Linijka na dekolcie, zamiast centymetrów - obraźliwe hasła. Mocna kampania społeczna

Tuż przy szyi - "staromodna", kawałek niżej -"zaczepna". A dalej "sama o to prosi", "szmata". I hasło: "Nie oceniaj wartości kobiety po jej ubiorze". Kampania społeczna w obrazowy sposób zwraca uwagę na kwestie szacunku wobec kobiet i oceniania po wyglądzie.
POLUB NAS
Na trzech plakatach przygotowanych przez Theresę Wlokka i studentów z Miami Ad School Europe w Hamburgu widać zdjęcia kobiet i "linijki" na dekolcie, udach i w miejscu obcasów. Zamiast skali na linijkach widnieją obraźliwe, oceniające hasła kierowane do kobiet ze względu na ich strój.

HTML5 Icon

Długa spódnica i wysoki dekolt wiążą się z etykietami "cnotki", "staromodnej", "nudziary". Z kolei im głębszy dekolt i wyższy obcas, tym ostrzejsze oceny: kierowane wobec kobiet: "bezczelna", "prosi się o to", "szmata".

HTML5 Icon

Kampania zwraca uwagę, że każdy ma prawo decydować o tym, jak wygląda, nie narażając się na oceny i wyzwiska ze strony innych. Akcja została przygotowana dla " Terre des Femmes", niemieckiej organizacji non profit, walczącej o prawa kobiet.

HTML5 Icon

Internauci zwracają uwagę, że kampania jest prawdopodobnie zainspirowana zdjęciem kanadyjskiej artystki Rosy Lake sprzed ok. 2 lat. Kanadyjka w ramach szkolnego projektu narysowała i sfotografowała na nodze swojej przyjaciółki podobną "miarę" z oceniającymi hasłami.



Chcesz wiedzieć więcej i szybciej? Ściągnij naszą aplikację Gazeta.pl LIVE!

Więcej o:
Komentarze (495)
Linijka na dekolcie, zamiast centymetrów - obraźliwe hasła. Mocna kampania społeczna
Zaloguj się
  • gab48

    Oceniono 1 raz -1

    Troche inna bajka, choc na temat. Jakis policjant powiedzial, ze kobiety swoim ubiorem prowokuja potencjalnych przestepcow. wylal sie hejt. Moze i slusznie. Ale dlaczego w reportazach o okradanych mieszkaniach w Niemczech stawia sie poszkodowanych pod pregierz, bo nie zabezpieczyli dobrze mieszkania, bo nie kupili antywlamaniowych drzwi. Ja wiem, ze to trudno porownywac. Ale dziewczyny wiedza dobrze po co ubieraja kuse sukienki i powinny wiedziec, ze moga stac sie obiektem westchniec innej, niepozadonaj grupy celowej

  • joki8688

    0

    A co ma piernik do wiatraka? Co ma gwałt do chodzenia z gołą d... po ulicy? Zachowania te należą do zupełnie innej kategorii i nie mają ze sobą NIC wspólnego, ale oba są naganne i oba powinny być napiętnowane.

  • inkwizytorstarszy

    0

    Podziękujcie kapłanom KK.
    To oni na lekcjach religii i kazaniach próbują wychować pobożne niewiasty- wielodzietne matki- gospodynie domowe i uczące swoje dziewczynki czym jest "grzeszne zachowanie"...

  • javall

    Oceniono 6 razy 2

    Moze niech juz w tych spodnicach pozostana.
    Co do plakatow - w znacznej czesci to szczera prawda.
    Po co dekolt do pepka i spodnica ledwie ponizej ? Dla ochlody, czy do necenia, wabienia ?

  • gaz.lupkowy

    Oceniono 5 razy 3

    Jaki jest sens pokazywania okolic genitaliów jeśli nie erotyczny? Ktoś mi to może spokojnie wyjaśnić?

  • diabel-tasmasnki-reaktywacja-d

    Oceniono 8 razy 4

    Co za popieprzona akcja.
    Typek oświadcza że za przemoc zawsze jest sprawca. No jest i co w tym takiego dziwnego? Tak przecież jest od zawsze.
    Klient twierdzi że dla wszystkich jest to jasne. Więc wychodzi mi na to że ów filmik powstał tylko po to by mógł wygłosić drugie tym razem seksistowskie oświadczenie o tym, że prawdziwi mężczyźni zawsze dbają o kobietę.
    Toż to jawne domaganie się nierównego traktowania płci!

  • czysty.harry

    Oceniono 8 razy 2

    Kolejna kretyńska akcja feministycznych lesb nienawidzących facetów.

  • Ivan Kozak

    Oceniono 8 razy 2

    Nie mocna kampania spoleczna tylko mocna kampania feministyczna...

  • bialyrasizm

    Oceniono 7 razy 3

    Ta kampania jest obłudna i całkowicie bez sensu. Do kogo to w ogóle jest skierowane? Pewnie do białych mężczyzn, którzy gwałcą najrzadziej.

    bialyrasizm.pl/nie-oceniaj-mezczyzny-po-jego-dochodach/

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX