizmom kontroli. - Lekarz rozmawia z nami, sprawdza nasz stan fizyczny i sprawność intelektualną. Moja prośba jest taka, żeby odczekać i nie wyciągać pochopnych wniosków - stwierdził.

Więcej o:
Komentarze (9)
Katastrofa airbusa we Francji. Władze Germanwings: Drugi pilot był bez zastrzeżeń. Możemy tylko spekulować na temat motywów
Zaloguj się
  • 1975mandy

    Oceniono 2 razy 0

    I ja oczekuje informacji na temat kapitana, kim on jest,skad pochodzi i jaka byla i jego mentalna kondycja. Kapitan zapomnial kodu, cos mi to nie pasuje!!!!

  • geniusz786

    Oceniono 3 razy -3

    Godz. 16:29, piąty raz przesyłam ten komentarz.
    "Nie powtarzaj się :) Przed chwilą dodałeś komentarz o tej samej treści." tylko drukuj.
    Poczekasz, aż się pojawi cala strona innych komentarzy, to wtedy dopiero wszystkie moje wydrukujesz na następnej stronie, w myśl twoich dotychczasowych praktyk.
    Utrudnianie drukowania jest tu twoją specjalnością, jak widać.
    Jesteś wynajętym parobkiem do kreciej roboty? Za darmo?
    --------------------------
    Godz. 16:26
    4.raz wysłany komentarz, bo tradycyjnie moich komentarzy się nie drukuje od pierwszego razu. ktoś, jakiś wariat, chce rozbić komuś na złość, że też takich psycholi zatrudniają w wyborczej gazecie, albo pozwalają na jej wykupienie nakładu.
    ---------------------------
    szmul.bender
    godzinę temu
    Oceniono 9 razy 5
    "To, że kapitan opuszcza kokpit w sytuacji, gdy maszyna znajduje się na wysokości przelotowej, bez względu na przyczynę - nie mamy wiedzy, aby po opuszczeniu kokpitu pojawiły się wskazówki dotyczące prowadzonych rozmów, prokurator wyraźnie określił, że było słychać" - czy ktos pomoże mi wyjasnic co to znaczy i czy jest to bełkot ministra, czy bełkot tłumacza
    Ukryj odpowiedzi (1)
    Odpowiedz
    Czego nie rozumiesz, przedszkolaku? Dopowiem ci: Nie było słychać owych wskazówek.
    --------------
    Widać, żeś bezmózgowiec i zadajesz durne pytania. Nie czytasz ze zrozumieniem. Nie rozumiesz wcale zdań złożonych.
    Dość, że nie posądzasz o błędy gramatyczne?
    ------------------
    I tacy jak ty, chcecie rządzić tym krajem, analfabeci?

  • geniusz786

    Oceniono 3 razy -3

    Godz. 16:26
    4.raz wysłany komentarz, bo tradycyjnie moich komentarzy się nie drukuje od pierwszego razu. ktoś, jakiś wariat, chce rozbić komuś na złość, że też takich psycholi zatrudniają w wyborczej gazecie, albo pozwalają na jej wykupienie nakładu.
    ---------------------------
    szmul.bender
    godzinę temu
    Oceniono 9 razy 5
    "To, że kapitan opuszcza kokpit w sytuacji, gdy maszyna znajduje się na wysokości przelotowej, bez względu na przyczynę - nie mamy wiedzy, aby po opuszczeniu kokpitu pojawiły się wskazówki dotyczące prowadzonych rozmów, prokurator wyraźnie określił, że było słychać" - czy ktos pomoże mi wyjasnic co to znaczy i czy jest to bełkot ministra, czy bełkot tłumacza
    Ukryj odpowiedzi (1)
    Odpowiedz
    Czego nie rozumiesz, przedszkolaku? Dopowiem ci: Nie było słychać owych wskazówek.
    --------------
    Widać, żeś bezmózgowiec i zadajesz durne pytania. Nie czytasz ze zrozumieniem. Nie rozumiesz wcale zdań złożonych.
    Dość, że nie posądzasz o błędy gramatyczne?
    ------------------
    I tacy jak ty, chcecie rządzić tym krajem, analfabeci?

  • geniusz786

    Oceniono 3 razy -3

    szmul.bender
    godzinę temu
    Oceniono 9 razy 5
    "To, że kapitan opuszcza kokpit w sytuacji, gdy maszyna znajduje się na wysokości przelotowej, bez względu na przyczynę - nie mamy wiedzy, aby po opuszczeniu kokpitu pojawiły się wskazówki dotyczące prowadzonych rozmów, prokurator wyraźnie określił, że było słychać" - czy ktos pomoże mi wyjasnic co to znaczy i czy jest to bełkot ministra, czy bełkot tłumacza
    Ukryj odpowiedzi (1)
    Odpowiedz
    Czego nie rozumiesz, przedszkolaku? Dopowiem ci: Nie było słychać owych wskazówek.
    --------------
    Widać, żeś bezmózgowiec i zadajesz durne pytania. Nie czytasz ze zrozumieniem. Nie rozumiesz wcale zdań złożonych.
    Dość, że nie posądzasz o błędy gramatyczne?

  • iremus

    Oceniono 5 razy 1

    Władze Germanwings: Drugi pilot był bez zastrzeżeń....
    _________________________________________________________
    No nie do końca. To, że się dobrze maskował przez kilka lat wskazuje, że sito ma za duże oczka.

  • szmul.bender

    Oceniono 9 razy 5

    "To, że kapitan opuszcza kokpit w sytuacji, gdy maszyna znajduje się na wysokości przelotowej, bez względu na przyczynę - nie mamy wiedzy, aby po opuszczeniu kokpitu pojawiły się wskazówki dotyczące prowadzonych rozmów, prokurator wyraźnie określił, że było słychać" - czy ktos pomoże mi wyjasnic co to znaczy i czy jest to bełkot ministra, czy bełkot tłumacza

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX