Maszynista zatrzymał pociąg i uniknął tragedii. Semafor wprowadzał w błąd?

22.03.2013 13:39

Fot. Przemysław Skrzydło / Agencja Gazeta

Zaniepokojony nietypowym wskazaniem semafora maszynista Przewozów Regionalnych zatrzymał pociąg. Jego błyskawiczna reakcja pozwoliła uniknąć tragedii, do której mogłoby dojść, gdyby kierował się wytycznymi sygnalizacji - informuje RMF FM. Dwa lata wcześniej w tym samym miejscu wykoleił się pociąg. Zginęły wówczas dwie osoby.
Wskazania semafora sugerowały maszyniście pociągu z Koluszek do Radomska, że na tym odcinku trasy może poruszać się z maksymalną dozwoloną prędkością - czytamy w serwisie Rmf24.pl. Jednak mężczyzna pamiętał, że w tym miejscu trasy toru skręcają, więc pociąg powinien jechać z prędkością nie większą nić 40 km na godz.

Zaniepokojony maszynista postanowił zatrzymać maszynę. Gdyby tego nie zrobił, pociąg mógłby się wykoleić.

Sytuację badają władze spółki Przewozy Regionalne. - Na razie nie udzielamy żadnych informacji w tej sprawie. Wyjaśniamy tę sytuację - powiedział nam rzecznik prasowy firmy, Kamil Migała. Jednak, jak informuje RFM FM, kolejowi związkowcy nie mają wątpliwości. Ich zdaniem przyczyną tej sytuacji jest wadliwa sygnalizacja świetlna.

Zobacz najnowsze wideo

Zobacz także
Komentarze (35)
Zaloguj się
  • supertlumacz

    0

    Przykład wybiitnej sprawności kolejowego związkowca.

    Wyjażdżając z Polski przez Kudowę Zdrój szczęśliwie przejechałem przez 2 (DWA) skrzyżowania z wadliwą sygnalizacją świetlną.
    Przeżyłem to NIEPRAWDOPODOBNE zdarzenie.
    Czy innym kierowcom też zdarzyło się coś podobnego w Polsce?

  • paperson

    0

    Przy jeżdzie pociągu na rozjazdach w kierunku bocznym na semaforze powinien być wyświetlony sygnał S10 , S11, S12, lub S13. Przy tych sygnałach na semaforze wyświetla się dwa światła pomarańczowe (obydwa ciągłe lub jedno górne pulsujące) lub dwa światła, górne zielone a dolne pomarańczowe (zielone może być pulsujące). Informują one maszynistę, że droga przebiegu pociągu ułożona jest w kierunku zwrotnym, i jazda po zwrotnicach V max=40k/h. Jeśli na semaforze wyświetlona była tylko jedna komora ze światłem zielonym lub pomarańczowym, sygnały S2, S3, S4, lub S5, droga przebiegu po okręgu zwrotnicowym powinna być ułożona na wprost, prędkość maksymalna dozwolona na danym szlaku. Opisana w artykule sytuacja, sugeruje że, jeśli na semaforze wyświetliła się tylko jedna komora, (przy jeżdzie na bok, powinny dwie) to winna jest przepalona żarówka w jednej z komór. Nie wiem jak teraz zabezpieczone są urządzenia srk, ale dawniej w takiej sytuacji, było zabezpieczenie, że semafor sam wygasał, wyświetlając S1 (sygnał Stój), i wtedy dyżurny, albo musiał podać na semaforze Sz (sygnał zastępczy), albo podyktować rozkaz szczególny S.

  • iremus

    Oceniono 1 raz 1

    Pewnie chciał od Nowaka ekstra nagrodę. I co na to Nowak? Da czy nie da?

  • jkredman

    Oceniono 2 razy 2

    a we władzy - Halicki martwi się Sikorskim, Sikorski martwi się Głódziem i tylko kolej się sypie, jak za grabarczyka polskiej kolei, jest źle będzie jeszcze gorzej, uczniowie KGB o to zadbają,

  • jkredman

    Oceniono 2 razy 2

    a Nowaku mówił że już wszystko naprawione i usprawnione i będzie dobrze i co
    i jeszcze jedno - gdzie jest 900 mln euro na drogi zablokowane przez Brukselę, komisarzowi Hahnowi wyjaśnienia Nowaka i Bieńkowskiej nie przypadły do gustu, Donaldu kiedy odblokują pieniądze

  • prezio2

    Oceniono 1 raz 1

    Ja pie.... Ku... co za szambo . Państwo zdało egzamin. Gdyby się rozpie...ł i zginął to na s 100% pełowskie szmaty trąbiły by że prowadził po pijaku.

  • kain_brat_abla

    Oceniono 8 razy 8

    wadliwa sygnalizacja świetlna - ale za to wyłoniona w przetargu gdzie jedynym kryterium była najniższa cena.

  • stachkaz47

    Oceniono 17 razy 15

    Wsadzić PREZESA od semaforów,i od krzywych torów.
    KRYMINAŁ dla ZŁODZIEI

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najnowsze informacje