Suchoj-Superjet 100-95 lądował awaryjnie bez podwozia na lotnisku na Islandii

Samolot Suchoj-Superjet 100-95 lądował awaryjnie na lotnisku w Keflaviku na Islandii. Podczas lądowania kończącego lot treningowy nie wysunęło się podwozie. Maszyna po przyziemieniu zsunęła się z pasa startowego i zatrzymała dopiero na trawie. Na pokładzie było pięć osób, jedna z nich została ranna.
Superjet, estowany na islandzkim lotnisku, lądował bez podwozia około 5.30 rano miejscowego czasu. Według informacji ze stron zajmujących się bezpieczeństwem lotniczym samolot wystartował z Keflaviku w lot treningowy o 4.03. Wykonał kilka kółek nad lotniskiem.

Lądowanie bez podwozia

O 5.10 piloci przygotowali się do lądowania na pasie startowym nr 11. Samolot wykonał odejście na drugi krąg i za drugim razem spróbował lądowania. Jednak podwozie nie wysunęło się - na razie z niewiadomych przyczyn. Pilot posadził maszynę na ziemi, jednak pozbawiony kontroli nad hamowaniem samolot zatrzymał się dopiero poza pasem startowym.

Pięć osób testowej załogi przeżyło wypadek. Jedna z nich z niewielkimi obrażeniami została odwieziona do szpitala. Na Twitterze świadkowie opublikowali zdjęcia uszkodzonego samolotu:



Suchoj walczy o kontrakty

Według portalu Airliners.net rosyjski samolot przebywał na islandzkim lotnisku na testach. Firma Suchoj walczy o kontrakty dla Superjeta - nowej konstrukcji, której sprzedaż ma odbudować poważnie zadłużoną firmę. Według "Russia Today" Sukhoi Civil Aircraft ma 2 mld dolarów długu i nie potrafiła spłacić kredytu. Rosyjskie przedsiębiorstwo ma czas na naprawę do końca roku - potem grozi mu upadłość.

Lądowania w Keflaviku odbywają się normalnie, lotnisko nie przewiduje opóźnień - informują islandzkie media.

Więcej o:
Komentarze (112)
Suchoj-Superjet 100-95 lądował awaryjnie bez podwozia na lotnisku na Islandii
Zaloguj się
  • kapitan.kirk

    Oceniono 55 razy 39

    Po ubiegłorocznej katastrofie w Indonezji (przypomnę, że w maju 2012, po rozbiciu się samolotu zginęło 37 osób - oprócz załogi, głównie oficjele państwowi których zaproszono na lot pokazowy), jest to najprawdopodobniej gwóźdź do trumny Suchoja Superjeta. Szkoda, bo zapowiadał się całkiem interesująco - a po klęsce marketingowej An-148, był on ostatnią (na razie, w każdym razie...) szansą na chociaż częściowe odbudowanie pozycji rosyjskich samolotów komunikacyjnych sprzed 1990.
    Pzdr

  • nie-tak

    Oceniono 67 razy 17

    prosze, prosze Suchoj po stwierdzeniu 2 wad samolotu (wysuwania sie podwozia i klap skrzydel) wycofal zezwolenie dla Superjet 100-95 na loty, a Dreamliner wiedzac ze ma duzo niedociagniec czyli wad wiecej jak produkt Schoja sprzedaje i wypozycza samoloty. Kto kogo nabija w butelke i robi klientow za idiotow?

  • iki48

    Oceniono 29 razy 11

    Może dla reklamy to zrobili, jest podwozie wylądujesz -bez podwozia też wylądujesz.... Jołki połki

  • as200

    Oceniono 20 razy 10

    exhajer1
    Najbardziej "polski" obecnie samolot to zapewne Nowy Bombardier C z Montrealu. Pracuje tam wielu Polakow, rowniez na wysokich stanowiskach. Szefem dzialu konstrukcji skrzydla (kompozyt) jak i jego zastepca sa polscy inzynierowie.

  • stary.gniewny

    Oceniono 18 razy 8

    zawsze suchoj, zawsze pewnie

  • dvla

    Oceniono 35 razy 7

    Niech zatrudnią na prezesa na Henrykę Bochniarz to już we wrześniu 2013 LOT zamówi 26 maszyn i rząd ze 2 sztuki

  • brahmaputra33

    Oceniono 10 razy 4

    Trzeba było wcisnąć bezpiecznik elektryczny w układzie podwozia!

  • lelontm2

    Oceniono 11 razy 3

    Tekst napisany przez konkurencję suchoja, wystarczy spojrzeć na podpis autora.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX