Nie otworzą Modlina. Nadzór kazał sfrezować pas

24.01.2013 17:32
Specjalne ciężarówki ze szczotkami jadą parami, czyszcząc powierzchnię drogi startowej

Specjalne ciężarówki ze szczotkami jadą parami, czyszcząc powierzchnię drogi startowej (Fot. Lotnisko Warszawa/Modlin)

Wojewódzki inspektor nadzoru budowlanego nie zgodził się na otwarcie pasa startowego w Modlinie. Port będzie zamknięty jeszcze przez kilka miesięcy, dopóki progi drogi startowej nie przejdą generalnego remontu.
To nie jest duże zaskoczenie. O takiej możliwości wojewódzki inspektor nadzoru budowlanego mówił już na początku tygodnia. Betonowe końcówki pasa zostały zamknięte ponad miesiąc temu, bo stwierdzono tam wykruszenia zagrażające bezpieczeństwu startów i lądowań. Wykonawca pasa na przełomie grudnia i stycznia załatał prowizorycznie ubytki specjalnymi żywicami. Port liczył, że to wystarczy, żeby ponownie mogły tam lądować samoloty. Przynajmniej zimą.

Nadzór budowlany stwierdził jednak, że pas nie jest w pełni bezpieczny. Według ostatniej ekspertyzy istnieje niebezpieczeństwo, że beton nadal będzie się kruszył. Widać tam nowe spękania. Zniszczona nawierzchnia musi być teraz wymieniona. Tyle że da się to robić tylko przy dodatnich temperaturach.

Wykonawca pasa, firma Erbud, musi teraz przedstawić dokładną technologię naprawy pasa. W środę proponował, żeby beton zastąpić tzw. asfaltobetonem. Układanie takiej nawierzchni trwałoby 10 dni, i nie trzeba by czekać, aż miesiąc będzie ona później "dojrzewać".

Podczas poniedziałkowej sesji sejmiku Mazowsza szef lotniska Piotr Okienczyc przewidywał, że samoloty wrócą tam pod koniec kwietnia lub na początku maja. Na razie linie Wizz Air i Ryanair zostają na Okęciu. Ta pierwsza już jednak zapowiada, że będzie się domagać odszkodowania od lotniska w Modlinie.



Tagi:

Zobacz także
Komentarze (46)
Zaloguj się
  • diesel_poznan

    Oceniono 69 razy 69

    Tak się kończy polska fuszerka. Osoby osobiście za to odpowiedzialne powinny za to płacić z własnej kieszeni, bo i tak koszty tego całego zamieszania spadną na podatników.

  • wsciekly69

    Oceniono 70 razy 64

    A ja sie pytam gdzie byl nadzor budowlany jak kladli beton. Gdzie byly kontrole? I dlaczego inspektor, ktory podpisal odbior pasa jeszce nie wylecial na bruk?!?

  • stalowy_jez

    Oceniono 73 razy 53

    Spieszmy się budować elektrownie jądrowe.
    Tak szybko pękają...

  • huston_mamy_problem

    Oceniono 36 razy 36

    tego Inspektora co zamknął lotnisko nalezy przenieść do Sanepidu może wtedy opublikowali by liste firm dodającą sól drogową do jedzenia...
    .
    Panie Inspektorze, pan się nie boi, cała kwiatowa i pół mokotowa za Panem stoi :)

  • wilma.flintstone

    Oceniono 27 razy 27

    Cale szczescie, ze w tych biznesowo-finansowych przepychankach ktos jednak pomyslal o bezpieczenstwie pasazerow i uznal je za kwestie priorytetowa...

  • sselrats

    Oceniono 19 razy 19

    To nie jest duze zaskocznie. O tym mowilo sie juz przed otwarciem Modlina. Harakiri.

  • buraczyk

    Oceniono 18 razy 18

    Nigdzie nie mogę się doczytać kto produkował beton i kto kazał sypać piasek do betonu nakopany gdzieś za stodołą bez atestu bo to on powinien siedzieć w pierdlu za tak wysokie straty. A jak na razie zaoszczędził setki tysięcy złotych i w razie czego splajtuje i jeszcze długów nie popłaci. Na autostradzie pozwolili budować nasypy ze śmieci zmieszanych z gliną to dlaczego lotniska nie można podobną technologią.

  • huston_mamy_problem

    Oceniono 18 razy 14

    we wszystkich przetargach w kórych kryterium jest cena powinno sie odrzucac skrajnie wysokie i skrajnie niskie oferty ! a nie brać zawsze najtańszą, bo najtaniej to znaczy prawie zawsze najgorzej.

  • ipta

    Oceniono 14 razy 12

    Wykonawca pasa powinien podać ~~ margiel ~~ do sądu o odszkodowanie za utratę dobrego imienia firmy.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najczęściej czytane

Najnowsze informacje