Otworzą tunel Wisłostrady. Trzeba wymienić asfalt

Krzysztof Śmietana
14.06.2013 08:00
Zamknięty tunel Wisłostrady z lotu ptaka

Zamknięty tunel Wisłostrady z lotu ptaka (Fot. Adam Stępień / Agencja Gazeta)

Coraz bliżej do otwarcia tunelu Wisłostrady. Próby obciążeniowe wypadły pomyślnie. Teraz trzeba tylko naprawić podziurawiony asfalt i uzyskać zgodę nadzoru budowlanego.
Dokładnej daty jeszcze nie ma, ale według wykonawcy - spółki AGP Metro - zamknięty od sierpnia zeszłego roku tunel zostanie otwarty najprawdopodobniej na przełomie czerwca i lipca.

- Od strony technicznej nie ma już przeciwwskazań. Tunel został zabezpieczony, przeprowadzone w tym tygodniu próby obciążeniowe wypadły pomyślnie. Trzeba jeszcze poczekać na odpowiednie zgody administracyjne - mówi dr inż. Wojciech Grodecki z Politechniki Warszawskiej, jeden z konsultantów Metra. Zgodę na otwarcie tunelu musi wydać nadzór budowlany, który czeka jeszcze na ostatnie ekspertyzy. Trzeba też naprawić podziurawioną jezdnię. Asfalt na pewnym odcinku przypomina tam sito, bo przez ponad 500 otworów wtłaczano pod ziemię mieszankę betonową, która miała wzmocnić grunt pod tunelem. - Nawierzchnia jest już frezowana. Układane będą tam trzy nowe warstwy asfaltu. Otwory w dnie tunelu są zaś uzupełniane cementem - informuje Karolina Gałecka z Zarządu Dróg Miejskich.

Niestety, jak już pisaliśmy, po otwarciu tunel może być znowu zamknięty. Trzeba pod nim bowiem wydrążyć ostatnią część stacji Centrum Nauki Kopernik. Prezes Metra Jerzy Lejk na sesji w nocy ze środy na czwartek zapewniał radnych, że nie chodzi o "długotrwałe" zamknięcie, ale raczej na krótko, np. na weekendy. Konkretów w tej sprawie nie ma, bo wykonawca wciąż dopracowuje sposób drążenia części stacji, która znajdzie się bezpośrednio pod tunelem.

Radni dopytywali też prezesa Metra o niedawny aneks do umowy z wykonawcą, który przedłuża roboty prawie o rok (do 30 września 2014 roku).

- Czy to przedłużenie uwzględnia także awarie na Powiślu i na stacji Świętokrzyska? - dociekał radny Maciej Wąsik z PiS.

Prezes Lejk odparł, że obu zdarzeń nie wlicza się do przyczyn opóźnienia robót. Dodał, że aneks do umowy zbadało właśnie Centrum Unijnych Projektów Transportowych i nie znalazło żadnych zastrzeżeń. Tym samym nie grozi utrata dotacji unijnej na ten cel.

Wyznaczony na koniec września 2014 roku termin zakończenia budowy centralnego odcinka drugiej linii metra nie będzie równoznaczny z jego otwarciem. Odbiory mogą zająć nawet kilka miesięcy.



Tagi:

Zobacz także
Komentarze (20)
Zaloguj się
  • condor

    Oceniono 25 razy 21

    "Otwory w dnie tunelu są zaś uzupełniane cementem - informuje Karolina Gałecka z Zarządu Dróg Miejskich".

    Szanowna pani ! Cement jest jednym ze składników masy betonowej i tylko taką można uzupełniać otwory - skąd się pani wzięła w ZDM skoro nie ma pani podstawowej wiedzy z zakresu budownictwa ?
    ekochlebek.blox.pl/html

  • potp

    Oceniono 19 razy 17

    Kto myślący fotografuje TUNEL z LOTU PTAKA? Tunel z założenia jest pod ziemią i poza wlotem i wylotem z powierzchni ziemi go nie widać!

  • siekier35

    Oceniono 15 razy 9

    grunt to oddać do użytku,zainkasować premie i spokojnie już można zacząć remontować...

  • remo29

    Oceniono 5 razy 5

    "Wyznaczony na koniec września 2014 roku termin zakończenia budowy centralnego odcinka drugiej linii metra nie będzie równoznaczny z jego otwarciem"

    Słowa "jeszcze Polska nie zginęła" należy traktować w kategorii cudu.
    --
    parada karzełków

  • wielkidan

    Oceniono 12 razy 4

    Panie były prezydencie Piskorski dziękujemy Ci za ten dar w postaci tunelu, bez niego Warszawa byłaby sparalizowana komunikacyjnie

  • ferroetigni

    Oceniono 2 razy 2

    Horrendum, to jest informacja na stronę lokalną. Nie jestem z Wa-wy i mam to gdzieś!

  • r0b0l

    Oceniono 10 razy 2

    wielkie absurdy to ponoć w czasach PRL bywały....

    A tak naprawdę, gdyby nie PRL a wcześniej rosyjski zaborca to większość Warszawianów nadal by nocników używała

  • byq_pozytywny

    Oceniono 7 razy 1

    Nie znam się na tunelach i budowaniu metra. Jedno co wiem to to, że to bardzo duże i skomplikowane projekty.
    Wykańczałem kiedyś mieszkanie i robiłem kilka mniejszych remontów i nie wszystko szło po mojej myśli. Miałem opóźnienia i przekraczałem budżet. A chodziło tylko o proste prace w mieszkaniu! Byłem tam na miejscu i dysponowałem zaufaną, profesjonalną ekipą. Oczywiście, że mógłbym swoją ekipę i wszystkich dookoła oskarżać o złe zamiary, nieudaczność i brak kompetencji. Tylko po co? Po to żeby wylać trochę jadu?

    Ja się cieszę, że budowane jest metro, bardzo potrzebna obwodnica Warszawy i wiele ważnych inwestycji w całym kraju jak np. pierwsza od lat 70. nowa linia kolejowa w Trójmieście.
    Jak zabraknie nam środków na inwestycje i przestaniemy budować wtedy nie będzie opóźnień, nadużyć w przetargach i innych powodów do narzekania. Wtedy wielu komentatorów powinno być wreszcie zadowolonych ;-)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najczęściej czytane

Najnowsze informacje