Ratusz wydał pół miliona na klikanie na Facebooku

19.09.2012 10:33
Anglojęzyczny profil Warszawy na Facebooku

Anglojęzyczny profil Warszawy na Facebooku

Ponad 400 tysięcy dostała zewnętrzna firma za prowadzenie facebookowych profili Warszawy. Ratusz tłumaczy, że aktywność w serwisie związana była z Euro.
O szczegóły wydatków na obsługę ratusza na Facebooku dopytywał w interpelacji radny Jarosław Krajewski. Ten sam, który wcześniej wymusił odtajnienie umów zleceń zawieranych przez Urząd Miasta. Teraz radny zaczął drążyć temat promocji w sieci. Z odpowiedzi ratusza dowiadujemy się, że aktywność na Facebooku jest bardzo kosztowna. Biuro Promocji Miasta w 2011 roku zapłaciło za dwa największe fanpage: facebook.com/Warszawa i jego anglojęzyczny odpowiednik facebook.com/Warsaw - 30 760 zł.

Profil po polsku ma 33 tys. fanów, pojawia się na nim kilka wpisów dziennie. Głównie zapowiedzi imprez i wydarzeń organizowanych przez ratusz. Dziś profil zapowiada wieczorny koncert Coldplay, wczoraj zapraszał na konsultacje społeczne w Wawrze.

Wydatki mocno poszybowały w górę w tym roku. Profil anglojęzyczny kosztował aż 411 tys. Ma to oczywiście związek z Euro. Ratusz tłumaczy, że w tej kwocie zmieściła się m.in. kampania reklamowa akcji "Syrenki Narodowe" przeprowadzona w serwisie Marka Zuckenberga, której wykonawcę wybrano w przetargu.

Co ciekawe profil anglojęzyczny ma więcej fanów niż polski: "lubi go" 44 tysiące osób. Treści są podobne: ostatnio profil zapowiadał zbliżający się maraton, sporo na nim ładnych zdjęć Warszawy.

Droga Noc Muzeów

Oddzielne miejsce w budżecie Biura Promocji zajmuje profil Noc.Muzeow.w.Warszawie. Prowadzi go w ramach obowiązków (tak jak profil główny w języku polskim) troje pracowników Biura. 15 tys. zł pochłonął konkurs promujący Noc Muzeów. Ten profil aktywny jest głównie wiosną, gdy zbliża się Noc Muzeów. Od maja pojawiły się na nim cztery wpisy, w tym jeden o czeskich zamkach w Zabrzu. Przekaz teoretycznie ma szansę wyświetlić się na facebookowych tablicach 33 tys. fanów.

Na tym nie koniec miejskich wydatków na działalność na FB. Ratusz wciąż podlicza ile pieniędzy pochłaniają mniejsze profile, takie jak KulturalnaWarszawa, KonsultacjeSpoleczneWarszawa, EuropeDirectWarszawa, EuropejskaWarszawa

>>> Odwiedź warszawa.gazeta.pl na Facebooku

Zobacz także
Komentarze (60)
Zaloguj się
  • brat_kumoter

    0

    zapomnialo sie napisac ze ten dociekliwy Krajewski jest ze wstretnego PiS. Okrrrrrrrrrrrrropnosc

  • dlugi_22

    0

    "Zakochaj się w Warszawie" - lubi 1.700 osób. To ile kosztuje 1 like ? Chyba rekord świata został pobity. E tam. Całej galaktyki.

  • prezio2

    Oceniono 2 razy 2

    Mafia pełowska.

  • rb.j

    Oceniono 2 razy 2

    I już wiadomo na co urzędnicy przeznaczają pieniądze np. za niebotyczne opłaty z tytułu wieczystego użytkowania. Jak się bawić to na całego!

  • peloxxx

    Oceniono 3 razy 3

    Gronkowiec teraz jeszcze niech im wyplaci premie o swoj elektorat trzeba zadbac by bylo sie nadal prezydentem stolicy, bo jak nie przyjdzie inny i gronklowiec moze wyladowac w kamienmiolomach

  • mockturtle

    Oceniono 1 raz -1

    Wykopmy Gronkiewicz-Waltz za to, że promuje miasto w czymś tak nieprzydatnym, jak Internet, na jakiejś stronie Żyda Zuckerberga, o której pies z kulawą nogą nie słyszał. Przecież z tak zwanej reklamy w internecie nie da się wyciągnąć żadnych pieniędzy, bo to wytwór Szatana jest i służy tylko ogłupieniu młodzieży, którą Ś.P. Lech widział w nocy w bibliotece jak ściągała treści o charakterze pornograficznym. A Warszawa jest prowinconalną dziurą na krańcach Europy, której promować nie warto, bo przecież i tak nikt na nią nie zwróci uwagi, skoro Berlin jest dla większości populacji kontynentu bliżej (facebook.com/berlin), a Paryż jest piękniejszy (facebook.com/paris). Warszawa - szara, zgrzebna, ale k...a katolicka!

  • szarak1111

    Oceniono 3 razy 3

    Propaganda PO mówiła zawsze, że wynajęcie zewnętrznych firm to ma być oszczędność dla budżetów gmin, powiatów, itp. Na tej podstawie zaraz po zwiększeniu wieku emerytalnego, zwolniono pewnego fotografa.

    Opisywana sytuacja w artykule po stokroć obala PeOwskie bzdury.
    Zamiast wynajmować firmę za 400 tyś. zł, ratusz mógł zatrudnić JEDNEGO zdolnego człowieka, a miasto zaoszczędziło by ze 390 tyś.

    Potem słuchamy piep.zenia, że na cele socjalne nie ma pieniędzy i trzeba bardziej zaciskać pasa...

  • pis_to_pic

    0

    Zwolnijmy całe biuro promocji miasta, skoro jedynie istnieje do zatrudniania zewnętrznych agencji. Konkurs na agencję promocji miasta, której zadaniami będzie: i tu można wymienić. Taniej, szybciej lepiej. Przy okazji mniej kosztów na utrzymanie biura i pomieszczeń. Jeśli by tak przekazać wiele innych spraw miasta to ograniczylibyśmy ilość urzędników do niezbędnego minimum.

  • von_seydlitz

    0

    Facebook warszawa? nie słyszałem......

    ....

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najczęściej czytane

Najnowsze informacje