Dzieci bawią się w kosmos, nagle okazuje się, że nie żyją... Druga część spotu MSW "Smutny autobus"

"Coś mi się wydaje, że już zawsze będziemy musieli się bawić w kosmos" - mówi dziewczynka. Po chwili autokar odwraca się do góry nogami, a dzieci zaczynają przypominać duchy. Tak - po raz drugi - Ministerstwo Spraw Wewnętrznych chce poprawić bezpieczeństwo na drogach.


To kolejna już część kampanii organizowanej przez MSW. Pierwszy film promujący akcję sprawdzania stanu autobusów zabierających dzieci na wakacje błyskawicznie stał się "hitem" sieci. Wielu internautom nie przypadł do gustu. "Promuje wykluczenie" - twierdzili. Ministerstwo broni się, mówiąc, że nie o to chodzi, a eksperci od marketingu są podzieleni.

Główny bohater spotu - sympatyczny kreskówkowy autobus - jest już za stary i nie nadaje się do użytku. Nie akceptują go koledzy (nowe, czyste, wyniosłe autobusy), a dzieci się z niego śmieją, nazywając pogardliwie "brudasem". Autobus jest nieszczęśliwy i postanawia "popełnić samobójstwo", udając się na złomowisko.

Internauci bronią smutnego autobusu: Co za sadyzm, bezduszność, egoizm... MSW i ekspert zdziwieni: To świetny spot! >>>

Ma zostać zniszczony, jednak w ostatniej chwili mały motylek powstrzymuje maszynę złomującą, dając nadzieję na pozytywne zakończenie. Autobus na chwilę odzyskuje radość życia. Niespodziewanie jednak pojawia się niesympatyczna urzędniczka, która ponownie uruchamia maszynę i... niszczy autobus. Spot kończy się hasłem: "Nie miej litości dla niesprawnego autobusu, który wozi Twoje dziecko".



Na stronie bezpiecznyautobus.gov.pl każdy może szybko sprawdzić po numerze rejestracyjnym, czy autobus, który właśnie przyjechał, żeby zawieźć dzieci na wycieczkę, ma odpowiedni stan techniczny. Niewątpliwie przydatna rzecz, warto korzystać.

Chcesz wiedzieć więcej i szybciej? Ściągnij naszą aplikację Gazeta.pl LIVE!

Więcej o:
Komentarze (54)
Dzieci bawią się w kosmos, nagle okazuje się, że nie żyją... Druga część spotu MSW "Smutny autobus"
Zaloguj się
  • white_lake

    Oceniono 3 razy 1

    dla kogo to jest? dorosły nie zniesie takiej estetyki, na to ten spot jest zdecydowanie za długi, człowiek się po prostu wyłącza znudzony, kiedy jakieś brzydko narysowane figurki coś tam sobie popiskują na ekranie
    a dzieci, którym się pewnie ta kreskówka spodoba, nie wybierają autobusów i nie zwracają uwagi na stan techniczny (i chyba tak powinno zostać, bo bezpieczeństwo to nie ich sprawa)
    moim zdaniem ten spot to GŁUPOTA reloaded

  • helpfooluser

    Oceniono 2 razy 2

    Te spoty wymyśla ktoś z poważnie zwichrowaną psychiką.

  • aardwolf_ge

    0

    www.youtube.com/watch?v=9S75Rfva9O8

  • uzdek98

    0

    MSW ... i wszystko jasne ...

  • Edward Nowak

    Oceniono 2 razy 0

    a czy dziecko zamawia autokar na wycieczkę i czy dziecko podstawia autokar pod szkołę i czy dziecko jest diagnostą i policjantem w jednym i czy dziecko jest właścicielem autobusu i co ma dziecko wspólnego z autokarem wiec niech mi odpowie ten który wymyślił to spot

  • mcduff

    Oceniono 12 razy 0

    Dalej ministerstwo brnie za pieniądze podatników w wypaczony marketing. Nie wiem, jakie wnioski miałbym wyciągnąć z tego filmu - że twórcy uważają polskie dzieci za zbyt głupie, by zorientować się, że są do góry nogami czy też ja jestem niedouczony i nie zauważę, że zgodnie z prawami fizyki szybciej będzie spadać ciężkie dziecko od lekkiej piłki (a dzieci tutaj wcale nie spadają). Ogólnie nijak nie widzę związku między tym filmem, a bezpieczeństwem na drogach.

    Ale w ministerstwie ktoś pewnie za to dostanie premię..

  • zero85

    Oceniono 1 raz 1

    a tak to wygląda "naprawdę" - realistyczne ćwiczenia z tragicznego w skutkach masowego wypadku autobusu z młodzieżą - polecam zwłaszcza osobom nie mającym na co dzień styczności z ratownictwem www.youtube.com/watch?v=bGXhy2TKJs8

  • zero85

    Oceniono 1 raz -1

    tu film z bardzo ciekawych ćwiczeń symulacyjnych z wypadku autobusu z młodzieżą - polecam, zwłaszcza ludziom nie mającym styku z ratownictwem

  • monika0712

    Oceniono 11 razy -3

    Miałki, płytki, i bez pomysłu. Hasło "teraz to zawsze będziemy bawili się w kosmos" jest przerażająco słabe. Ale przynajmniej nie jest rasistowska, jak poprzedni spot ;) trója z plusem

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX