"Wreszcie znikną szpetne reklamy przesłaniające Tatry i morze". Projekt ustawy

28.05.2013 06:00
Wielkoformatowe reklamy w centrum Łodzi

Wielkoformatowe reklamy w centrum Łodzi (Fot. Marcin Wojciechowski / Agencja Gazeta)

- Reklamy, zamiast zachęcać, odstraszają i zasłaniają to, co najwartościowsze, czyli góry, morze - mówił senator PO Janusz Sepioł z grupy przygotowującej prezydencką ustawę o ochronie krajobrazu. - Presja społeczna jest tak duża, że może wreszcie uda się coś w tej sprawie zrobić - mówi prezeska Miasto Moje A w Nim. O projekcie ustawy pisze dzisiejsza "Gazeta Wyborcza"
"Znikną wreszcie szpetne reklamy przesłaniające Tatry, mazurskie jeziora, widok na morze czy centra miast" - zapowiada senator Sepioł z grupy przygotowującej prezydencką ustawę. Ma być przedstawiona parlamentowi w tym roku, a wejść w życie w przyszłym.

Prezydencki projekt zakłada wprowadzenie definicji krajobrazu. Samorządy województw miałyby przynajmniej raz na 20 lat robić spis kraju - obrazów z całego województwa i wytypować te, które powinny być szczególnie chronione. Na tych terenach można by np. wprowadzać zakaz wysokiej zabudowy lub narzucać kolorystykę budynków. Gminy mogłyby ustalać, gdzie mają stać reklamy, i pobierać opłaty za umieszczenie ich w przestrzeni publicznej.

Prezydent przyznał, że to projekt minimum, ale ta inicjatywa to i tak znaczący krok naprzód. Presja społeczna i medialna jest tak duża, że może w końcu uda się coś zrobić w tej sprawie - komentuje Aleksandra Stępień, prezeska stowarzyszenia Miasto Moje A w Nim.

Cały tekst w dzisiejszej "Gazecie Wyborczej">>

Zobacz najnowsze wideo

Zobacz także
Komentarze (18)
Zaloguj się
  • cholonek

    Oceniono 2 razy 2

    Głupio będzie, jak się pozdejmuje reklamy, a spod spodu wylezie nedza, syf i zagrzybiałe elewacje dziadoskiej architektury.

  • net_friend

    Oceniono 2 razy 2

    Jesteśmy krajem obsranym banerami.

  • observanto

    0

    Już widzę, jak znikną!
    Ale się uśmiałem!

  • x25s

    Oceniono 14 razy 12

    Dlaczego u nas dużo ludzi musi:
    - śmiecić, nawet jak do kosza ma się dwa metry;
    - wywozić śmieci do lasu, nawet takie, które można oddać bezpłatnie (typu AGD);
    - palić trawę;
    - łamać przepisy dotyczące bezpieczeństwa, w tym co chwilę przekraczać prędkość w terenie ;zabudowanym nawet wtedy, gdy się jedzie kilkanaście kilometrów i 2 minuty szybciej nie zrobią różnicy (droga nie przelotowa);
    - i szpecić beznadziejnymi reklamami, które raczej zniechęcają aby coś u nich kupić;
    ?

  • lesio_111

    Oceniono 7 razy 5

    Przecież PO uchwaliło ustawę, która miała ograniczyć ilość reklam tylko, że jak zwykle nie wyszło.

  • cholonek

    Oceniono 7 razy 1

    wszystko ucichnie, kiedy tylko sie okaze, ze, przypadkowo rzecz jasna, wlasciciel takiej powierzchni reklamowej jest kolega partyjnego dzialacza, z ktorym to lubi wymieniac sie zegarkami.

  • wotywa321

    Oceniono 7 razy -7

    Skuteczny sposób na likwidację etetów

  • jamj

    Oceniono 17 razy 11

    Brunetka dzwoni do Blondynki, która jest na wczasach w Zakopanem.
    - Jak ci Zosiu podoba się w Zakopanem?
    - Bardzo, Marysiu.
    - Czy hotel w którym mieszkasz wygodny?
    - Bardzo.
    - A jak z widokiem z okien?
    - Z tym gorzej, góry wszystko zasłaniają..

  • stachkaz47

    Oceniono 37 razy 13

    Bądźmy spokojni -nie znikną.
    To PSEUDO-PAŃSTWO niczego od swoich
    "kumotrów" nie wyegzekwowało.
    Przykład AFERA SOLNA, Z PADLINĄ Z KONINĄ i setki innych.
    Ale - rowerzyści UWAŻAJCIE--POLICJA CZUWA.
    Prycze czekają.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najnowsze informacje