Komentarze (288)
Katastrofa samolotu w Tajpej. Zahaczył o most, co najmniej 31 osób nie żyje
Zaloguj się
  • snurfik

    Oceniono 335 razy 281

    Ilosc debilnych komentarzy pod ta wiadomoscia przechodzi ludzkie pojecie!
    Tam zgineli ludzie!

  • orionzx

    Oceniono 189 razy 119

    Przecież ten samolot już wcześniej spadał i spadając zahaczył o most i nie rozbił się przez to że zahaczył o most. "Dziennikarzom" z GW nie służy poranne wstawanie.

  • sailor50

    Oceniono 272 razy 96

    Autor nie czytał chyba tego co napisał!!
    Cytat: "...rozbił się w stolicy Tajwanu, zahaczając o most i wpadając do rzeki".
    Przecież ten samolot rozbił się BO SPADAŁ, a nie dlatego, ze na drodze lotu był most!
    Panie autor - skutek i przyczyna to dwie różne sprawy!!
    Marsz do podstawówki!! :)

  • xsawer

    Oceniono 189 razy 79

    "Maszynę zidentyfikowano jako wyprodukowany we Francji samolot turbośmigłowy ATR 72"
    -Czy autor wie co znaczy słowo IDENTYFIKACJA ?

  • Johanna Haase

    Oceniono 155 razy 51

    Leciałam tym ATR kiedyś z Tajpej do Hualien. To, co wyprawiają piloci - młodzi ludzie, których w nadmiarze po służbie na F-16 zwalnia armia - to przechodzi ludzkie pojęcie.

  • kszmigie

    Oceniono 134 razy 46

    W Gdańsku piloci WizzAir wykonują podobne wiraże nad południowymi dzielnicami żeby skrócić drogę zamiast podejść standardowym korytarzem, jestem pewien ze nie lecą nad markerem na Kartuskiej. Obserwuje to co wieczór , wszystkie linie latają standardowo a WizzAir nisko, przez to emituje dużo hałasu i niebezpiecznie niewysoko nad blokami mieszkalnymi w dużym przechyle. Można cos z tym zrobić?

  • patriota21wieku

    Oceniono 44 razy 44

    "..."Mayday, mayday! Zerwanie płomienia silnika" ..."

    Czy ten idiota ktory pisal ten artykul nie mogl zasiegnac rady pilotow co znaczy "flameout" ("zgasł")? Google translator nie jest najlepszym zrodlem dla tlumaczenia zargonu technicznego!!!

  • plorg

    Oceniono 46 razy 38

    Dlaczego redakcja sugeruje w tytule, że przyczyną katastrofy było zahaczenie o most, skoro na filmie widać, że przed "zahaczeniem" piloci nie mieli już nad maszyną żadnej kontroli?

  • moorsoldaten

    Oceniono 76 razy 38

    Katastrofą są artykuły umieszczane na tym portalu. Jakość tych wypocin jest skandalicznie niska i ... ciągle spada. Czyżby cała polska młodzież wyjechała już za granicę, a zostały tylko upośledzone matoły które nie potrafią sklecić logicznie pięciu zdań ?

  • Jacek Rakoczy

    Oceniono 36 razy 34

    Odniosłem wrażenie że lewy silnik albo całkiem nie pracował, albo na bardzo zwolnionych obrotach (na filmie jego śmigło jest znacznie wyraźniejsze, nie zamazane) . To wyjaśniałoby przechył i przeciągniecie, samolot startował i utrata mocy w tym momencie tak się musiała skończyć.

  • calcinus

    Oceniono 40 razy 32

    "Zerwanie płomienia silnika" - ludzie, opamiętajcie się w tej Agorze i zatrudnijcie w końcu kogoś, kto ma mózg!!!

  • ehtarr

    Oceniono 32 razy 32

    "odnaleziono już czarne skrzynki samolotu, ale przyczyna katastrofy wciąż nie jest znana."
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Wiem, że to dla was żurnalisty będzie szokujące, ale muszę wam o tym napisać: w programie "Katastrofa w przestworzach" mija niecała godzina od znalezienia skrzynek do podania przyczyn katastrofy... ale to jest już po zmontowaniu materiału! W rzeczywistości czas pomiędzy tymi dwoma wydarzeniami jest o wiele dłuższy.
    Mam nadzieję, że siedzieliście i złapaliście już oddech?

  • andrzejg52

    Oceniono 34 razy 32

    przyczyna wypadku nie bylo zahaczenie o most, a przeciągniecie, czyli utrata siły nośnej w wyniku utraty prędkości. Nastepnie zwalił sie na lewe skrzydło. typowe.

  • heniekkolowrotek

    Oceniono 26 razy 24

    Jeśli pisane ci zginąć w katastrofie lotniczej, to na twoją taksówkę spadnie salomot!

  • astronombosy

    Oceniono 33 razy 23

    A tak swoją drogą, ciekawe czy kierowca tego żółtego samochodu jest tzw notorycznym pechowcem i zderzenie z samolotem na autostradzie będzie kolejnym w jego życiu nieprawdopodobnym zdarzeniem? Znałem kiedyś takiego gościa... Podobnie może być z samochodem. Miałem kiedyś nowiutki samochód, który mając cztery lata zaliczył już z 5 stłuczek, 8 otarć i kilka spektakularnych dzwonów z wózkami pod marketem, toczącą się bezwładnie ciężarówką, rowerem z pijanym gościem, a nawet sankami. Wszystko bez mojej winy :) Cały i nie wymieniany w tym samochodzie był tylko dach, co jednak też nie trwało długo, bo pewnej wiosny spadł totalnie duży grad i go troszkę powgniatał. Samochód w końcu sprzedałem. Kupiłem inny i więcej nie miałem podobnych zdarzeń. Wnioskuję stąd, że to sam samochód miał pecha, a nie ja.

  • pis-end

    Oceniono 38 razy 22

    Co się czepiacie, że nie most był przyczyną. Komisja Laska próbuje od 5 lat przebić się do swiadomości Polaków,że Tu-145 przyziemiał 1,5 km przed lotniskiem i czy była jakaś brzoza czy nasyp albo nawet bomba, to i tak by się rozbił.

  • wyffydr

    Oceniono 11 razy 11

    ,,zerwanie plomienia silnika" - co to ma byc?
    pilot powiedzial ,,silnik zgasl" po prostu panowie redaktory

  • panihalinka

    Oceniono 18 razy 10

    jak przy każdej katastrofie zestaw słabych żartów w komentarzach. Brak poczucia humoru powinien być karalny.

  • mr.powers

    Oceniono 9 razy 9

    Wg Gw i jej tlumaczy '...engine flameout...' znaczy 'zerwanie plomienia silnika'... Brawo!

  • rudy17

    Oceniono 8 razy 8

    Może zgaśniecie silnika po prostu?

  • astronombosy

    Oceniono 7 razy 5

    Ja widzę, ze samolot wyraźnie przeciąga tzn. na skutek małej prędkości opuszcza w dół ogon. Pod koniec przechyla się na lewe skrzydło. Ale to jeszcze nic. Na tym filmiku wyraźnie widać, że łopaty lewego silnika obracają o wiele wolniej niż prawego. Śmiem przypuszczać, że lewy silnik po prostu nie pracuje, a jego śmigło obraca się bezwładnie. I coś jeszcze: Nie jestem pewien czy wszystko w porządku jest z jego lewym statecznikiem poziomym. W pewnym momencie widać, że brakuje części krawędzi natarcia i końcówki. Może jednak jest to wynik kolizji z latarnią (po lewej stronie nad taksówką) Wszystko to widać przeskakując pauzą poszczególne sekwencje filmu. Tak gwałtowny przechył samolotu na lewe skrzydło, dodatkowo potwierdza dysfunkcję lewego silnika, przy jednoczesnej normalnej pracy prawego. A skąd to przeciągnięcie? Być może maszyna już w czasie startu miała problemy z mocą silników (np. złej jakości paliwo, jakaś awaria zasilania, itp.) ale piloci zdołali jednak wystartować. Być może właśnie wtedy doszło do przerwania pracy lewego silnika i będąc na małej wysokości nie mogli przechylić samolotu dziobem w dół żeby go trochę rozpędzić...? Na razie za mało danych.

  • tezeusz2

    Oceniono 6 razy 4

    Nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów, dopóki nie poznałem internetu.
    Stanisław Lem

    Święta prawda.

  • sthoss

    Oceniono 4 razy 4

    Czy zamiast szafować ilościa zmarłych/zaginionych nie możecie podać ile osób na pewno uratowano? W całej wiadomości brak jest tej najważniejszej informacji.

  • kocurxtr

    Oceniono 14 razy 4

    a mnie się ludzie dziwią, że nienawidzę latać... jak muszę to latam, ale nienawidzę tego serrdecznie...
    jako inżynier mechanik wiem, jak podatne jest takie latające cholerstwo na najmniejsze nawet usterki czy niedopatrzenia...
    eeech...
    szkoda ludzi, ci co przeżyli pewno nigdy już nie wsiądą do żadnego latawca...

  • kormo

    Oceniono 16 razy 4

    To teraz Maciora dostanie pożywkę. Samolot uderzył w betonowy most i ktoś przeżył? Inny uderza w małą brzózkę i wszyscy giną? #będziesiędziało

  • hajzenberg

    Oceniono 3 razy 3

    Artykuł o tej samej treści, który ukazał się juz rano, krótko po katastrofie. Tym razem dodano tylko akapit"mayday mayday" i zmieniono tytuł. Rzetelne dziennikarstwo.

  • vojster78

    Oceniono 3 razy 3

    przeżyć zderzenie z samolotem, wow!

  • mhjunior007

    Oceniono 15 razy 3

    Jak to możliwe, że skrzydło samolotu nie przecięło mostu z taksówką na pół?? Jak to możliwe, że rozprysnęło się na setki kawałków?? Przecież według najlepszych ekspertów na świecie zgromadzonych pod skrzydłami Antoniego Macierewicza powinno zostać nienaruszone! Skrzydła samolotów bez najmniejszej dla siebie szkody koszą nie tylko drzewa, ale dźwigary wieżowców, jak podczas zamachów 11 września! Każdy to wie!
    Istnieje wielkie prawdopodobieństwo , że na tym skrzydle zamontowano kilkanaście bomb, które je rozerwały na sekundę przed uderzeniem w most. Lecę po parówki, żeby się upewnić!

  • wmc-33

    Oceniono 2 razy 2

    Z tego "zerwania płomienia silnika" w komentarzach ludzie nabijają się od kilkunastu godzin, ale gimbaza na swój profesjonalny honor i kretyńskiego błędu nie poprawia. No bo przecież redaktor wie lepiej, w końcu jest dziennikarzem. Czwartą władzą.

  • witek7205

    Oceniono 4 razy 2

    No macierewicz. Do dzieła. To na pewno był hel.

  • astronombosy

    Oceniono 4 razy 2

    Przyjrzałem się zdjęciom też na innych portalach i muszę powiedzieć, że nie podoba mi się lewy statecznik poziomy. Jest jakby urwany na końcówce. Lewy silnik widać, że też nie pracuje...
    Samolot wyraźnie przeciąga tzn. na skutek małej prędkości opuszcza w dół ogon. Pod koniec przechyla się na lewe skrzydło. Tak gwałtowny przechył samolotu na lewe skrzydło, dodatkowo potwierdza dysfunkcję lewego silnika, przy jednoczesnej normalnej pracy prawego. Co jeszcze - klapy. Na filmie widać, że są schowane, a przecież przy tak małej prędkości piloci powinni chcieć pozostawić je otwartymi w celu dodania siły nośnej... ??? Same znaki zapytania.

  • dzikimietek

    Oceniono 2 razy 2

    koles z taksowki mial duzego farta

  • gh83

    Oceniono 10 razy 2

    Mam wrażenie, że najpierw zahaczył o budynek ogonem i stracił jego fragment z lewej strony (na filmie widać, że lewa i prawa strona nie są równej długości), siła nośna po lewej spadła, w związku z czym zrotowało go osiowo i w tym momencie już cała siła nośna poszła na grzyby. W podobym stylu spadały pierwsze helikoptery, gdy tylko próbowały czegoś innego, niż wiszenie nieruchomo w powietrzu.

  • felusiak1

    Oceniono 1 raz 1

    "Znakomite" tłumaczenie terminu "flameout". Nie zerwanie płomienia silnika lecz utrata zapłonu.
    Tacy tłumacz określają light meter lekką miarką zamiast swiatłomierzem.

  • podobny_do_nikogo

    Oceniono 3 razy 1

    Niepokojący jest ten przechył w ostatnie fazie lotu - na lewe skrzydło. Przy prawidłowo pracującym drugim silniku powinno się udać utrzymać profil spadania. Zupełnie jakby piloci oddali stery.

  • nedlog123

    Oceniono 3 razy 1

    Biorac pod uwage burdel jaki tam jest, dziwne ze w ogole jakies samoloty lataja.

  • oleorezyna334

    Oceniono 1 raz 1

    To już nie tylko na motocyklistów trzeba się oglądać ...

  • anal_threat

    Oceniono 7 razy 1

    Pasażerowie tego samolotu zostali zdradzeni o świcie.

  • pawel2571

    Oceniono 5 razy 1

    Nie widzę żeby miał otwarte klapy. Nie chce mi się wierzyć, że zła konfiguracja startowa, skoro było 3 pilotów. Ale tak to wygląda, brak klap i przeciągnięcie zaraz po starcie.

  • maria_dolorosa

    Oceniono 5 razy 1

    Może start wykonywał ten trzeci pilot, co się szkolił?

  • dihydrogen_monoxide

    Oceniono 5 razy 1

    Wygląda na to, że lewy silnik nie pracował. Pewnie coś jeszcze wysiadło, bo na jednym silniku powinien jednak być w stanie się wznieść. No chyba, ze piloci popełnili jakiś błąd w sztuce. Samolot był nowy, chyba nawet jeszcze roku nie miał.

  • rodziu81

    Oceniono 21 razy 1

    mocne!

  • dziadwawelski

    0

    Gdyby tylko był na "kursie i ścieżce" nic by się nie stało....

  • koloto

    0

    Czytając ten kretyńsko zredagowany artykuł, proponuję zmienić tytuł na: "Katastrofa samolotu w Tajpej. Pilot nie ustąpił pierwszeństwa taksówce. Taksówkarz był trzeźwy."

    Ps: "Leć nisko powoli i uważaj na zakrętach." - no i Mama miała rację :P

  • chlujek

    0

    I znowu gromada nadwislanskich filozofkow komentuje to co najmniej istotne. Tam zgineli ludzie!!! skur//wy//synska forumowa polskojezyczna holoto.

  • ratel1

    0

    Hmm, wers o załodze z lekka przekłamany: trzeci z pilotów, przebywający w kokpicie, miał więcej godzin nalotu (prawie 16 tys) niz kapitan i pierwszy oficer razem wzięci (4914 h i 6922 h nalotu). I raczej był instruktorem.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX