Reklama ze Scarlett Johansson wywołała skandal. Twitter: "Uwolnij bąbelki, Palestyńczycy mogą poczekać"

- Moją prawdziwą robotą, tak jak większości aktorów, jest ratowanie świata - zaczyna reklamę napoju Soda Stream aktorka Scarlett Johansson. Klip wywołał oburzenie wśród palestyńskich organizacji. Powód? Fabryka izraelskiej firmy - którą reklamuje aktorka - mieści się na Zachodnim Brzegu.
Sama reklama nie jest w żaden sposób szokująca. Aktorka przygotowuje napój za pomocą specjalnego urządzenia Soda Stream, pije go, a później zastanawia się, "w jaki sposób ta wiadomość mogłaby stać się »wiralem «". Następnie zrzuca z siebie szlafrok, ukazując czarną sukienkę, i zaczyna pić przez słomkę. Narrator mówi: "Tak, zmieniasz świat. Jednym łykiem naraz". Pod koniec Johansson dodaje: "Przepraszam, Coke i Pepsi".



Klip został ocenzurowany podczas Super Bowl, ale nie ze względu na położenie fabryki Soda Stream czy uwodzicielskie zachowanie aktorki. Chodziło o to, że oba koncerny wspomniane na końcu reklamy są sponsorami imprezy.

Palestyńczycy krytykują, Johansson broni

Według palestyńskich organizacji Johansson została wykorzystana przez izraelską firmę. Mustafa Marghouthi z partii Narodowa Inicjatywa powiedział wręcz, że zachowanie aktorki jest równe ze wspieraniem apartheidu. Część aktywistów wezwała organizację humanitarną Oxfam, aby pozbawiła Johansson funkcji ambasadora. Aktywiści sprzeciwiają się działalności jakichkolwiek izraelskich firm na Zachodnim Brzegu. Uważają, że to nielegalna działalność, która łamie prawa Palestyńczyków.

Oxfam w oświadczeniu napisała, że choć jest przeciwna "handlowym przedsięwzięciom Izraela na terytorium Palestyny", szanuje niezależność swoich ambasadorów i nie zamierza zaprzestać współpracy z aktorką. Johansson wielokrotnie występowała w klipach organizacji. Podkreślała też, że czuje ogromną dumę ze współpracy z nimi.

Sama Johansson podkreśliła, że popiera produkt Soda Stream. - To firma, która wykazuje się nie tylko dbałością o środowisko, ale również współpracą między Palestyną a Izraelem. Izraelczycy, jak i Palestyńczycy, dostają w Soda Stream równe pensje, mają równe szanse i równe prawa - powiedziała.

Twitter uderzył w aktorkę

Dla użytkowników Twittera te wyjaśnienia były jednak niewystarczające. Zaczęli tworzyć memy wyśmiewające Johansson i jej współpracę z Soda Stream. Na jednym z nich pojawił się podpis: "Uwolnij bąbelki, Palestyńczycy mogą poczekać". Inne ukazują aktorkę stojącą na tle płotów, za którymi stoi tłum Palestyńczyków.









Chcesz na bieżąco dowiadywać się o najnowszych wydarzeniach? Ściągnij naszą aplikację Gazeta.pl LIVE! Tutaj znajdziesz wersję na telefony z Androidem >>> A tutaj wersję na Windows Phone >>>

Więcej o:
Komentarze (133)
Reklama ze Scarlett Johansson wywołała skandal. Twitter: "Uwolnij bąbelki, Palestyńczycy mogą poczekać"
Zaloguj się
  • polskie_ratlerki_pancerne

    0

    Nie popieram judeonazizmu ale czy w tym przypadku Żydki nie tworzą Palestyńczykom miejsc pracy? Może by się najpierw spytać zatrudnionych tam Arabów?

  • publicaffairs.il

    Oceniono 1 raz 1

    Dzięki międzynarodowej kampanii nienawiści do firmy, większość produkcji przeniesie się z fabryki zatrudniającej 500 Palestyńczyków, do nowej położonej na Negewie.

    Kolejny przykład do czego prowadzą działania "przyjaciół i obrońców" Palestyńczyków.

  • muledet.3

    Oceniono 5 razy 1

    Dla Palestynczykow każda okazja jest dobra by pozalic sie jacy są nieszczęśliwie,prawie tak jak nad Wisła.

  • szadrach7

    Oceniono 10 razy 0

    Jedynym miejscem na Bliskim Wschodzie gdzie przybywa chrześcijan jest Izrael, Chrześcijanie wieją z krajów arabskich bojąc się o swoje życie. Polska nie ma żadnego interesu w popieraniu Palestyńczyków, Polacy mieszkający na zachodzie w większości zobaczyli prawdziwe oblicze islamu.Duchowni islamistyczni nawołują do podbojów.Izrael dla nich jest nie do zaakceptowania,dla nich rozmowy pokojowe to takija"kłamstwo dla celów islamu".
    pozdrawiam
    Polecam książkę"Dlaczego nie jestem muzułmaninem"

  • politologist

    Oceniono 13 razy 3

    Reklama okazała się za słaba, pomimo wydanych kilku milionów dolarów. Na szczęście wystarczyło zapłacić Palestyńczykom 76 dolarów i zrobili prawdziwy marketingowy szum ;)

  • ferroetigni

    Oceniono 15 razy 1

    Oczywiście trzeba wyśmiać, skrytykować, napiętnować. Niech żydowska fabryka zbankrutuje, Palestyńczycy wtedy nadal będą mogli żyć z zasiłków, jakie im wypłacamy.
    Co roku UE przekazuje Autonomii Palestyńskiej 700 mln euro, a Stany Zjednoczone 500 mln dolarów.

  • naz_niepoprawna

    Oceniono 3 razy 1

    Krzysiaczku, możesz rąbnąć redachtóra wydania tak mocno, by więcej takich gówien nie wrzucał na główną?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX