Pierwsza reklama medycznej marihuany w prasie

Leafly, strona internetowa z informacjami na temat medycznych zastosowań marihuany, zamieściła całostronicową reklamę w niedzielnej edycji ?The New York Times?. Jest to pierwsza tego rodzaju kampania w mediach mainstreamowych.
Reklama przedstawia mężczyznę i kobietę, którzy stosują różne szczepy marihuany - łagodzący objawy stwardnienia rozsianego i pomocny w trakcie walki z chorobą nowotworową. Slogan reklamowy brzmi "Just Say Know" [ang. - powiedz "wiem"], co jest nawiązaniem do kampanii antynarkotykowej "Just Say No" [ang. - powiedz "nie"] z lat 80.



Leafly to strona internetowa i aplikacja mobilna z informacjami na temat stosowania marihuany do celów medycznych. Znajdują się tam opisy i recenzje poszczególnych jej odmian oraz wyszukiwarka lekarzy i aptek.

Jak tłumaczy dyrektor Leafly Brendad Kennedy, reklama w "New York Times" ma zachęcić pacjentów do korzystania z zasobów strony i podejmowania świadomych decyzji dotyczących zażywania marihuany. Do tej pory umieszczano reklamy tylko w pismach branżowych, skierowanych do lekarzy i pacjentów

Ile kosztuje reklama w NYT?

Stawka za całą stronę kolorowej reklamy z niedzielnym wydaniu "New York Timesa" to około 200 tysięcy dolarów. "NYT" odmówił komentarza na temat ceny, jaką zapłacono za reklamę. Przedstawiciele gazety twierdzą jednak, że już wcześniej umieszczali na swoich stronach kampanie grup lobbujących za dopuszczeniem marihuany do zastosowania medycznego.

Nowy Jork został w zeszłym miesiącu 23. stanem USA, który dopuszcza medyczne zastosowanie marihuany.

Chcesz na bieżąco dowiadywać się o najnowszych wydarzeniach? Ściągnij naszą aplikację Gazeta.pl LIVE na Androida | Windows Phone | iOS

Więcej o:
Komentarze (12)
Pierwsza reklama medycznej marihuany w prasie
Zaloguj się
  • protoplasta.czempionow

    Oceniono 28 razy -26

    MEDYCZNA JEST NA RECEPTĘ I NIE ROZWIĄZUJE PROBLEMU POSPOLITYCH ĆPUNÓW.

    A pospolity ćpun bierze, bo ma przej...ane życie i nie potrafi funkcjonować bez chemicznego uszczęśliwiacza.

    MÓJ PROGRAM: 10 kilo marychy, kilogram koki i skrzynka wódki dla każdego chętnego ćpuna. MIESIĘCZNIE, ZA DARMO I DOSTAWA DO DOMU. Kto chetny niech podaje e-malia.

  • trz

    Oceniono 19 razy -9

    Pecunia non olet

  • goran69

    Oceniono 60 razy 56

    tam reklamują marihuanę żeby zachęcić pacjenta by sobie ulżył w cierpieniu a u nas odmawiają morfiny umierającym na raka, co kraj to obyczaj nam bliżej do Rosji niż USA

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX