Jest większa od asteroidy Apophis. Rosjanie odkryli obiekt, który może zagrozić Ziemi

Automatyczny teleskop z Uniwersytetu Moskiewskiego odkrył ogromną asteroidę, która potencjalnie może trafić w naszą planetę. Jeśli doszłoby do takiej kolizji, eksplozja będzie 1000 silniejsza niż wybuch meteoroidu w Czelabińsku w roku 2013 - donosi internetowy serwis rosyjskiej telewizji ?RT?.
Kosmiczną skałę pierwszy zauważył automatyczny teleskop zainstalowany w pobliżu miasta Kisłowodzk, w górach Kaukazu. Średnice asteroidy nazwanej 2014 UR116 szacuje się na 370 metrów. Oznacza to, że obiekt jest większy niż odkryta w 2004 roku asteroida Apophis, której średnicę naukowcy wyliczyli na podstawie obserwacji na 325 metrów.

Obraz z teleskopu Master w Kisłowodzku

Rosyjscy astronomowie podzielili się swoim odkryciem z naukowcami z Smithsonian Astrophysical Observatory w USA. Dzięki połączeniu sił udało się dość dokładnie obliczyć wstępną orbitę zaobserwowanego obiektu 2014 UR116.

Jednak jest dobra wiadomość. Obiekt nie stanowi zagrożenia dla Ziemi, przez co najmniej kolejne sześć lat, uważa Victor Shor, pracownik naukowy Instytutu Astronomii Stosowanej, którego cytuje agencja Interfax.

Obecnie najbliższa część orbity asteroidy 2014 UR116 znajduje się 4,5 mln km od Ziemi. Ale w ciągu najbliższych lat to ma się zmienić, dlatego astronomowie muszą mieć ją stale na oku. Wiadomo, że jej orbita przechodzi w pobliżu Wenus i Marsa, a pola grawitacyjne tych planet mogą zamienić jej trajektorię.

Gdy w lutym 2013 roku nad rosyjskim miastem Czelabińsk eksplodował meteoroid, energię eksplozji oszacowano na równowartość 300-500 kiloton trotylu. "RT" zwraca uwagę, że obiekt z Czelabińska był stosunkowo niewielki, miał około 17 metrów średnicy i rozpadł się wybuchu na wysokości ponad 20 kilometrów.

Nowo odkryta asteroida jest znacznie większa, a jej zderzenie z Ziemią byłyby katastrofalne w skutkach.

Chcesz wiedzieć więcej i szybciej? Ściągnij naszą aplikację Gazeta.pl LIVE!

• mieszkopolski

0

Najlepiej by spadła w łeb każdego gnoja dzihadysty

• gienek1982

Oceniono 1 raz 1

Potem Putin powie , że żartował

• dublet

Bóg sprawi, że asteroida trafi ponownie w Rosję i tym razem na 100% załatwi problem pokoju światowego!

• wz43

0

Uff! No, to mamy jeszcze trochę czasu!

• drzejms-buond

"Rosjanie odkryli obiekt, który może zagrozić Ziemi"
    ...
    "Obiekt nie stanowi zagrożenia dla Ziemi"
    ehmmmmmm....hę?

• magia_sieci

Rosjanie nawet jak mówią prawdę to kłamią.Mam nadzieję że to coś piz..nie w Kreml.

• zigzaur

Oceniono 4 razy -2

Ukraińscy astronomowie odkryli ciało niebieskie, które nazwali Putin Huyło. Może to o to chodzi?

• kocurxtr

"nie mamy z tym nic wspólnego, taką asteroidę można kupić w każdym sklepie w Rosji..."

• kocurxtr

"Rosjanie odkryli obiekt, który może zagrozić Ziemi"

skierowali teleskop na Putina ?