"Dziś będzie na twarz skarbie..." - seksistowska reklama. Firma: Przepraszamy. Liczyliśmy na poczucie humoru...

09.04.2014 14:18
Kontrowersyjna kampania

Kontrowersyjna kampania (Fot. Codziennik Feministyczny)

"Nie zgadzam się na seksizm w reklamie. I niniejszym wypisuję się z grona Państwa (potencjalnych) klientek" , "Nigdy nic nie kupię z Bingo Spa", "Bojkot" - piszą oburzeni internauci na profilu FB firmy Bingo Spa. Co wywołało ich oburzenie? Kampania pod hasłem: "Dziś będzie na twarz skarbie...". Co na to sama firma? Po naszych kolejnych pytaniach, wydała oświadczenie. Przeprasza urażonych i wyjaśnia, że "dotychczas klienci doskonale wyczuwali żartobliwe i metaforyczne potraktowanie tematu erotyki".
Kolejna firma testuje granice wytrzymałości odbiorców swoich reklam. Producent i importer kosmetyków Bingo Spa postanowił zyskać nowych klientów, rozsyłając na losowo wybrane adresy mailowe swoją najnowszą ofertę. Już sama taka praktyka jest dla wielu irytująca, ale tym razem treść wiadomości bulwersuje znacznie bardziej - "Dziś będzie na twarz skarbie..." zaczyna swoje ogłoszenie firma. Czy to ma być śmieszne? Czy zachęcać do kupienia kolagenu lub maski? Czy firma uznała, że to dobra reklamowa dźwignia? - próbowaliśmy się dowiedzieć.

Firma: Liczymy na poczucie humoru...

Mimo trudności w kontakcie w firmą, po kilku godzinach od prośby o komentarz, otrzymaliśmy wyjaśnia od dyrektora ds. rozwoju Jacka Jaśkiewicza. Oto fragment oświadczenia firmy: "Emitując nasze mailingi, liczymy na poczucie humoru naszych odbiorców. (...) Dotychczas doskonale wyczuwali oni żartobliwe i metaforyczne potraktowanie tematu erotyki. Przykro nam, że ostatnia odsłona mailingu została przez niektórych odbiorców potraktowana bardzo serio, co w efekcie sprawiło, że poczuli się urażeni. Przepraszamy wszystkich tych, którzy poczuli się dotknięci tą odsłoną kampanii"

"Bojkot", "Nigdy więcej!"

Choć firmie wydanie oświadczenia zajęło kilka godzin, Internauci nie mieli trudności z wyrażeniem swoich poglądów. "Nie zgadzam się na seksizm w reklamie. I niniejszym wypisuję się z grona Państwa (potencjalnych) klientek", "Nigdy nic nie kupię z Bingo Spa", "Bojkot" - to tylko kilka z wpisów na profilu facebookowym firmy. Bingo Spa na żaden z nich nie zareagowała.

"Czuję się, jakby ktoś dał mi w twarz i dziwił się, że mam coś przeciwko" - pisze o proteście zbulwersowana autorka bloga Szprotest . "Czuję się, jakbym tkwiła w windzie z kimś wzdętym po grochówce. Albo w przedziale z kimś, kto po całym dniu zzuł buty. (...)Jednym słowem, żołądek łomoce mi o zęby - pisze zdenerwowana.

Jedni piszą o złości, a inni zamierzają w tej sprawie podjąć konkretne działania. Interwencje u pełnomocniczki ds. równego traktowania Agnieszki Kozłowskiej-Rajewicz i w Komisji Etyki Reklamy w sprawie seksistowskiej reklamy zapowiada już redakcja Codziennika Feministycznego, która jako pierwsza zwróciła uwagę na reklamę.

Docieramy do granicy "szczucia cycem"?

Seksistowskie kampanie reklamowe to nie nowość. Reklamuje się tak najróżniejsze produkty, ale wytrzymałość klientów zaczyna się kończyć. - Czasem mam nadzieję, że docieramy już do granicy "szczucia cycem", które jesteśmy w stanie zaakceptować w reklamie. Część z nas jakoś przytomnieje. Tak choćby było w przypadku reklam z Multimedia Polska z wypiętymi pośladkami i hasłem "Dajemy za darmo". Oburzenie było powszechne, były protesty, petycje do Komisji Etyki Reklamy. Billboardy zniknęły. Są rzeczy, których ludzie nie chcą akceptować - mówił jakiś czas temu w rozmowie z Gazeta.pl Bohdan Pękacki, twórca serwisu Szczuciecycem.pl.

Zobacz najnowsze wideo

Zobacz także
Komentarze (21)
Zaloguj się
  • bing332

    Oceniono 1 raz -1

    cóż, nie zawsze poczucie humoru działa, a poza tym trzeba też trafić poczucie humoru odbiorców a to trudne - mało kto chyba lubi seksistowskie teksty...? Reklama powinna być skuteczna, tak jak piszą tutaj poznan.naszemiasto.pl/artykul/jak-stworzyc-efektywna-reklame,2421321,art,t,id,tm.html ale nie za wszelką cenę...

  • dar61

    Oceniono 1 raz -1

    „Dziś będzie na twarz skarbie"
    „Dziś będzie na twarz, skarbie"

    Sztuka cytowania, trudna sztuka, pani Redaktorko Agnieszko...

    ***
    Nigdy więcej reklam.
    Żadnych.

    +++++++++++++++++++++++++

    Z.Bukowskiemu, klawiaturującemu:
    „...Jest krem na twarz, są zabiegi na ciało, jest do stóp i preparaty odchudzające..."

    Bo widzi Zbysio B., jest polszczyzna polska i „polszczyzna" reklamowa.
    Kiedyś nie było „na coś", lecz „DO czegoś".
    I komu to przeszkadzało?

  • kokoszka1515

    Oceniono 5 razy 1

    Ja tam lubię się spuszczać panience na twarz. Podoba mi się zatem ta reklama i być może zainteresuję się ofertą tej firmy. Jak kupię lasce jakiś flakonik z tego sklepu, to jej się mokro w studni zrobi i będzie brała tak, jak jej każę. Zyskali klienta. :)

  • 64stasiek

    Oceniono 2 razy 0

    "przykro nam..." "przepraszamy wszystkich..."
    A nie lepiej wysłać wszystkich malkontentów na drzewo? Nie podoba się - nie oglądaj, nie kupuj. A swoje zdanie wsadź sobie... Nowa kretyńska tematyka - seksistowskie reklamy.

  • a-z2005

    Oceniono 9 razy 1

    No tak, niektórym jak Jasiowi kojarzy się tylko z jednym. I jak tu teraz reklamować lody?

  • goran69

    Oceniono 8 razy -2

    niektórym się wszystko kojarzy z seksem

  • niezyczliwypisiorom

    Oceniono 17 razy 3

    "Dziś będzie na twarz skarbie..."

    zapytam specjalistów od seksu obecnych na tym forum
    czyli księży katolickich

    z czym wam się kojarzy ten cytat ?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najnowsze informacje